Problem z MK3 1,9 GTD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

blacktiger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 17, 2005 08:06
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Problem z MK3 1,9 GTD

Post autor: blacktiger » pn gru 12, 2005 15:36

Dzień Dobry.

Jezdziłem ostatnio moim golfikiem w nocy odstawilem go pod graż. Miałem końcówke paliwa i postanowilem rano go dotankować. Wsiadam rano do auta i nie moge go odpalić silnik na początku raz załapał chodził nierówno przez sekundke i zgasł. Piłowałem go dwa dni. Przyszła plusowa temperatura i dalej nic. Silnik nic nie stuka nie wydaje dziwnych dzwieków zachowuje sie tak jakby nie było paliwa. Dolałem 10 litrów a on dalej nic. Ostatnio kolega przyniósł eter któym prysnął mi w filtr powietrza silnik równiez nie odpalił tylko stukał metalicznie. Próbowałęm auto odpalić "na zaciąg" ale w momencie jak kolega mnie pociągnał auto odpaliło ale gaz nie reagował na nacisniecie. w momencie jak kumel sie zatrzymywał moje auto gasło.

Jaka moze być tego przyczyna ?

Z góry dziekuje za przeczytanie mojego wypracowania :)

pozdrawiam Janusz



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » pn gru 12, 2005 15:45

nie jestem specem od diesli ale z tego co dobrze kojarze dieslem nie można jeżdzić do suchego baku bo potem jak zatankujesz trzeba odpowietrzać układ paliwowy


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » pn gru 12, 2005 16:30

Akurat ta wersja odpowietrza się sama.

Moim zdaniem wina zapchanego filtra paliwa, w baku zostały rechy paliwa, wytrąciła sie parafina i poszło coś takiego na silnik i filtr paliwa.
Proponuję wymianę filtra paliwa, jeśli to nic nie da to trzeba szukać dalej.



Awatar użytkownika
matrix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn lis 29, 2004 10:27
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: matrix » pn gru 12, 2005 16:41

Dokładnie tak pisze rydzu..możliwe ,że filtr paliwa .A tak apropo odpalanie na ''zaciąg'' sam bałbym się takiego eksperymentu......a jeśli to rozrząd ?! Ale na początek wymień filtr -tylko nie zapomij zalać go paliwem .przed włożeniem.Pozdr.


jak zwykle vw

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn gru 12, 2005 16:46

Gdy wymienisz, rozetnij stary filter - zobaczysz co tam było...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

greg

Post autor: greg » pn gru 12, 2005 19:21

no i jak wymienisz to nie licz że odpali od pierwszego bo musi naciągnąć paliwa od zbiornika poprzez filterek aż do pompy.
1. Aby wykluczyć że to nie tylko filtr a np. smok na zbiorniku paliwa przypchany utrudnij sobie troszkę życie i weź banieczkę z ON, dwa wężyki zamiast od i do zbiornika na filtrze podepnij do banieczki. pochełtol aby zassało przez filterek aż do pompy. Jak zapali i trochę popracuje, podepnij wężyki już normalnie i zapal znowu. Jak bedzie chodził ok. jak nie - czeka cię zajrzenie do baku.
2. Etere nie pomoże jak nie ma paliwa



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn gru 12, 2005 19:52

A ja zalewam filterek nowy paliwem i odpala za pierwszym razem...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

djset

Post autor: djset » pn gru 12, 2005 21:31

a moze linka od gazu sie poluzowala? moze dziwny zbieg okolicznosci po prostu...



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Re: Problem z MK3 1,9 GTD

Post autor: Michael G60 » pn gru 12, 2005 21:37

blacktiger pisze:Dzień Dobry.

Jezdziłem ostatnio moim golfikiem w nocy odstawilem go pod graż. Miałem końcówke paliwa i postanowilem rano go dotankować. Wsiadam rano do auta i nie moge go odpalić silnik na początku raz załapał chodził nierówno przez sekundke i zgasł. Piłowałem go dwa dni. Przyszła plusowa temperatura i dalej nic. Silnik nic nie stuka nie wydaje dziwnych dzwieków zachowuje sie tak jakby nie było paliwa. Dolałem 10 litrów a on dalej nic. Ostatnio kolega przyniósł eter któym prysnął mi w filtr powietrza silnik równiez nie odpalił tylko stukał metalicznie. Próbowałęm auto odpalić "na zaciąg" ale w momencie jak kolega mnie pociągnał auto odpaliło ale gaz nie reagował na nacisniecie. w momencie jak kumel sie zatrzymywał moje auto gasło.

Jaka moze być tego przyczyna ?

Z góry dziekuje za przeczytanie mojego wypracowania :)

pozdrawiam Janusz
A patrzyłeś na wężę idące od filtra do pompy?? Widać tam paliwko??? Są może pęcherzyki powietrza ??


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

blacktiger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 17, 2005 08:06
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: blacktiger » wt gru 13, 2005 07:32

no wlasnie widac w nich paliwko.... kiedys widzialem tez duzo pechwrzyków powietrza ale kilkanascie razy probowalem odpalic auto i te pecherzyki znikneły...



KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » wt gru 13, 2005 08:14

Kiedyś miałem coś podobnego. Jak auto postało kilka godzin to już nie chciało odpalić. Okazało się że to przepuszczała pompa wtryskowa i nie było paliwa. Jak dolałem do filtra strzykawką paliwo to wtedy dopiero mogłem odpalić.



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » wt gru 13, 2005 08:47

Nie wiem jak inne silniki ale TD nie potrzebuje wlewania paliwa do filtra i ma automatyczne odpowietrzanie układu paliwowego. Jeśli zdarzyła ci się taka usterka to wystarczy odpalić auto i pozostawić na wolnych obrotach przez około minuty, jeśli będzie szarpał to zaciągnij ssanie( to AAZ?).
Koszt wymiany filtra paliwa to do 35 pln więc nie za duży a będziesz wiedział czy to to. Nie widzę sensu rozwalać starego filtra, tym bardziej że jest w metalowej puszcze i ciężko będzie się tam dostać skoro i tak już wymienisz to na cholere zaglądać do starego?

Zatankuj troszeczke więcej paliwa i dodaj dodatek do Diesla zapobiegający wytrącaniu się parafiny żeby zabezpieczyś się na przyszłość.
Ja raz miałem dokładnie tak samo ale jak pozwoliłem silnikowi popracować na wolnych obrotach wszystko wróciło do normy.



Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » wt gru 13, 2005 11:02

jak chcesz też sprawdzić czy dochodzi ON do silnika
(bo nie zawsze wężyki są przezroczyste i nie widać bąbelków powietrza)
to odkręcasz lekko jeden z wtryskiwaczy (chyba 17tka)
a druga osoba odpala autko


______________________________________

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt gru 13, 2005 11:51

rydzu pisze:Nie widzę sensu rozwalać starego filtra, tym bardziej że jest w metalowej puszcze i ciężko będzie się tam dostać skoro i tak już wymienisz to na cholere zaglądać do starego?
Wystarczy przeciąć piłką do metalu na środku - czas 2 minuty...a ja to roię z ciekawości, czy nie zalazł cały parafiną itp...

A może zapowietrza się koło podgrzewacza na filtrze ??????


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 381 gości