Trafił swój na swojegoAlex pisze:...Taaa... Skąd Ty wiesz, że zrobię po swojemu? Psychologię studiowałeś, czy co? Faktycznie - jestem uparty jak baran, ale to już taka natura. Jutro mam zamiar wjechać na kanał, rozebrać wszystko, pomierzyć suwmiarką gniazdo termostatu, termostat i zrobić po swojemu - powinno zadziałać. Jeśli zrobię - dam znać co i jak...
Wymiana termostatu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 600
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Święte słowa.Jakiś czas temu opisałem na forum swoje przejścia z termostatami firmy Wahler i nie dotyczyły one tylko golfa.Jeśli chcesz możesz sobie poczytać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=opinia .Dopiero jak kupiłem oryginał wszystko wróciło do normy.AFN140KM pisze:Alex, nie kombinuj. Już wydałeś kasę na dwa termostaty i miałeś z nimi jazdę. Wiem, że zrobisz po swojemu, ale ja natomiast wiem jedno, zainwestowałem w oryginał i mam święty spokój. Co prawda nie miałem takich przejść z termostatem jak Ty, ale może właśnie dlatego ich uniknąłem. Coś jest na rzeczy z tymi zamiennymi termostatami. U jednych po wymianie na zamiennik jest OK, a u innych jest do d....y i tych ostatnich jest niestety więcej
Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...
- Alex
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
- Lokalizacja: Poddębice -> okolice
- Kontakt:
Witam wszystkich.
Wczoraj wymieniłem termostat (wróciłem do poprzednio założonego WAHLERA), z tym że pod termostat poszła dodatkowo uszczelka, która była w zestawie z WAHLEREM. Uszczelka ma kształt okrągły, w przekroju prostokątny. Ale do brzegu - po wymianie wszystko było jak poprzednio - tzn. max. temp. silnika 70* C. Szlag mnie trafil, kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C, czasami nawet troszkę powyżej. Wszystko niby jest dobrze, ale... Wlasnie to "ale". Jestem idealistą i zadowolony nie jestem. Temperatura jest OK, ale samochód osiąga ją po przejechaniu jakichś 8 km. Podejrzewam, że oba termostaty otwierają się za wczesnie. Niby grzane w wodzie w garnuszku otwierają się przy 87* C, ale zamontowane w samochodzie chyba zachowują się inaczej. Świadczy o tym nadal gorący górny wąż, mimo osiągniecia 90* C. Podejrzewam, że wpływ na to ma temperatura cieczy + ciśnienie. Grzejąc termostat w domowych warunkach w domu działamy na termostat tylko temperaturowo - nie ma możliwości wytworzenia ciśnienia. Co Wy na to?
Wczoraj wymieniłem termostat (wróciłem do poprzednio założonego WAHLERA), z tym że pod termostat poszła dodatkowo uszczelka, która była w zestawie z WAHLEREM. Uszczelka ma kształt okrągły, w przekroju prostokątny. Ale do brzegu - po wymianie wszystko było jak poprzednio - tzn. max. temp. silnika 70* C. Szlag mnie trafil, kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C, czasami nawet troszkę powyżej. Wszystko niby jest dobrze, ale... Wlasnie to "ale". Jestem idealistą i zadowolony nie jestem. Temperatura jest OK, ale samochód osiąga ją po przejechaniu jakichś 8 km. Podejrzewam, że oba termostaty otwierają się za wczesnie. Niby grzane w wodzie w garnuszku otwierają się przy 87* C, ale zamontowane w samochodzie chyba zachowują się inaczej. Świadczy o tym nadal gorący górny wąż, mimo osiągniecia 90* C. Podejrzewam, że wpływ na to ma temperatura cieczy + ciśnienie. Grzejąc termostat w domowych warunkach w domu działamy na termostat tylko temperaturowo - nie ma możliwości wytworzenia ciśnienia. Co Wy na to?
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 14:55 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
Alex pisze:...I proszę nie piszcie mi bajek o jakichś czujnikach - to nie ma nic do rzeczy...
Ha ha ha ha.... dobreAlex pisze:...kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C, czasami nawet troszkę powyżej...
Jest w tym sens i logika, ale weź pod uwagę, że te same czynniki mogą mieć wpływ na to, że ów górny wąż jest rozgrzany prawie cały, a nie do 10cm od silnika (ciśnienie + temperatura). U góry nie ma żadnego zaworu, więc ciecz może rozgrzewać się sama od siebie.Alex pisze:...Świadczy o tym nadal gorący górny wąż, mimo osiągniecia 90* C. Podejrzewam, że wpływ na to ma temperatura cieczy + ciśnienie. Grzejąc termostat w domowych warunkach w domu działamy na termostat tylko temperaturowo - nie ma możliwości wytworzenia ciśnienia. Co Wy na to?...
Podejrzewam, że gdyby zrobić taki eksperyment aby zaślepić termostat i zasłonić chłodnice to po pewnym czasie chłodnica i tak by się rozgrzała pomimo, że nie będzie obiegu płynu chłodzącego.
PS. Ja twierdzę, iż w moim Golfie wszystko działa prawidłowo. Wąż górny jest rozgrzany do 5cm przed chłodnicą, a rozgrzanie silnika do 90°C osiągam po przejechaniu ok. 8-9km tj. ok. 15 minut od uruchomienia silnika, przy temperaturze otoczenia ok. +6°C. A cha ogrzewanie na 1 biegu, a pokrętło na połowe.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- Alex
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
- Lokalizacja: Poddębice -> okolice
- Kontakt:
Możesz się śmiać, faktycznie co do tego czujnika to nie koniecznie miałem rację, ale od początku chodziło mi o górny wąż. Masz rację, że wąż częściowo będzie ciepły, bo nagrzeje się ciecz od cieczy. Pewnie będzie to jakieś 15 cm - jak pisałem, moze prawie cały jak u Ciebie - po dłuższej jeździe. I właśnie gdyby całkowicie przesłonić miejsce w którym jest termostat - założę się, że górny wąż nie bedzie cały ciepły/gorący. I właśnie tak powinien zachować się termostat - całkowicie odcinać przepływ cieczy do temperatury 87* C. Powyżej powinien się zacząć częściowo otwierać aż do pełnego otwarcia powyżej 102*C. Mam rację?AFN140KM pisze:Alex pisze:...I proszę nie piszcie mi bajek o jakichś czujnikach - to nie ma nic do rzeczy...Ha ha ha ha.... dobreAlex pisze:...kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C, czasami nawet troszkę powyżej...
Z tym wężem to moze i bym się zgodził, ale temperatura "robocza" po przejechaniu 8-9 km? - tak to i ja mam teraz, a zadowolony do konca nie jestem... Miałem poprzednio VW Passata B2 1.6TD, po nim VW Golfa MKII 1.6TD i po przejechaniu jakichś 5 - 6 km zimą miałem w obu autach wskazówkę od temperatury pionowo. Wiem, że to inne silniki, ale...AFN140KM pisze:PS. Ja twierdzę, iż w moim Golfie wszystko działa prawidłowo. Wąż górny jest rozgrzany do 5cm przed chłodnicą, a rozgrzanie silnika do 90°C osiągam po przejechaniu ok. 8-9km tj. ok. 15 minut od uruchomienia silnika, przy temperaturze otoczenia ok. +6°C. A cha ogrzewanie na 1 biegu, a pokrętło na połowe.
Zobaczymy co będzie w sobotę - umówiłem się z kumplem - właścicielem Golfa 1.9TD, że pojedziemy jego i moim samochodem na przejażdżkę. Oba auta będą uruchomione bez wczesniejszego rozgrzania silników - sprawdzimy po jakim dystansie silniki osiągną 90* C.
Jak się uda - napiszę co i jak.
Czujnik - to zamiennik. Z takim samym oznaczeniem kolorystycznym jaki miał orginał (żółty) ze złączem 4. pinowym. Tylko jakbyś wymieniał - to nie polecam na rozgrzanym silniku i koniecznie przed wymianą odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego. Ja popełniłem oba błędy - prawa ręka poparzona, pół silnika zalanego płynem - tak to jest jak zanika myślenie.deemek pisze:Alex, napisz coś więcej o tym czujniki tzn. zamiennik czy oryginalny bo mam to samo z temp. co Ty tylko że jak wskaźnik pokazuje mi 80 stopni i ja włożyłem termometr do zbiornika wyrównawczego to też było 80
[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
Nie śmiałem się złośliwie, ale przyznasz, że sytuacja zabawnaAlex pisze:...Możesz się śmiać...
TDI tak ma i dlatego w wielu modelach (Sharan, Golf, T4 itd...) montowane były webasta dogrzewające. Jak widać VW znał problem już podczas projektowania naszych Golfików i swojego rodzaju rozwiązaniem są trzy dodatkowe świece żarowe dogrzewające płyn chłodzący. Może jeszcze sprawdź te świeczki, chociaż one i tak sie załączają przy -5°C.Alex pisze:...ale temperatura "robocza" po przejechaniu 8-9 km? - tak to i ja mam teraz, a zadowolony do konca nie jestem...
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr sty 07, 2009 15:25
- Lokalizacja: Pszczółczyn
- Kontakt:
Ja wymienilem termostat na Wahlera jakies 3 tygodnie temu i jak sie juz rozgrzeje silnik to temperatura jak wbita zatrzymuje sie na 92 stopniach.Dolny waz od chlodnicy jest ciagle zimny chocbym nie wiem ile jezdzil.Moze wskaznik nie jest dokladny i dlatego nie pokazuje tych ksiazkowych 90.Mam sie czyms przejmowac?Teraz jest mroz wiec poczekam do wiosny i wtedy zobacze co i jak.
- Alex
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
- Lokalizacja: Poddębice -> okolice
- Kontakt:
Jeśli to było pytanie, to:roobaczek2 pisze:jak wymieni termostat!!!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969&start=0
[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]
Dzis rozmawialem ze znajomym i powiedzial mi ze nie potrzebnie martwie sie tym ze tak dlugo silnik osiaga temperature robocza i podsunal mi pewna mysl tylko nie wiem czy to zadziala.... A mianowicie zamiast wymieniac czujnk ,wyjme go i wyczyszcze bo moze byc tak ze metalowa czesc odpowiadajaca za pobieranie temperatury moze byc zasniedziala od plynu (przybrudzona w jakis sposob) i dla tego dane odnosnie temperatury tak dlugo sie zbieraja ..Wiem ze to glupie ale sprobowac mozna tylko czy jak wymieniales czujnik to czy ten stary swiecil sie jak psu..... czy byl caly zmatowialy??
[url=http://www.fotosik.pl/][img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/040815f71bfe9f53.html[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości