MK3 - gdzie jest masa czujnika poziomu paliwa?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

puca999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 20:23
Lokalizacja: Kartuzy

MK3 - gdzie jest masa czujnika poziomu paliwa?

Post autor: puca999 » pt sty 30, 2009 20:57

Witam.
Gdzie dokładnie podłączona jest masa czujnika poziomu paliwa w zbiorniku paliwa?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 30, 2009 23:28

Kiedyś też się nad tym zastanawiałem i elektryk mi powiedział,że do zbiornika doprowadzony jest przewód ujemny (masa).Tak więc ten który tam masz to właśnie jest masa,ale jak to działa to nie mam bladego pojęcia.
Jedyne co Ci mogę wytłumaczyć,to to,że gdyby był doprowadzony przewód dodatni i doszłoby
kiedyś do jakiegokolwiek zwarcia to byłoby wielkie BUUUUM...
Acha,czujnik poziomu paliwa zdaje mi się jest odizolowany od zbiornika i pewnie dlatego to coś działa.
____________________________________________________________
Człowiek jest tylko człowiekiem,a że ja nim jestem,więc mogę się mylić...



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » sob sty 31, 2009 00:26

puca999 pisze:Gdzie dokładnie podłączona jest masa czujnika poziomu paliwa w zbiorniku paliwa
nie interesowałem się dokładnie tematea ale wg mnie nie ma masy - jeden kabel to sygnał do czujnika - drugi to sygnał z czujnika za rezystorem nastawnym ... "rezystancja określa poziom paliwa"
czujnik jako taki nie jest odbiornikiem ...



puca999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 20:23
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: puca999 » sob sty 31, 2009 17:50

Kiedyś też się nad tym zastanawiałem i elektryk mi powiedział,że do zbiornika doprowadzony jest przewód ujemny (masa)
A ten kabel ma coś wspólnego z czujnikiem paliwa? bo jest taki problem ... wskaźnik poziomu paliwa pokazuje tylko latem, albo przy bardzo dużym poborze prądu (odpalanie przy srogim mrozie), ale nawet jak już pokazuje to o jakieś 1/4 za mało, np wleje się pod korek, on pokazuje 3/4. Natomiast zimą.... wskazówka nawet się nie pofatyguje, aby w ogóle drgnąć do góry... Co to może być ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 01, 2009 11:05

puca999 pisze:
Kiedyś też się nad tym zastanawiałem i elektryk mi powiedział,że do zbiornika doprowadzony jest przewód ujemny (masa)
A ten kabel ma coś wspólnego z czujnikiem paliwa? bo jest taki problem ... wskaźnik poziomu paliwa pokazuje tylko latem, albo przy bardzo dużym poborze prądu (odpalanie przy srogim mrozie), ale nawet jak już pokazuje to o jakieś 1/4 za mało, np wleje się pod korek, on pokazuje 3/4. Natomiast zimą.... wskazówka nawet się nie pofatyguje, aby w ogóle drgnąć do góry... Co to może być ?[/quote
_________________________________________________________________________
A może problem tkwi w samym wskaźniku.Dobrze,że opisałeś co się dzieje.Mój szwagier miał taki sam problem w MK3 1,9D-albo nie wskazywał wcale,albo wskazywał jakieś głupoty nie
zgodne ze stanem faktycznym w zbiorniku.Przyzwyczaił się i jeździł obserwując kilometromierz
Dopiero jak padł prędkościomierz,to wymienił cały zestaw wskaźników(licznik) i wszystko hula
jak nowe (wskaźnik paliwa też)
____________________________________________________
Człowiek jest tylko człowiekiem,a że ja nim jestem,więc mogę się mylić...



gaceqq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 21:45
Lokalizacja: RZ
Kontakt:

Post autor: gaceqq » śr mar 04, 2009 11:32

puca999 pisze:
Kiedyś też się nad tym zastanawiałem i elektryk mi powiedział,że do zbiornika doprowadzony jest przewód ujemny (masa)
A ten kabel ma coś wspólnego z czujnikiem paliwa? bo jest taki problem ... wskaźnik poziomu paliwa pokazuje tylko latem, albo przy bardzo dużym poborze prądu (odpalanie przy srogim mrozie), ale nawet jak już pokazuje to o jakieś 1/4 za mało, np wleje się pod korek, on pokazuje 3/4. Natomiast zimą.... wskazówka nawet się nie pofatyguje, aby w ogóle drgnąć do góry... Co to może być ?
puca999 rozwiązałeś może ten problem ? Bo u mnie odwrotnie pokazuje tylko zimą :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 176 gości