Spalanie - wersja optymistyczna
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Agamek12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 863
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
- Lokalizacja: Radzymin / Warszawa
Spalanie - wersja optymistyczna
Ostatnio zaobserwowałem (jakoś wcześniej nie zwracałem na to uwagi), że sprzedawcy lubią robić idiotów z potencjalnych kupców samochodów. Powiem więcej, nawet na naszym forum zdarzają się osoby, którym samochody w mieście palą mniej, niż wg producenta przy 90 km/h. Oto przykłady:
1. Volvo 850 kombi, spalanie w mieście przy spokojnej jeździe 9 l (benzyny)
2. Golf 1.3i, spalanie w mieście 6,5 l (benzyny, ciężka noga)
3. Golf 1.8 GT spalanie w trasie 120-140 km/h 5,0 l (benzyny, normalna jazda)
4. CC 700 LPG, 10 zł/100 km w mieście (gazu)
5. Audi 80 TDI, spalanie w mieście 5,5 l (ropa)
A może się czepiam i te samochody rzeczywiście tak mało palą?
Jeszcze trochę, a okaże się, że normy zużycia paliwa podawane przez producentów (które zawsze uważałem za zbyt optymistyczne) podawane są dla samochodów ze zniszczonymi układami paliwowymi, bo są one około 20-30% wyższe, niż zużycie deklarowane przez sprzedających!?
Ciekaw jestem, ilu kozaków, podających takie dobre zużycie poszłoby na taki układ:
Leję za swoje pieniądze paliwo do pełna do jego auta. Siadam obok kierowcy-właściciela i zaczynamy jazdę w warunkach, jakich dotyczy podane przez niego zużycie. Jeśli zużycie odpowiada temu, co podaje, ma u mnie kasę na przejechanie 1000 km. Jeśli nie, to on mi daje kasę pozwalającą na przejechanie 1000 km jego samochodem przy założeniu prawdziwego spalania (mówię o pieniądzach).
Powiem więcej: w obecności przeglądających to forum rzucam już teraz rękawicę takim mistrzom jazdy o kropelce!!!
Kto pierwszy odważy się przejechać swoim Golfem w mieście (W-wa około południa-wtedy są przeciętne korki) 100 km na 6,5 l, a może jest ktoś jeszcze odważniejszy??? Każdy oberwany litr to wygranie 1000 km (250 zł)!!! (albo utrata zużycie rzeczywiste na 1000 km * cena benzynki)???
1. Volvo 850 kombi, spalanie w mieście przy spokojnej jeździe 9 l (benzyny)
2. Golf 1.3i, spalanie w mieście 6,5 l (benzyny, ciężka noga)
3. Golf 1.8 GT spalanie w trasie 120-140 km/h 5,0 l (benzyny, normalna jazda)
4. CC 700 LPG, 10 zł/100 km w mieście (gazu)
5. Audi 80 TDI, spalanie w mieście 5,5 l (ropa)
A może się czepiam i te samochody rzeczywiście tak mało palą?
Jeszcze trochę, a okaże się, że normy zużycia paliwa podawane przez producentów (które zawsze uważałem za zbyt optymistyczne) podawane są dla samochodów ze zniszczonymi układami paliwowymi, bo są one około 20-30% wyższe, niż zużycie deklarowane przez sprzedających!?
Ciekaw jestem, ilu kozaków, podających takie dobre zużycie poszłoby na taki układ:
Leję za swoje pieniądze paliwo do pełna do jego auta. Siadam obok kierowcy-właściciela i zaczynamy jazdę w warunkach, jakich dotyczy podane przez niego zużycie. Jeśli zużycie odpowiada temu, co podaje, ma u mnie kasę na przejechanie 1000 km. Jeśli nie, to on mi daje kasę pozwalającą na przejechanie 1000 km jego samochodem przy założeniu prawdziwego spalania (mówię o pieniądzach).
Powiem więcej: w obecności przeglądających to forum rzucam już teraz rękawicę takim mistrzom jazdy o kropelce!!!
Kto pierwszy odważy się przejechać swoim Golfem w mieście (W-wa około południa-wtedy są przeciętne korki) 100 km na 6,5 l, a może jest ktoś jeszcze odważniejszy??? Każdy oberwany litr to wygranie 1000 km (250 zł)!!! (albo utrata zużycie rzeczywiste na 1000 km * cena benzynki)???
Ostatnio zmieniony wt sty 13, 2009 20:14 przez Agamek12, łącznie zmieniany 1 raz.
pozwolisz że odpowiem anegdotką: Raz jeden w życiu kupowałem fabrycznie nowe auto, tego samego dnia identyczne auto odbierała moja ówczesna szefowa, moje paliło 8,5 l w mieście jej 12/100,(załozenie prod 9 l) zużycie paliwa w moim aucie drastycznie wzrosło gdy moja żona zrobiła prawo jazdy. Sęk w tym że auta sterowane przez komputery niczego nie wybaczają. Jazda ekonomiczna to jazda płynna, zmiana biegów w określonym momencie i jak najmniej szarpania. Gdy miesiąc temu przesiadłem się do MK2 byłem zszokowany cichą pracą tego silnika (1.6 RF),sam nie wiedziałem "co jadę" dopiero gdy kilka dni temu załozyłem zestw z obrotomierzem zobaczyłem jakie błędy popełniam, przy tym silniku nie mam sesnu włączać V biegu przy 80 km/h , ponieważ strzałka obrotomierza ledwie przekroczyła 2000 obr/min !! Inaczej jeździ się autem pod gaźnikiem a inaczej pod wtryskiem, trzeba mieć świadomość tego jak silnik pracuje. Zgodzę się co do twierdzenia że właściciele często "koloryzują" pewne rzeczy, natomiast normy podawane przez producentów są możliwe do zachowania, nawet w pewnym aucie z 3 - cylindrowym silnikiem 1.2 , które jest koszmarem moego życia.
Na wszystko skutecznie pomaga woda.
Dwie, trzy krople na szklanke wódki
Dwie, trzy krople na szklanke wódki
-
- Ma gadane
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
- Lokalizacja: Warszawa - Bródno
- Kontakt:
ja moim 1.9 D bez turbiny jezdze w granicach 6,5l/ 100 przy spokojnej jezdzie , na trasie okolo 5l /100 mianowiscie jak sie zacznie go cisnąć troche to spalanie w miescie do 7,5 dochodzi tak mysle , chociaz mam śmieszny problem bo wiem ze przekłąmuje mi kontrolka od paliwa...
btw, macie moze jakis patent co zrobic zeby przestała przekłamywać?
pozdro
ps. co do przejechania 100km na 8l lpg (1.8 ) to ściema , chyba ze troszke pchali recznie te autko , musialby mi taki bajkopisarz udowodnic ze w miescie jezdzi sie 8 l to uwierze i zwroce honor
btw, macie moze jakis patent co zrobic zeby przestała przekłamywać?
pozdro
ps. co do przejechania 100km na 8l lpg (1.8 ) to ściema , chyba ze troszke pchali recznie te autko , musialby mi taki bajkopisarz udowodnic ze w miescie jezdzi sie 8 l to uwierze i zwroce honor
Inne auto z grupy VAG
___________________________________
___________________________________
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Spalanie zależy od tak wielu czynników, że to samo auto prowadzone przez różne osoby może wykazywać rozbiezności naweto o 30%. Moj rekord to 980km od rezerwy do rezerwy czyli jakieś 4,8 ale to była trasa, prędkości w okolicach 100-120km.
Przy ocenie spalania trzeba brać pod uwagę takie sprawy, o których się często nie pamięta czyli
- jakość paliwa
- ogumienie i jego stan
- oleje (silnik, skrzynia itp)
- stan silnika
- temperatura
i przedewszystkim styl jazdy - dlaczego tdiki palą mało jak się nimi rozsądnie jeździ?
Ja po przesiadce z Vento 1.8 AAM na Golfa 1Z musiałem się przestawić na zupełnie inny styl jazdy - moment obrotowy w tym aucie jest na tyle duży, że tu nie trzeba redukować biegu przy wyprzedzaniu, a nawet wręcz przeciwnie, czasami warto wrzucić piątkę.
Co do norm spalania, a także wartości maksymalnych (moment/moc) zawsze są podawane asekuracyjnie przez producentów. To tak jak ze słynną normą brania oleju. Norma musi byc uśredniona i brać pod uwagę wszystkie czynniki wpływające na jej wartość - te pozytywne i negatywne.
Jeśli masz w aucie wszystko cacy i jeździsz z głową to będzie ci palił sporo poniżej normy, jeśli masz założone opony o dużym oporze toczenia, jeździsz często z otwartymi szybami, lubisz sobie pociągnąć na czerwone itd..
Przy ocenie spalania trzeba brać pod uwagę takie sprawy, o których się często nie pamięta czyli
- jakość paliwa
- ogumienie i jego stan
- oleje (silnik, skrzynia itp)
- stan silnika
- temperatura
i przedewszystkim styl jazdy - dlaczego tdiki palą mało jak się nimi rozsądnie jeździ?
Ja po przesiadce z Vento 1.8 AAM na Golfa 1Z musiałem się przestawić na zupełnie inny styl jazdy - moment obrotowy w tym aucie jest na tyle duży, że tu nie trzeba redukować biegu przy wyprzedzaniu, a nawet wręcz przeciwnie, czasami warto wrzucić piątkę.
Co do norm spalania, a także wartości maksymalnych (moment/moc) zawsze są podawane asekuracyjnie przez producentów. To tak jak ze słynną normą brania oleju. Norma musi byc uśredniona i brać pod uwagę wszystkie czynniki wpływające na jej wartość - te pozytywne i negatywne.
Jeśli masz w aucie wszystko cacy i jeździsz z głową to będzie ci palił sporo poniżej normy, jeśli masz założone opony o dużym oporze toczenia, jeździsz często z otwartymi szybami, lubisz sobie pociągnąć na czerwone itd..
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 169 gości