powiem szczerze ze nie wiem bo przy okazji wymiany tylnich tulei za niewielka doplata(chyba 80zł) mechanior mi to wymienil.ok jutro przeleje nowym plynem jak najlepiej uzupelniac caly czas i odkrecic po kolei kazde z kolek? ile musze kupic plyny 2 pol litrowe wystarcza? ile wchodzi do układu trzeba pompowac czy przeleje sie pod wlasnym cisnieniem
hamulce bora
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2009 07:44 przez mariosol, łącznie zmieniany 5 razy.
wiesz co. VW zaleca przpłukanie układu około 1,5 litra płynu hamulcowego (robią to specjalnym urządzeniem). w warsztatach przepłukuką ok 0,5 litra. po mojemu to za mało.
Ostatnio przepłukałem układ tak jak trzeba -noga od pompowania jak po siłowni, ale hamulce o niebo lepsze!!! nie ma porównania.
płyn TRW albo Lucas nie kosztuje majątu, a różnica ogromna.
Ostatnio przepłukałem układ tak jak trzeba -noga od pompowania jak po siłowni, ale hamulce o niebo lepsze!!! nie ma porównania.
płyn TRW albo Lucas nie kosztuje majątu, a różnica ogromna.
posłuchaj -zleciłem to warsztatowi.
ale procedura jest następująca:
musisz przekrećić kluczyk w pozycje ON (zapalone kontrolki) -coś się tam otwiera w pompie ABS (nie wiem co -ale musisz to zrobić), potem po kolei odkręca się zaworki przy każdym kole i pompuje płyn hamulcowy. nie pamiętam czy ważna jest kolejność kół.
do tej roboty potrzebne są dwie osoby. jeden pompuje drugi siedzi przy kołach (dodatkowo musi uzupełniać płyn w zbiorniczku (jak o tym zapomnicie to kaplica).
jakieś 15min roboty.
narzędzia
-klucz (do odkręcenia zaworków)
-przewód gumowy (najlepiej przezroczysty)
-jakaś butel na zużyty płyn.
więcej nie pamiętam, jak coś spierniczyłem to niech mnie ktoś poprawi.
ale procedura jest następująca:
musisz przekrećić kluczyk w pozycje ON (zapalone kontrolki) -coś się tam otwiera w pompie ABS (nie wiem co -ale musisz to zrobić), potem po kolei odkręca się zaworki przy każdym kole i pompuje płyn hamulcowy. nie pamiętam czy ważna jest kolejność kół.
do tej roboty potrzebne są dwie osoby. jeden pompuje drugi siedzi przy kołach (dodatkowo musi uzupełniać płyn w zbiorniczku (jak o tym zapomnicie to kaplica).
jakieś 15min roboty.
narzędzia
-klucz (do odkręcenia zaworków)
-przewód gumowy (najlepiej przezroczysty)
-jakaś butel na zużyty płyn.
więcej nie pamiętam, jak coś spierniczyłem to niech mnie ktoś poprawi.
- Kajzer-K1
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
- Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
- Kontakt:
Wszystko dobrze napisałeś ale co do kolejności odpowietrzania to jest ważna i tylko w takiej sie powinno odpowietrzać przynajmniej VW
1.prawy tył
2.lewy tył
3.prawy przód
4.lewy przód
No i jeszcze jedno przed odpowietrzaniem najlepiej jest wyczyścić szczotką drucianą i zalać odpowietrzniki jakimś odrdzewiaczem bo lubią się zapiec i wtedy jak urwiesz to jest dopiero problem.
W zasadzie nie jest to jakiś wielki problem tylko na spokojnie i z odrobiną pomyślunku powinno się każdemu udać:)
1.prawy tył
2.lewy tył
3.prawy przód
4.lewy przód
No i jeszcze jedno przed odpowietrzaniem najlepiej jest wyczyścić szczotką drucianą i zalać odpowietrzniki jakimś odrdzewiaczem bo lubią się zapiec i wtedy jak urwiesz to jest dopiero problem.
W zasadzie nie jest to jakiś wielki problem tylko na spokojnie i z odrobiną pomyślunku powinno się każdemu udać:)
- Kajzer-K1
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
- Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
- Kontakt:
Musisz pamiętać o tym aby nie brakło plynu w zbiorniczku trzymaj stan dolewającmmmmat pisze:ok jutro przeleje nowym plynem jak najlepiej uzupelniac caly czas i odkrecic po kolei kazde z kolek? ile musze kupic plyny 2 pol litrowe wystarcza? ile wchodzi do układu trzeba pompowac czy przeleje sie pod wlasnym cisnieniem
dzieki
a przelewaj każde koło osobno pamiętając o tym aby nie zapowietrzyć układu.
W razie co to pytaj
[ Dodano: 05 Lut 2009 20:59 ]
mmmmat pisze:powiedzcie mi ziomki jeszcze jaki my tam mamy plyn dot ile 4 ?
Tak dokładnie to DOT 4
Warto przeczytać co na wyżej wymieniony temat piszą w poniższym linku:mmmmat pisze:Zrobione ma plakietke ze 3 lata temu byl wymieniany
ale it ak byl chyba zapowietrzone odpowietrzylem i jest gites zoabczymy jak postoi znowu tydzien czy bedzie to samo?
jak odpowietrzalem to przelalem w sumie 0,7 litra ile jest w ukladzie?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1673
co prawda jest tam o passacie ale myślę, że do zastosowania również w innych VW
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
- Kajzer-K1
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
- Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
- Kontakt:
Przelej po kolei koła pompując każde z hich najważnejsze jest aby w zbiorniczku cały czas był stan płynu Litr płynu w zupełności ci wystarczy. Natomiast ile wchodzi tego dokładnie nie wiemmmmmat pisze:ok jutro przeleje nowym plynem jak najlepiej uzupelniac caly czas i odkrecic po kolei kazde z kolek? ile musze kupic plyny 2 pol litrowe wystarcza? ile wchodzi do układu trzeba pompowac czy przeleje sie pod wlasnym cisnieniem
dzieki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 150 gości