stałe ciśnienie na dolot

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

krisster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 18:17
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

stałe ciśnienie na dolot

Post autor: krisster » sob sty 31, 2009 21:07

Na poczatku to witam wszystkich którzy to czytaja. Mam pewien pomysł tylko nie wiem czy to ma jakis sens, a mianowicie chodzi mi o to aby podac stałe ciśnienie na gaznik do silnika a ciśnienie ma pochodzić z jakies butli itp. z zaworem rególujacym cisniene, i zeby ustawic to ciśnienie na te bezpieczne 0.6 bara i zeby sprobowac jak bedzie sie zachowywac silnik na takim cisnieniu doładowania oczywiscie wszystko musi byc szczelne. silnik pod eksperyment oczywiscie jest wolnossacy (benzynka na gaźniku) wiem ze to moze jakisz szalony pomysl ale to tylko wszystko w ramach eksperymentu nie jakas modyfikacja na dłuższa mete tylko tak zeby sprawdzic czego mozna sie spodziewac zakładac turbinke. Wiadomo ze nie chodzi mi o jakies ekstremalne doładowanie bo wiem ze z tym sie wiąża nie małe koszty.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob sty 31, 2009 21:35

zostawie to bo to jest niezla perelka...
krisster, masz zadanie domowe z matmy
obliczyc objetosc powietrza pozeranego na sekunde przez silnik przy 4500 ( nie katujemy silnika) przy cisnieniu doladowania 0.6 bara w silniku dajmy na to 1,8 litra wynik ma byc w m3/s
zadanie drugie objetosc powietrza w m3 sprezonego do 10MPa w butli 30litrow
jak to rozwiazesz bedziesz wiedziec wszystko


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

krisster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 18:17
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: krisster » sob sty 31, 2009 21:49

dalego wolałem zapytac kogos kto bedzie wiedział dzieki za odpowiedz. a ten pomysł powstał tylko dlatego ze kolega chce zakładac do golfa mk2 1.6 na gaźniku turbinke
a ja sadze ze to nie ma wiekszego sensu bo takie soft turbo nie sprawi duzego przyrostu mocy a wieksze cisnienie i przeróbka silnika to raczej szkoda kasy marnowac.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz lut 01, 2009 14:27

krisster pisze:dalego wolałem zapytac kogos kto bedzie wiedział dzieki za odpowiedz. a ten pomysł powstał tylko dlatego ze kolega chce zakładac do golfa mk2 1.6 na gaźniku turbinke
a ja sadze ze to nie ma wiekszego sensu bo takie soft turbo nie sprawi duzego przyrostu mocy a wieksze cisnienie i przeróbka silnika to raczej szkoda kasy marnowac.
Spokojnie, nikt Cie nie zganił, może pomysł jest słuszny :)
Policzyłeś na jaki czas pracy silnika starczy Ci tego powietrza z butli ? Pochwal sie wynikami :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lut 01, 2009 23:35

ja pomoge celowo dalem 4500 rpm bo przy tych obrotach silnik ma teoretycznie najlepszy wspolczynnik napelnienia 0.95 przy doladowaniu 0.6 bara wychodzi ze wspolczynnik to 1,52 cykl silnika to dwa obroty wiec co dwa obroty silnik pochlonie 1,68 * 1,52 wiec 2,432 litra powietrza przy 4500 jest 66 obrotow na sekunde wiec 33 razy pochlonie silnik te 2,432 litra wiec na sekunde bierze lekko ponad 80 litrow powietrza w warunkach normalnych.
butla 30 litrow przy 10 mpa ma plus minus biorac pod uwage zaleznosc p*v = constans 30000 litrow powietrza w warunkach normalnych czyli szybki wynik 375 sekund pracy silnika na doladowaniu, nie ejst zle, tyle znajdz reduktor ktory ogarnie 80 litrow na sekunde


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

krisster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 18:17
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: krisster » czw lut 12, 2009 14:25

dawno juz nie zagladałem tutaj dlatego nic nie odpisałem, a z tym pomysłem co powstał to miało byc jedynie do celów testowych czego mozna sie spodziewac zakładajac turbo. A co do obliczen to jedynie udało mi sie obliczyc ile pomieci butla 60 litrowa sprezonego powietrza bo nad taka sie zastanawiałem czyli ten czas by sie jednak wydłuzył o drugie tyle co napisał wczesniej mój poprzednik :) teoretycznie w ramach testu pewnie by mozna cos popróbowac ale efekt były krótko trwały, zas jezeli chodzi o obliczenie ile silnik pochlania powietrza zabraklo mi jakis do tego tego zeby to policzyc :/ ale teraz juz wiem i dzieki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości