Wtryskiwacze ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sty 29, 2009 12:16

Soldier_M pisze:przesłuchaliście moje filmiki.
tak, przesłuchałem i słychać tą puszkę ;) jesteś pewien, że nic w komorze się nie obija ? nie wiem jak w MK4 , ale w MK3 na tylnej poduszce silnika jest osłona metalowa i ona czasami puka



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 29, 2009 12:18

Soldier_M pisze:Czy Wy koledzy COWBOY i DAMCIO przesłuchaliście moje filmiki. Wczoraj wrzuciłem 3 na których słychać stukanie.
dla mnie to wszystko OK :)
TDI nie zdiagnozuje się tak :P czasem treba po prostu ucho do silnika przyłożyć i nawet wtedy trudno ocenic co stuka

ale popychacze chyba mogą stukac ?, w każdym razie wymiana szklanek nie jest jakoś specjalnie trudna - nawet temat o tym załozyłem

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=107505&start=0

[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 13:35 ]
Soldier_M, moja rada podskocz do Tune-Up do Roberta i bedzie Pan zadowolony



Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » czw sty 29, 2009 14:53

No właśnie nie mam pewności, czy tam coś nie puka, bo nie mam kanału. W sobotę podjadę do znajomego mechanika i razem się wsłuchamy w kanale i na górze. Jeśli nie będzie w stanie oszacować co i jak, wybiorę się do Gdańska do p. Roberta :-). Wydaje mi się, że odgłos dochodzi z lewej strony tj. przy pasku. Już sam nie wiem czy to w komorze, czy poza. Poza tym słychać jak "ucho przyłożę" do skrzyni. Nie mam pojęcia skąd wali. Nawet odkręcałem korek wlewu paliwa i stukanie nie zwiększyło się. Najbardziej jest ono słyszalne jak odejdę od samochodu gdzieś na 2 metry, albo z boczków. (Bo jakby to 2-masówka robiła to z dołu powinienem dobrze słyszeć przy skrzyni tak ??? - robiłem manewr z 3 biegiem na hamulcu ręcznym i autko zgasło, więc sprzęgło się nie ślizga)

Ehhh już bym dawno miał kupione 216, tylko nie chce się na koszty narażać.


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 29, 2009 14:57

ja myślę że trochę jesteś przewrażliwiony... jeżeli trzeba jakieś kombinacje robić żeby usłyszeć jakies stukanie to ja bym sie nie przejmował...
Ehhh już bym dawno miał kupione 216, tylko nie chce się na koszty narażać
ale co ma jedno z drugim ?

ALH jest wprost stworzony do tego żeby mu załozyć większe wtryski :)



Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » czw sty 29, 2009 15:01

Koszta :PPP

PS. Jaki jest koszt wymiany szklanek. U mnie mechanik woła 220 zł za komplet.


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 29, 2009 15:48

Soldier_M pisze:U mnie mechanik woła 220 zł za komplet.
za robocizne samą no to nie tak mało ale nie jakoś specjalnie drogo :)

bo szklanka to jakoś kole 40 PLN jedna - polecam ruville



Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » czw sty 29, 2009 16:46

COWBOY jaki jest czas oczekiwania na zrobienie tych 216. Od momentu dostarczenia moich wtrysków do Ciebie (wraz z ustawieniem ciśnienia- kompleksowo)?

Tak jak pisałem w ten weekend jadę do mechaniora, a potem jak nic nie wyda do p. Roberta, jestem ciekaw ile mnie skasuje za odsłuchanie motorka, a i może po drodze wjadę na rolki. W przyszłym tygodniu zrobię kalkulację kosztów i być może walnę sobie prezent w postaci nowych końcówek :-D


Soldier_Marine

buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » czw sty 29, 2009 16:58

Jako, ze posiadalem audi a4 z silnikiem AFN napisalem o wymianie wtryskow w ALH na forum A4-klub, dostalem taka odpowiedz:
jaro4444 napisal:
"ALH więc poprzeczny motor 90 KM z turbiną VTG. Skrzynia automat czy ręczna? Bo jak automat to masz gratis w postaci pompy 11 w tym motorze
Śmiało możesz dawać 216, ale korekta bezwzględnie konieczna. Zmienia się dawka i kąt wyprzedzenia wtrysku przez co motor może dymic i mieć wysokie EGT.
Seryjne wtryski z ALH na ciśnieniu 220/300 i z otworem 0.184 mm są znane ze swojej zawodności i niestabilnej pracy. Często ALH palą na nich więcej o 2-3 l jak powinny."

Wiec jak to jest z tym kopceniem i korekta?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 29, 2009 19:18

buliking, z tego co ja zakładałem to w ALH nie zmienia się kąt wtrysku ponieważ ALH ma również 220/300

po założeniu 216 wtrysk trwa króce i praca silnika jest bardziej twardsza, dawka też jest OK..

po założeniu do starszych TDIków które mają 190/300 nominalnie kąt wtrysku opóźnia się o około 10 do 20 jednostek - zwykle w granicach tolerancji..

dawka startowa tez w starszych TDIikach może się opóźnić przy większych dziurach (moze ale nie musi moze zależy od kondycji pompy lub softu) i trzeba dygnąć nastawnikiem żeby palił z półobrotu

to tyle co zaobserwowałem na podstawie kilkunastu ostatnich swoich hybryd..

[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 18:19 ]
COWBOY jaki jest czas oczekiwania na zrobienie tych 216. Od momentu dostarczenia moich wtrysków do Ciebie (wraz z ustawieniem ciśnienia- kompleksowo)?
jeden kolega od Audi A6 ma fuksa bo wczoraj wieczorem przywiózł mi wtryski , dzisiaj je zawiozłem i w sobote rano juz bedzie miał ;)
kolega spoza forum ale bedzie u Rogala dłubał auto od razu z większym turbo :)

[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 18:20 ]
Soldier_M, jeśli przyślesz mi swoje wtryski to tydzien + czas wysyłek

jeśli zamówisz kompletne to może być tak że mam coś od ręki :)



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » czw sty 29, 2009 20:38

a czy seryjna pompa nadaje sie do tych 216-stek? nie dostaje przypadkiem bardziej po d...? juz sie pogubilem, to samo cisnienie, nic nie trzeba zmieniac, wiec co tak naprawde powoduje ta wieksza dziura?



Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » czw sty 29, 2009 20:54

No ja jeśli się zdecyduje, to na robótkę na moich korpusach (czyli wysyłam 950zł + stare wtryski ). Bo w sumie zawsze zaoszczędzony jestem choćby te 250 zł, a tak jakby miały leżeć w domu to po co mi .

Po wymianie jestem w razie czego przygotowany na zmianę kąta wtrysku jeśli zajdzie taka potrzeba we własnym zakresie, ale przestawiać na pompie nastawnik to trochę się obawiam, chodź video porada krążąca na forum jest dosyć czytelna.
W głębi duszy myślę, że nic nie będę przestawiał :PPP

Poczekajmy do przyszłego tygodnia na moją decyzję. Jak wiadomo kryzys ostatnio jest w Polsce kasę trzeba oszczędzać :PP, do tego wybieram się na studia II stopnia i tam znowu 2400 trzeba sypnąć, a do tego mam na głowie w lutym obronę pracy dyplomowej i muszę dać sobie czas :-D.


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 29, 2009 21:09

buliking pisze:czy seryjna pompa nadaje sie do tych 216-stek? nie dostaje przypadkiem bardziej po d...? juz sie pogubilem, to samo cisnienie, nic nie trzeba zmieniac, wiec co tak naprawde powoduje ta wieksza dziura?
ludzie ... nie moge :)

setki ludzi pomyka na 216 stkach :)

wieksz dziura daje to że pompa ma tak naprawde lżej.. ale na większym cisnieniu otwarcia i mniej wiecej jest to samo
dlatego ALH miały pompe 11 ale za to malutkie otworki 0,184

przez większą dziure dawka paliwa wleci w krótszym czasie i lepiej się spali stąd lepsza sprawność, wieksz moc niższe spalanie

jak napisałem w ALH jest przyrost 20-25KM bo ma małe szpryce ale za to doładowanie 1Bar jak seryjne 110 - AFN lub AHF

w ALH nie zmienia się kąt wtrysku i dawka tez jest w miare OK, lekko dłuższe kręcenie przy odpalaniu zaobserwowały jak dotą 2 osoby w 1Z..

a 32 osoby załozyły, auta zapinają i sa zadowoleni, bo gdyby szukać dziury w cały to zawsze się znajdzie..

w razie czego oferuję okncówki 0,205 (czyli takie jak w ASV) dla tych co się boją tuningu - cena ta sama w BOSCHu
Soldier_M pisze:Poczekajmy do przyszłego tygodnia na moją decyzję. Jak wiadomo kryzys ostatnio jest w Polsce kasę trzeba oszczędzać :P P
spoko, tylko zaczyna być coraz mniej tych kompletów naprawczych do AHY, a BOSCH podnosi ceny coraz bardziej :) wiec trudno mi powoedzieć czy cena bedzie taka sama za 2 tygodnie...



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » czw sty 29, 2009 22:35

cowboy, wysylasz za pobraniem te koncowki? w okolicy mam trzech pompiarzy to juz sobie przeloze, a moze pompiarz cos spartolic?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 30, 2009 10:01

cowboy, wysylasz za pobraniem te koncowki? w okolicy mam trzech pompiarzy to juz sobie przeloze, a moze pompiarz cos spartolic?
wysyłam po wpłacie na konto
buliking pisze:w okolicy mam trzech pompiarzy to juz sobie przeloze, a moze pompiarz cos spartolic?
nie chce pisać że Nadarzyn robi dobrze, bo znowu ktoś na mnie nakrzyczy :) ale zapytaj ile ten pompiarz weźmie za regulację od Ciebie

w Nadarzynie jest 4x50PLN i gwarancja pewnosci, a jak dasz gdzie indziej np 160 PLN to nie wiem czy bym się zdecydował...

czytałem na forum że zła regulacja powodowała brak mocy i dymienie

moim zdaniem jeśli pompiarz powie Ci że reguluje obydwa ciśnienia - i pokaże Ci to na maszynie to nie ma znaczenia kto to robi..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 36 gości