Vw passat 93r - ustawienie przeplywki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bomkallo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob sty 31, 2009 12:32
Lokalizacja: białystok

Vw passat 93r - ustawienie przeplywki

Post autor: bomkallo » sob sty 31, 2009 12:41

Czolem!

W sumie pierwszy raz tu, no ale przegrzebalem forum paska i do tej pory nie znalazlem nikogo w miare obytego z ciezkim tematem, ktory mnie dreczy.
Napomne ze to passat z 93r w wersji romantycznego czerwonego kombi z silnikiem 2E czyli 8V:P
Sprawa ma sie tak, ze szukam kogos kto stoczyl juz jakas bitwe z przeplywomierzem. U mnie przeplywomierz kiedy byl rozkalibrowany, to podkrecenie tarczy w prawa strone sprawilo, ze auto przestalo pluc czarnym dymem i zeszlo ze spalania 30 na 12-13 w miescie. No ale nadal mam jakies anomalie. Klapka chodzi bez zawieszki, tylko wlasnie pytanie! Czy ktos umie mi powiedziec, jak mocno tarcza spietrzajaca powinna napinac klapke? Mierzylem wartosci i ksiazkowo sie pokrywaja, ale u jednego z forumowiczow znalazlem dane odnosnie badania klapki przy zamknieciu i dosc dziwnie sie tam rozmijam z wynikami, a dokladnie przy wartosciach rosnacych. A moze ktos ma ten sam model silnika i posiada jakies wlasne ciekawe wartosci na glownym gniezdzie przeplywki?:P to bysmy sobie porownali:P
No nie wiem, albo pomozecie, albo kolejny watek splonie w ogniach konsternacji:P



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » sob sty 31, 2009 13:59

Czy sprawdziłeś szczelność układu dolotowego, czy na pewno nie zasysa skąd lewego powietrza?

Z tego co pamiętam, to ta przepływka ma 2 możliwości regulacji - imbusem z zewnątrz i tarczą w środku. Generalnie lepiej tej tarczy nie dotykać, ale jeżeli już ktoś rozregulował to ustrojstwo, to warto podjechać autkiem na analizę spalin i tam ustawi się to prawie idealnie.
Oczywiście należy mieć odłączoną sondę podczas badania.

A właśnie, sondę lambda sprawdziłeś?
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 14:02 przez AndrzejP4, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 31, 2009 15:01

Nie jestem pewien jak w Pasku, w golfie z silnikiem 2E przepływka niema regulacji imbusem, a tarczy się nie tyka bo to ma być ustawione fabrycznie. Mierzenie napięcia na kablu sygnałowym przepływki niewiele wniesie, bo zależy ono od stopnia wychylenia klapki, czyli jak się już rozregulowało to przy tym samym wychyleniu klapki i tym samym napięciu ilość powietrza bedzie różna od ustawionej fabrycznie. W każdym razie u mnie jest na wyłączonym silniku 0,24V, na jałowych 0,7-1V (zależnie od stopnia nagrzania i obrotów). Po otwarcu palcem klapki na maks jest 4,5 V, a przy dodawaniu gazu wchodzi na jakeś 3,5.

[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 2:04 pm ]
I polecam ci mirzeyć napięcie, na włączonym zapłonie, nie opory bo wartości oporów nie rosną prostoliniowo wraz z uchylaniem klapki, a napięcia tak.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob sty 31, 2009 16:20

Paweł Marek pisze:polecam ci zmirzeyć napięcie, na włączonym zapłonie, nie opory bo wartości oporów nie rosną prostoliniowo wraz z uchylaniem klapki
w autodacie podają że opór ma zmieniać się płynnie (abstrahu jąc od prostolinniowości zmiany wartosci tego oporu), czyli ja rozumiem to jako wzrost wartosci oporu bez skoków w zaleznosci od tego jak bardzo uchylona jest klapka. Mógłbys cos wiecej na na ten temat powiedziec dlaczego ten pomiar ma byc niewlascimy?
Pytam pownieważ opór miedzy pinami mojej przepływki zmienia się płynnie ale przy uchyleni jej palcem na jakieś powidzmy 60-70 % jest nagły skok opotu a potem powyzej 70% znowu spadek i do końca opor zmiena się juz tez płynnie. Wydaje mi sie ze to jest jednak coś nie tak.
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 16:23 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » sob sty 31, 2009 18:19

Sas_gti - u Ciebie na 100% starła się warstwa oporowa potencjometru. Ale to żadna tragedia bo można przesunąć wąsy potka na nieużywaną powierzchnię i będzie chodzić jak nówka.

PawelMarek - myślę że da się przywrócić fabryczne ustawienia tej przepływki. Zmierz jakie masz napięcie przy 2000rpm. Potem niech nasz kolega wkręci motor na 2k rpm i tak ustawi tarczę żeby mieć to samo napięcie.
Innego rozwiązania chyba nie ma.
Co o tym myślisz?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 31, 2009 19:11

sas_gti pisze:zmieniać się płynnie (abstrahu jąc od prostolinniowości
dokładnie, wychodzi na wykresie oporu do stopnia uchylenia przepływki coś w rodzaju krzywej Gausa.
AndrzejP4, można spróbować, tylko sypie dziś jak diabli, nie mam garażu ale pomyślę o tym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob sty 31, 2009 22:00

AndrzejP4, oo dzieki za info chyba wiem o co ci chodzi ale gdybyś mógł mi na przykładzie tego zdjęcia powiedzieć co nazwałeś wąsami potencjometru i gdzie podejrzewasz wytartą warstwę oporową? (chyba sie domyslam ale wolę się upewnić skoro trafił mi sie człowiek co już to kiedyś robiłi zna temat) Z góry dziekuje za odp.
Pawłowi_Markowi również dziękujęza pomoc. pzdr

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 22:02 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



bomkallo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob sty 31, 2009 12:32
Lokalizacja: białystok

Post autor: bomkallo » sob sty 31, 2009 22:11

No to dodam troche informacji:)
Jezeli chodzi o szczelnosc - kiedy mialem nieszczelny dolot to mialem fale na obrotomierzu. Wiec jest szczelny, moze poza jedna dziwna anomalia jaka towarzyszy roznym ustawieniom przeplywki. Zaleznie od tego czasem jak ja ustawialem, mialem rozne punkty zawieszania sie obrotow. W najlepszym wypadku mialem tak, ze obroty po puszczeniu gazu leca na 1000 obrotow, po czym powolutku opadaja na 900-950 na oko. Zdarzylo sie ze stawaly na 1500 i dopiero wtedy spadaly. Ale ogolnie typowe niedomaganie lewego powietrza jakie juz mialem okazje podziwiac zostalo opatrzone.
----
A co do przeplywki i pomiarow. Faktycznie moj model posiada wlasciwie 2 sruby regulacji, jedna jest od CO ustawiana na analizatorze, druga to imbus, nie pamietam jeno do czego ale nie dotykalem go. Gdy auto dymilo, klapka przplywki wykazywala jakis slaby opor, dlatego mocniejsze naciagniecie jej dalo w efekcie lepszy efekt na komputer.
Pomiary natomiast mnie dziwia, poniewaz w ksiazce sa raptem 2 pakiety badan jakie moge zrobic i wszystkie sa na glownym gniezdzie. Pierwsza opcja to rezystancja zmieniajaca sie od temperatury - tutaj wszystko jest ksiazkowo.
Drugi pomiar mierzy rezystancje podczas klapki zamknietej, badz otwartej. Piny 2-3. I tutaj wyszlo dziwnie, bo na forum VW pewna osoba zamiescila dokumentacje przez siebie wykonane, gdzie wynika z tego, ze u niego opornosc przy calkowicie zamknietej klapce wynosic powinna w okolicach 610ohm, nastepnie na pinach 2-4 rezystancja przy zamknietej klapie to okolice 60ohm. U mnie natomiast wyszlo 590 oraz jakies 80-85ohm, ale kiedy spietrzylem mocniej klape uzyskalem 610ohm ale z kolei na drugim badaniu wyszlo 100ohm.... wiec cos mi sie nie pokrywa. A druga bardziej zastanawiajaca rzecz to pomiar przy calkowicie otwartej klapie, badz wlasnie wzroscie wartosci podczas otwierania klapy. W tej rozpisce jest, ze max otwarta klapa to (2-3) 280ohm, (2-4) 780ohm. No i tutaj moze ktos dysponuje tym pomiarem. Bo u mnie wlasnie te wartosci nie wystepuja, tylko wartosci zaczynaja sie zwiekszac do polowy zakresu pola magnetycznego, potem maja uskok i troche spadaja, ale sa daleko od powiedzmy 280ohm! Jak troche poruszalem klapka wlasnie w koncowym zakresie, to moze z 2 razy przeskoczylo mi na mierniku 200-300 ohm, a pasek magn. wbrew pozorom jakis taki zniszczony nie jest. No i wlasnie teraz nie wiem do konca jak ciezko powinna chodzic ta klapka, generalnie calkiem sporo musze ja naprezyc zeby uzyskac skok do 610 ohmow, a jestem przekonany ze jakbym ja tak ustawil na pracujacym silniku(bo to robilem:P) to auto by mi sie zadlawilo z braku powietrza. Wiec kurka sam nie wiem, jak dostosowac ta klape do wolnych obrotow. Raz mi sie calkiem ladnie udalo i chyba niepotrzebnie ponownie zepsulem.

No a pozostale opcje to lambdy jeszcze nie tykalem bo mam dosc trudny dostep i na parkingu w sniegu i deszczu raczej odpada. A i jeszcze moze sie ktos spotkal, bo temu wszystkiemu dokucza jedna dziwna anomalia. Bywalo tak, ze auto zaczelo calkiem ladnie jezdzic, spalanie w trasie np wynioslo w miare ludzkie rozmiary a i dokrecilem maszyne do 180km/h, ale nastepnego dnia po trasie skubaniec pod koneic np zaczal szarpac, albo ktoregos razu max to bylo 140 i amen. To jest takie zjawisko, ze nagle ni stad ni zowad cos mu sie kaszani i auto zaczyna chodzic jak po odpieciu 2 swiec, na jalowym ciezko go wkrecic w obroty. No ale o tym lepiej nie bede sie rozpisywal, branie oleju etc moze glowica, ale mialem auto z rozwalona glowica i ewidentnym bialym dymem a jezdzilo bez konwulsji:P

PS: sorka, ale dopiero zauwazylem... na tej przeplywce ktora mam aktualnie nie ma jednak imbusa, mam 2 inne przeplywki, w ktorych natomiast on jest, ale sa ustrzelone:)
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 22:20 przez bomkallo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » sob sty 31, 2009 22:51

Sas_gti :
Wszystko opisałem na fotce :
Obrazek

Przesunięcie płytki jest niekiedy prawie niemożliwe, więc trzeba będzie raczej giąć wąsiska.
Spróbuj je podwinąć ta" pod siebie" lekko, żeby skróciły się jakieś 0,5mm.

Na pewno jest jakiś inny sposób regeneracji tego potka, ale mi akurat wystarczyły te 2 i autko pięknie śmiga.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 01, 2009 00:12

AndrzejP4, wilekie dzięki, opcja 1 przyszła mi od razu do głowy, ale jeśli tam nie przesunę zadowalająco to podegnę skracając. Dzięki za sugestie. PozdraVWiam



bomkallo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob sty 31, 2009 12:32
Lokalizacja: białystok

Post autor: bomkallo » ndz lut 01, 2009 09:20

dobra:P inni sobie pomogli ale ja nadal nie wiem:P
moze nie bede sypal rezystancjami a zapytam konkretnie - jak ustawic tarcze spietrzajaca, aby dawala zgodny z fabrycznym opor?:P mniemam, ze jezeli zmniejszyla mi spalanie, to swiadczylo ze musialo z nia cos byc nie tak...
a sas_gti, twoja plytka z paskiem wyglada calkiem ladnie i nie wiem dlaczego chcesz ja przestawiac:P
a przy okazji, to moze dysponujecie oporem pzy zamknietej klapce na pinach 2-3 i oporem przy max otwartej klapce? przynajmniej mialbym tu jakies porownanie, ale spietrzenia w ten sposob i tak chyba nei wyreguluje, albo ak jak pisano powyzej, po napieciach?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 01, 2009 14:32

bomkallo, a ty masz taką samą przepływke jak moja?
Chce przestawiac bo wyzej pisałem co sie dzieje z moją przepływką.

[ Dodano: Nie Lut 01, 2009 13:54 ]
pytam dlatego że kumpel ma też 2e i ma taką samą przepływkę jak ja (pomijajac różnice w nr )



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » wt lut 03, 2009 02:45

Bomkallo - żeby wyregulować stopień spiętrzenia musisz poczekać, aż PawelMarek zmierzy u siebie napięcia przy 2000 RPM. Potem już tylko ustawisz u siebie tak samo i będzie git :)

A opory - cóż, tu też Ci nie pomogę, bo nie mam takiej przepływki. Ale wartości oporów poda Ci każdy dobroduszny posiadacz tegoż ustrojstwa...



bomkallo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob sty 31, 2009 12:32
Lokalizacja: białystok

Post autor: bomkallo » wt lut 03, 2009 04:53

OHo, wlasciciel tej dokumentacji troche mi dal danych. Ale przyda sie to ewentualnie z kims porownac. Tylko zaznaczam, ze ja mam przeplywke bez imbusa, a ten imbus jest od regulacji przeplywu powitrza niemierzonego, wiec sam nie wiem czy moja przeplywka w ogole jest dobra do tego modelu chociaz nie robila problemow:P
Napiecia mierzymy na pinach 2-4, na wolnych obrotach okolice 0,9V, przy 2000rpm 1.5V,
przy 4000rpm 2.2V, to widzi ECU i jest zdaje sie najwazniejsze. Wiec jak ktos cos wymierzy przypadkiem moze tez sie dopisac:)
Pozdr.

[ Dodano: 04 Lut 2009 12:19 ]
Hm, panowie jeszcze jedna drobna kwestia. Z tego co wiem, na przeplywomierz na piny 1 oraz 3 idzie napiecie przyblizone do 5V. Wiecie moze jaki prad tam idzie? Bo chcialbym sobie symulacje zrobic w domu z dioda zenera i rezystorem, ale nie mam pojecia jaki prad tam ma poplynac.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 388 gości