Pytanko na temat sprzęgła
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanko na temat sprzęgła
Jak sprawdzić ,czy sprzęgło sie ślizga ? bo na 100 % mam walnięty simering
na wale od strony skrzyni widać wyciek czy może to powodować zalanie tarczy
sprzęgłowej olejem a w efekcie ślizganie się jej po kole ?? Czy ruszanie z piskiem
to rozwiązanie na sprawdzenie ?? Moze to juz było ale różnie, różni ludzie doradzają
a tu zawsze coś z sensem można usłyszeć .
na wale od strony skrzyni widać wyciek czy może to powodować zalanie tarczy
sprzęgłowej olejem a w efekcie ślizganie się jej po kole ?? Czy ruszanie z piskiem
to rozwiązanie na sprawdzenie ?? Moze to juz było ale różnie, różni ludzie doradzają
a tu zawsze coś z sensem można usłyszeć .
lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
- więc zaciągnij ręczny (mocno) wrzuć 2 bieg i powoli ruszaj (tzn puszczaj sprzęgło)- jeśli sprzęglo OK to silnik zgaśnie, jeśli sprzęgło się ślizga - obroty będą rosły a auto będzie stało w miejscu (a ruszanie z piskiem to metoda na spalenie a nie sprawdzenie sprzęgla)
- ten wyciek, o którym piszesz może powodować zaolejenie okładzin i ślizganie sprzęgła,
- ten wyciek, o którym piszesz może powodować zaolejenie okładzin i ślizganie sprzęgła,
Niekoniecznie trzeba ruszać z piskiem żeby to sprawdzić. Jeżeli jest zaolejone to nawet podczas jazdy, przy gwałtownym przyspieszaniu da się to wyczuć. Po wciśnięciu gazu obroty będą rosły a autko w tym czasie nie będzie przyspieszć lub też bedzie to robic wolniej niż normalnie.
Najlepiej będzie czym prędzej wymienić simering
pozdro
Najlepiej będzie czym prędzej wymienić simering
pozdro
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: czw sie 11, 2005 22:50
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Witam jesli chcesz sprawdzic sprzegło to nie koniecznie 2 i reczny mozesz też wrzócić 4 bieg puszczać sprzęgło i jeśli zacznie ci przygasać tzn obroty spadać i sie nie podnosić to mozesz mieć zalane sprzęgło lub poprostu walnietne ale jeśli masz wyciek to moim zdaniem od tego .. moze być ze sie sprzęgło slizga
Jesteś z Płocka lub okolic? Zajrzyj!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=305055
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=305055
to nie do końca jest metoda sprawdzania sprzęgła tylko raczej silnika czy mu jeszcze coś mocy zostało, no ale coś tym można sprawdzić , tylko ja bym racze 3 bieg polecałGonzo_in_VW pisze:Witam jesli chcesz sprawdzic sprzegło to nie koniecznie 2 i reczny mozesz też wrzócić 4 bieg puszczać sprzęgło i jeśli zacznie ci przygasać tzn obroty spadać i sie nie podnosić to mozesz mieć zalane sprzęgło lub poprostu walnietne ale jeśli masz wyciek to moim zdaniem od tego .. moze być ze sie sprzęgło slizga
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
jak simering cieknie to nieznaczy że sprzęgło jest zaoliwione gdyż jest on pod kołem zamachowym a jak olej wylatuje to nie strumieniem a jak juz to i tak jest rozrzucony siłą odśrodkową na ścianki obudowy skrzyni biegów.Raczej niesądze aby była zaoliwiona. Jeśli chodzi o sprawdzenie ślizgania sprzęgła to jak puścisz sprzęgło na jedynce i mu depniesz na maxa to ma iść i już bez wycia silnikatylko odejście ma być ekstra to wtedy jest ok .
Z tym wciskaniem na maksa juz robiłem i tak jak by na dwa raz łapie ja mu gaz a on
idzie i dopiero jak by na raty (z poślizgiem ciągneło) nie wiem jak to opisać
ciągnie niby ale jak by raz obrucilo i poprawkacoś jak by szarpnięcie . Ale zobacze jutro z tym ręcznym itd. ale simering obowiązkowo wymieniam nie wiem tylko jak sprzegło
pwnie do wymiany Valeo jak pytałem koszt około 350 zl kpl.Dzięki za info. .
POZDRAWIAM
idzie i dopiero jak by na raty (z poślizgiem ciągneło) nie wiem jak to opisać
ciągnie niby ale jak by raz obrucilo i poprawkacoś jak by szarpnięcie . Ale zobacze jutro z tym ręcznym itd. ale simering obowiązkowo wymieniam nie wiem tylko jak sprzegło
pwnie do wymiany Valeo jak pytałem koszt około 350 zl kpl.Dzięki za info. .
POZDRAWIAM
lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: czw sie 11, 2005 22:50
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Hehehe ostatnio miałem wykłady na ten temat :] pozdrawiamAdamtd pisze:to nie do końca jest metoda sprawdzania sprzęgła tylko raczej silnika czy mu jeszcze coś mocy zostało, no ale coś tym można sprawdzić , tylko ja bym racze 3 bieg polecałGonzo_in_VW pisze:Witam jesli chcesz sprawdzic sprzegło to nie koniecznie 2 i reczny mozesz też wrzócić 4 bieg puszczać sprzęgło i jeśli zacznie ci przygasać tzn obroty spadać i sie nie podnosić to mozesz mieć zalane sprzęgło lub poprostu walnietne ale jeśli masz wyciek to moim zdaniem od tego .. moze być ze sie sprzęgło slizga
Jesteś z Płocka lub okolic? Zajrzyj!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=305055
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=305055
a ja mam nawet dyplom na ten tematGonzo_in_VW pisze:Hehehe ostatnio miałem wykłady na ten temat :] pozdrawiamAdamtd pisze:to nie do końca jest metoda sprawdzania sprzęgła tylko raczej silnika czy mu jeszcze coś mocy zostało, no ale coś tym można sprawdzić , tylko ja bym racze 3 bieg polecałGonzo_in_VW pisze:Witam jesli chcesz sprawdzic sprzegło to nie koniecznie 2 i reczny mozesz też wrzócić 4 bieg puszczać sprzęgło i jeśli zacznie ci przygasać tzn obroty spadać i sie nie podnosić to mozesz mieć zalane sprzęgło lub poprostu walnietne ale jeśli masz wyciek to moim zdaniem od tego .. moze być ze sie sprzęgło slizga
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
A ajk masz dobre sprzęgło to podczas takich extremalnych prób możesz coś rozwalić
[ Dodano: Pon Gru 12, 2005 6:54 pm ]
Tak na powaznie to może masz linkę zardzewiałą lub postrzępioną , a może Ta dżwignia za którą przy skrzyni ciągnie linka jest przyrdzewiała, może sprzęgło pada.R óżne mogą byc opcje.Jak będziesz wymieniał simering to poprostu zrób gruntowny przegląd całości i powymieniaj co trzeba i po bólu.pozdrawiam.
[ Dodano: Pon Gru 12, 2005 6:54 pm ]
Tak na powaznie to może masz linkę zardzewiałą lub postrzępioną , a może Ta dżwignia za którą przy skrzyni ciągnie linka jest przyrdzewiała, może sprzęgło pada.R óżne mogą byc opcje.Jak będziesz wymieniał simering to poprostu zrób gruntowny przegląd całości i powymieniaj co trzeba i po bólu.pozdrawiam.
Miałem podobne objawy i wymiana linki pomogła gdyż zacinała sie i też jak by na 2 razy puszczała prawdopodobnie gdzieś sie przetarła i zaczepiała podczas puszczania sprzęgła , co simeringa to też mi puszcza , ale narazie nic nie robie bo z kaska cienko ale to raczej nie powinno powodować tego o czym mowa .Co od linki to nawet jej nie widziałem po wymianie bo już złomiarze zabrli zanim po autko poszedłem do warsztatu , ale mechanik mówil ze miała przetarty pancerz i syfu było w środku co ja przytrzymywało .
lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
-
- Mały gagatek
- Posty: 78
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:17
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
wydaje mi sie ze moje sprzegło tez kuleje. ale moze po kolei.
auto ma 150 KM (załozenie teoretyczne na podstawie danych fabrycznych) ale niechetnie piszczy nawet przy ostrym ruszaniu (nowe opony 215/40 r16).
ostatnio wyciagałem transportera bo sie zakopał. ja stałem na asfalcie i w momencie jak linka sie naprezyła moje auto staneło w miejscu przy puszczonym sprzegle i dosc wysokich obrotach silnika kola sie nie obracaly w miejscu a silnik sie nie mulił.
to taki test jak z zaciagnietym recznym...
przy normalnej jezdzie nie wyczuwam poslizgu sprzegla zastanawia mnie tylko ze auto nie piszczy przy ostrym ruszaniu i nie kreciło oponami przy tym holowaniu.
czy to pierwsze objawy slizgającego sprzegła?
prosze o jakies opinie na ten temat jesli ten watek nie jest jeszcze zamkniety.
auto ma 150 KM (załozenie teoretyczne na podstawie danych fabrycznych) ale niechetnie piszczy nawet przy ostrym ruszaniu (nowe opony 215/40 r16).
ostatnio wyciagałem transportera bo sie zakopał. ja stałem na asfalcie i w momencie jak linka sie naprezyła moje auto staneło w miejscu przy puszczonym sprzegle i dosc wysokich obrotach silnika kola sie nie obracaly w miejscu a silnik sie nie mulił.
to taki test jak z zaciagnietym recznym...
przy normalnej jezdzie nie wyczuwam poslizgu sprzegla zastanawia mnie tylko ze auto nie piszczy przy ostrym ruszaniu i nie kreciło oponami przy tym holowaniu.
czy to pierwsze objawy slizgającego sprzegła?
prosze o jakies opinie na ten temat jesli ten watek nie jest jeszcze zamkniety.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 577 gości