Silnik o oznaczeniu RF - Ktoś zna? Proszę o pomoc.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik o oznaczeniu RF - Ktoś zna? Proszę o pomoc.
Witam.
Koledzy, muszę przyznać że od dawna nie siedzę w benzynowych silnikach, i upodobałem sobie diesle... Ale przyszedł czas, że trzeba się "przekwalifikować"
Mam kpl. silnik z passata B2, i plan jest taki żeby włożyć go do mk1. (nie mojego, nie nie. To projekt realizowany dla kogoś) Tylko... Nie słyszałem nawet o takim typie silnika, cały czas myślałem że to PF...
Teraz tak:
- Ma ktoś jakiekolwiek dane techniczne tego motoru? (pojemność, moc, moment itp...)
- Jak ma się regeneracja gaźnika w takim silniku? Jakiś dziwny ten gaźnik mi się wydaje....
- Jak można sklasyfikować ten motor pod względem jakości wykonania VW, czy opłaca się robić remont czy szukać bardziej wdzięcznej jednostki?
- Jakie mogą być problemy przy użytkowaniu lub/i podczas remontu?
Z tego co wiem 2 lata temu kiedy silnik był w aucie po wlaniu strzykawką małej ilości paliwa do gaźnika zapalił bez żadnego ale, są to pewne info. No ale dziś motor leży na ziemi i ciężko uruchomić go na misce.
Będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i informacje. Pozdrawiam, Mariusz.
Koledzy, muszę przyznać że od dawna nie siedzę w benzynowych silnikach, i upodobałem sobie diesle... Ale przyszedł czas, że trzeba się "przekwalifikować"
Mam kpl. silnik z passata B2, i plan jest taki żeby włożyć go do mk1. (nie mojego, nie nie. To projekt realizowany dla kogoś) Tylko... Nie słyszałem nawet o takim typie silnika, cały czas myślałem że to PF...
Teraz tak:
- Ma ktoś jakiekolwiek dane techniczne tego motoru? (pojemność, moc, moment itp...)
- Jak ma się regeneracja gaźnika w takim silniku? Jakiś dziwny ten gaźnik mi się wydaje....
- Jak można sklasyfikować ten motor pod względem jakości wykonania VW, czy opłaca się robić remont czy szukać bardziej wdzięcznej jednostki?
- Jakie mogą być problemy przy użytkowaniu lub/i podczas remontu?
Z tego co wiem 2 lata temu kiedy silnik był w aucie po wlaniu strzykawką małej ilości paliwa do gaźnika zapalił bez żadnego ale, są to pewne info. No ale dziś motor leży na ziemi i ciężko uruchomić go na misce.
Będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i informacje. Pozdrawiam, Mariusz.
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 20:18 przez DJ_Mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Silnik 1.6 RFDJ_Mouse pisze:- Ma ktoś jakiekolwiek dane techniczne tego motoru? (pojemność, moc, moment itp...)
Silnik (informacje ogolne)
Kod silnika RF
Pojemnosc (cc) 1595
Bieg jalowy (obr. na minute) 700 - 800
Luz zaworowy Hydrauliczny
Luz zaworowy Bez popychaczy hydraulicznych
Element goracy
Wlot (mm) 0.20 - 0.30
Wylot (mm) 0.40 - 0.50
Cisnienie sprezania
Stan normalny (bar) 9 - 12
Minimum (bar) 7
Cisnienie oleju (barow/obr. na minute) 2.0 / 2000
Silnik (benzyna)
Uklad paliwowy (marka i typ) Pierburg 2E2
Kolejnosc zaplonu 1-3-4-2
Rozrzad stroboskopowy (odlaczony przewod prozniowy)
(° / obr. na minute) 16 +- 1
Zwiekszenie prozni
Uruchomienie (° / mmHg) 0 / 120
Zakonczenie (° / mmHg) 16 / 230
Przyspieszenie odsrodkowe
Uruchomienie (° / obr. na minute) 0 / 1100
Zakonczenie (° / obr. na minute) 31 / 4500
Opor na cewce zaplonowej,
uklad pierwotny (omow)
Zielona naklejka 0.52 - 0.76 Szara naklejka 0.6 - 0.8
uklad wtorny (omow)
Zielona naklejka 2400 - 3500 Szara naklejka 6900 - 8500
Swiece zaplonowe (marka i typ)
Bosch W8DTC
Bosch W8DCO
Odstep elektrod swiecy (mm) 0.8 - 0.9
Cisnienie w pompie paliwa (bar) 0.2 - 0.25
Gazy spalinowe
CO (%) < 0.5
CO2 (%) > 14
O2 (%) 0.3 +- 0.2
Uklad chlodzenia
Cisnienie (bar) 1.2 - 1.5
Termostat otwiera sie przy (°C) 84
Wentylator dziala przy (°C)
Etap 1 / wentylator 1 (°C) 92 - 97
Etap 2 / wentylator 2 (°C) 99 - 105
Elementy elektryczne
Akumulator (Ah) 45
Alternator (A) 45
Hamulce
Grubosc tarczy, przod, min. (mm) 10
Srednica bebna, tyl, maks. (mm) 181
Uklad kierowniczy i ustawienie kola
Zbieznosc kol, przod (°) 0° +- 10'
Pochylenie kol, przod (°) -30' +- 20'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przod (°) 1° 30' +- 30'
K.P.I., przod (°) -?-
Rozbieznosc kol, tyl (°) 25' +- 15'
Pochylenie kol, tyl (°) -1° 40' +- 20'
Kola i opony
Wielkosc opony 175/70 R 13
Cisnienie w przedniej oponie (bar) 2.0
Cisnienie w tylnych oponach (bar) 1.8
Pojemnosci
Miska olejowa silnika, razem z filtrem (l) 4.0
Przekladnia reczna
wklad zapasowy do skrzyni biegow (l) 2 - 2.2
Przekladnia automatyczna
wklad zapasowy do skrzyni biegow (l) 3.0
Przekladnia roznicowa (l) 0.75
Uklad chlodzenia (l) 5.5
Ustawienia momentu obrotowego
Glowica cylindra
Etap 1 (Nm) 40
Etap 2 (Nm) 60
Etap 3 (°) +90°
Etap 4 (°) +90°
Nakretki kola (Nm) 110
Swiece zaplonowe (Nm) 20
(dane ze str.www.golf2.prv.pl)
problemowy gaźnik pod względem ustawienia,pływanie na wolnych obrotach- Jak ma się regeneracja gaźnika w takim silniku? Jakiś dziwny ten gaźnik mi się wydaje....
mam ten silnik w swoim VW od 2005 i jest bezwaryjny,duża trwałośc ale zapewne lepiej poszukac 1,8 RP,ewentualnie zmienic wał korbowy z 1,8 i masz już 90 KM zamiast 72KM.DJ_Mouse pisze:- Jak można sklasyfikować ten motor pod względem jakości wykonania VW, czy opłaca się robić remont czy szukać bardziej wdzięcznej jednostki?
Zaleta to napewno minimum przeróbek czy problemów z elektroniką ,której RF praktycznie nie ma.
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Szału na tym silniku nie beedziesz miał przy jezdzie. Ale dobrze utrzymany potrafi fajnie sie sprawowac. Nie ma z nim problemów. Spalanie nie jest niskie, przy optymalnych ustawieniach mysle ze zima 8-11, lato 7-9l/100 km.
Gaznik jest troche problemowy ale przy zaanagazowaniu mozna go naprawic. Wtedy cyka jak malina. Ogolnie to nie wiem czy warto szukac czegfos innego ja bym raczej nie szukał, jesli ten co go mas jest jeszcze w miare. Silnik ten po remoncie nie potrzebuje dolewania oleju. Poza tym silniki vw sa dosc głosne na wyzszych obrotach wiec nie wiem czy warto pakowac 1,8 90KM. Roznica cudowna nie bedzie.
Zreszta do golfa 1 z ta masa powinno wszystko chylac.
Gaznik jest troche problemowy ale przy zaanagazowaniu mozna go naprawic. Wtedy cyka jak malina. Ogolnie to nie wiem czy warto szukac czegfos innego ja bym raczej nie szukał, jesli ten co go mas jest jeszcze w miare. Silnik ten po remoncie nie potrzebuje dolewania oleju. Poza tym silniki vw sa dosc głosne na wyzszych obrotach wiec nie wiem czy warto pakowac 1,8 90KM. Roznica cudowna nie bedzie.
Zreszta do golfa 1 z ta masa powinno wszystko chylac.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Maćkooo, dobrze prawisz...z miejsca dobrze utrzymany RF może nawet nieźle zadzwiwic....po80-100km/h robi sie mułowaty...ale jak pisalem zawsze można wal z 1,8 wlożyc (dłuższy skok tłoka),moje spalanie w lato 9l/100km
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
Maćkooo pisze:Bloki były takie same w 1,6 i 1,8 ja tez mam wyryte 1,8 a mam 1,6.DJ_Mouse pisze:na bloku jak byk mam wyryte 1.8
No to wiele wyjaśnia
Dziękuje koledzy za odpowiedzi, przedstawię fakty właścicielowi i zobaczymy co dalej z tym fantem. Temat można zamknąć, pozdrawiam, Mariusz
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
Troche odkopie,mowisz ze tylko wal przelozyc?i nie trzeba nic wiecej zmieniac?korbowody itd?Znasz kogos kto to robil czy tylko slyszales?Leon_Wechtel pisze:Maćkooo, dobrze prawisz...z miejsca dobrze utrzymany RF może nawet nieźle zadzwiwic....po80-100km/h robi sie mułowaty...ale jak pisalem zawsze można wal z 1,8 wlożyc (dłuższy skok tłoka),moje spalanie w lato 9l/100km
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 10:41
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 328 gości