wibracje / drganie przy dużej prędkości
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wibracje / drganie przy dużej prędkości
Witajcie
kupiłem niedawno golfa
samochodzik jest na 14calowych stalowych felgach. gumy all sezon 175/80 R14
przy prędkości ponad 140km/h samochód zaczyna drgać wibrować. czuć to na kierownicy jak potem na całej karoserii kończąc na podłodze
nie jest to uciążliwe przy 140 ale przy 180 nie daje możliwości czuć się pewnie w aucie.
co ciekawe jak ostro ruszę zrywając kapcia to też mam wrażenie jakby auto drgało / skakało jakbym jechał po jakiejś tarce
gdzie może tkwić przyczyna ? co powinienem sprawdzić ?
pozdrawiam
kupiłem niedawno golfa
samochodzik jest na 14calowych stalowych felgach. gumy all sezon 175/80 R14
przy prędkości ponad 140km/h samochód zaczyna drgać wibrować. czuć to na kierownicy jak potem na całej karoserii kończąc na podłodze
nie jest to uciążliwe przy 140 ale przy 180 nie daje możliwości czuć się pewnie w aucie.
co ciekawe jak ostro ruszę zrywając kapcia to też mam wrażenie jakby auto drgało / skakało jakbym jechał po jakiejś tarce
gdzie może tkwić przyczyna ? co powinienem sprawdzić ?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt sty 30, 2009 10:10 przez CriSPol, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]CriS[/b]
może warto by było wyważyć koła??
Moja Lalka
viewtopic.php?f=91&t=457579&p=5511261#p5511261
V.A.G. PUŁTUSK I WYSZKÓW
viewtopic.php?f=45&t=364001&start=1246
viewtopic.php?f=91&t=457579&p=5511261#p5511261
V.A.G. PUŁTUSK I WYSZKÓW
viewtopic.php?f=45&t=364001&start=1246
Zdecydowanie jedź wyważyć sobie koła...
I najlepiej do dobrego gościa, bo na automatach do wyważania jest coś takiego jak "tolerancja błędu wyważania" i w tych przymarketowych wyważalniach zawsze ją mają ustawioną na 10 i koło praktycznie zawsze jest wyważone. Ja ostatnio gościowi kazałem ustawić ten parametr na 2, wyważanie 4 kół trwało ponad godzinę ale teraz żadnych wibracji nie mam nawet przy 170 (oczywiście tylko w niemczech :green_fuck: )
I najlepiej do dobrego gościa, bo na automatach do wyważania jest coś takiego jak "tolerancja błędu wyważania" i w tych przymarketowych wyważalniach zawsze ją mają ustawioną na 10 i koło praktycznie zawsze jest wyważone. Ja ostatnio gościowi kazałem ustawić ten parametr na 2, wyważanie 4 kół trwało ponad godzinę ale teraz żadnych wibracji nie mam nawet przy 170 (oczywiście tylko w niemczech :green_fuck: )
Life is Ride, Ride is Life!
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
- gregoryb1
- vel Młody
- Posty: 327
- Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:43
- Lokalizacja: Kościerzyna, pomorskie, GKS....
- Kontakt:
Na sam poczatek zanim pojedziesz wywazyc koła, obejrz sobie dokładnie opony,
Skoro autko kupiłes niedawno to jest taka mozliwosc ze ktos sprzedał ci je z oponami ktore zuzył byle na szybko na opych..
W tym celu przejedź reka po powierzchni - jesli wyczujesz nierownosci kostki tzn ze opony sa wyząbkowane i trzeba je zmienic na nowe bo takie wyzabkowane opony sprawiaja ze auto draga cały czas w czasie jazdy a dłuzsze uzywanie moze wpłynać negatywnie na zawieszenie (szybsze zyzycie )
Przy złym wywazeniu te drgania wystepuja tylko w jakim zakresie predkosci np miedzy 80 a 100 w zaleznosci od tego jakiej gramatury był ciezarek ktory prawdopodobnie odpadł
Skoro autko kupiłes niedawno to jest taka mozliwosc ze ktos sprzedał ci je z oponami ktore zuzył byle na szybko na opych..
W tym celu przejedź reka po powierzchni - jesli wyczujesz nierownosci kostki tzn ze opony sa wyząbkowane i trzeba je zmienic na nowe bo takie wyzabkowane opony sprawiaja ze auto draga cały czas w czasie jazdy a dłuzsze uzywanie moze wpłynać negatywnie na zawieszenie (szybsze zyzycie )
Przy złym wywazeniu te drgania wystepuja tylko w jakim zakresie predkosci np miedzy 80 a 100 w zaleznosci od tego jakiej gramatury był ciezarek ktory prawdopodobnie odpadł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 218 gości