Czy mam uszkodzony termostat?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Robson83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 25, 2008 18:09
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Robson83 » wt sty 27, 2009 16:11

KrzysiekosH, Wczoraj wymieniałem u siebie termostat ( silnik ABU).
Prosta sprawa z wymianą.
Klucz 10tka najlepiej rurkowy, aby do dolnej śruby było dobre dojście.
Termostat kupiłem WAHLER 4253.87D i otwarcie 87st.C żółty metal( sprzedawca tak mi dał) . A ten stary który wymontowałem był właśnie srebrny i 84st. C Przy wymianie wyleje się około 2L płynu więc lepiej kupić na uzupełnienie .

[ Dodano: 27 Sty 2009 15:22 ]
Ale do ABU ma być 84st. C np 4264.84D Zobaczę jak w cieplejsze dni będzie się sprawował



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt sty 27, 2009 16:42

Witam
dzieki za info, własnie przed chwiłą zrobilem mała rundke . Zagrzałem silnik pokazywał bez dmuchawy; 80-83 st, pojedzilem chwile i ok 80mialem, w czasie jazdy załaczylem dmuchawe temp max, drugi bieg dmuchawy, prawie do 70 spadło, wyłaczylem dmuchawe i po chwili pokazalo mi sie 80, zaparkowalem autko-81-82, otworzylem maske i po paru sekundach wentylator mi sie załączył najcieplejsze przewody były od nagrzewnicy(mały obieg) od chłodnicy były cieplutkie miedzy nimi (górna- dolna) było czuć róznice temp .

takie moje pytanie w jakiej temp wentylator sie załancza ?

i raczej wymienie termostat tak dla pewności i pytanie czy kupic walher czy ori na allegro są podobne ceny

a tak przy wymianie mysle tez wymienic płyn w czerwcu autko kupilem a w silniku praktycznie nic nie robilem, nie wymienialem itp przed kupnem ok 9 miechów stałi tez juz 4 tys zrobilem

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 01:30 przez KrzysiekosH, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Robson83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 25, 2008 18:09
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Robson83 » wt sty 27, 2009 16:57

Wiatrak załancza czujnik w chłodnicy i jak się nie mylę to przy 110°C. Ponoć wahlery są sprawdzone. Masz pewnie ten sam problem termostat za szybko puszcza na chłodnice. Zobacz czy przy 70°C masz ciepły dolny wąż przy chłodnicy. Powinien być zimny jak by dobry był termostat



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » śr sty 28, 2009 01:28

witam
dzięki za info, na dniach sprawdze, wahler umnie jest po 45-50 zl .
hmm 110 stopni mi tak na takie cieplo w rurach nie czułem, nagrzewnica była cieplejsza
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Robson83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 25, 2008 18:09
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Robson83 » śr sty 28, 2009 20:35

Sorki pomyliło mi się. Raczej 100st C

[ Dodano: 28 Sty 2009 19:35 ]
u mnie kosztował 35-40zł wahler



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » śr sty 28, 2009 23:48

witam
Przed wyjechalem na szybko na miasto na szybko zagrzalem to przy ok 65 sprawdzilem przewody dolny zimny gora ,juz byla ciepla. hmm tak mysle moze czujnik leci wkulki, ale mie te wahania zastanawiaja temp. ehh bede musial jakos pod komp sprawdzic jakie pokazuje wartości.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Robson83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 25, 2008 18:09
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Robson83 » czw sty 29, 2009 19:08

Góra będzie od razu ciepła a dół dopiero jak termostat się otworzy i wtedy robi obieg z chłodnicą.

Mi po wymianie termostatu temp. nie chce dojsć do 90st. Trzyma się na około 85st. Choć termostat jest na87st. Pewnie jak bym wziął taki jak ma być (84st) to podejrzewam że ciężko by było utrzymać w drodze 80st.

Może akurat tylko siadł czujnik temperatury i cie oszukuje. Mnie może też. Ale mi wiatrak uruchamia się wedle mojego wskaźnika przy około 100st

[ Dodano: 29 Sty 2009 18:21 ]
Zrobiłem mały test na termostatach. Ten po lewej to właśnie z golfa. Za szybko się otwiera

Obrazek
Obrazek



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » czw sty 29, 2009 19:33

Witam

Domysłiłem się tez tak moze być z przewodami.

Bez dmuchawy w czasie jazdy mam ok 80 st z dmuchawa mniej, pow 70 a wentylator mi sie załaczył jak mialem temp postojową nie cale 90 chyba okolo 80, a jak go przegonilem to maselko z pod korka praktycznie zniklo , mysle ze najpierw kupie sobie kabelek vag a tez mam dwa laptopy i sprawdze wole sie upewnic a kabelek zawsze sie przyda. Też mam pytanie jak masz zagrzany silnik i wyłaczysz i właczysz zapłon to jak szybko wskazówka od 0 do danej temp silnika bo mojej nawet poł minuty to zajmuje ze tak powoli porusza.

Fajny tescik, a ten po prawej termostat??
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 19:36 przez KrzysiekosH, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Robson83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 25, 2008 18:09
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Robson83 » czw sty 29, 2009 21:40

Nie zwracałem uwagi na to jak szybko się wskazówka od temp podnosi. Ale od wskaźnika paliwa długo schodzi nim się podniesie. Też mysłę nad kabelkiem do komputera. Jak będziesz miał jakiś dobry i nie drogi na oku to daj znać.

Mi to się wydaje że wskaźnik temperatury oszukuje cię o 10stopni, zaniża. W drodze masz 80 to miał byś 90, na postoju masz 90, włącza się wiatrak i masz 100st. Więc czujnik.
No chyba że termostat i czujnik wiatraka :grin: . Jak masz kogoś znajomego z takim golfem to postaw znajomemu piwko i na chwilkę podmieńcie czujniki.

Ten po prawej stronie to termostat od poloneza. Otwiera się dużo później i szybko w przeciwieństwie do tego od golfa. Z golfa w ręce trzymałem i się do końca nie chciał zamknąć. Chyba przy 20st całkiem się domknął.



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » czw sty 29, 2009 22:08

od pawila tez mi wolno dziala
hmm jak mialem licznik z mk4 to pokazywal 90, jak wymienilem na nowy licznik to chyba mialem prawie 90 jak dobrze pamietam ale napewno tak mi nie skakała, moze fatkycznie mi sie nie domyka, jak zaczne jezdzic to sladza sie chlodnica, plyn przechodzi i chlodzi, czujnik reaguje. Żeby czujnik byl nad czuły, nie wydaje mi sie.

Kabel hmm
mam dwa lapki
- croe duo32bit .... ale system vista, i baterie ok
- intel 1ghz , port com(rs232), xpsp2 ale bateria padnieta

i tu mysle czy jakies programy pod viste sa i pod usb albo bym kupil przesciowke na com z pmcia, jak nie ma pod viste do starego lapka by musial kupic zasilacz samochodowy
narazie mi szukajka słado działa

pozdro



Awatar użytkownika
Robson83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 25, 2008 18:09
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Robson83 » pt sty 30, 2009 00:12

To ja mam lapka z portem com i przetwornice samochodowa 12V->220~ Tylko mieć program i kabelek wpiąć i śmigać. Ale chce jakiś w miarę tani i program do tego będę musiał znaleźć. Nie bawiłem się jeszcze w takie coś więc trochę zielony jestem

[ Dodano: 29 Sty 2009 23:15 ]
http://allegro.pl/item531932178_najtans ... mocja.html może to takie coś wystarczy?



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » pt sty 30, 2009 00:18

witam

no to jest nas dwóch, tak narazie przatrzalem na allegro wachają sie 50-100zl, moze na forum znalzłes temat o kabelkach bo ja nie umiem znaleść

pozdro



Awatar użytkownika
Robson83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 25, 2008 18:09
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Robson83 » pt sty 30, 2009 00:23

masz moje gg 9227569 możemy poklikać lepiej



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt lut 10, 2009 00:15

witam
Trochę aktualnie temat, nie chcę nowego zakładać.
Nie dawno w niedziele zrobiłem test rozgrzałem silnik to prawie do 80 dolny przewód jeszcze miałem zimny, zrobiłem mały kurs i miałem około 80 przewód dalej zimny po chwili ( nie gasiłem silnika) 2 kurs krótki zrobiłem łącznie około 4 km było, już miałem trochę powyżej 80 i przewód zaczął być juz ciepły, stwierdziłem ze termo mam ok tylko może wskaźnik zaniża temp.
Niestety albo stety dziś jechałem do warszawy (mam około 310km) wymyśliłem ze chłodnice przysłonie tektura, ale po przejechaniu kilku km pokazywał niecałe 90 ale odezwał się czujnik oleju, piszczał i migał, i wentylator działał to tekturę zrobiłem papa. Najgorsze to że czujnik co jakiś czas się odzywał jak obroty spadały poniżej 2,5 tys., jak dałem więcej np. redukcja biegu przestawał, ale nie za każdym razem. Przed wyjazdem dolałem olej ale podziałkę mam teraz prawie max , większość trasy to miałem 5 bieg około 3-4 tys./obr w trasie temp silnik pokazywał około 78-82 stopni, jak dojeżdżałem do miasta to jechałem około 90-110 km/h ( czyli wolniej) i po mieście jeździłem to czujnik nie piszczał zakres obrotów 1,5-2,5 tys.

mam pytanie co dokładnie oznacza to piszczenie ?? mam nadzieje ze nic poważnego

próbowałem poszukać ale na drugiej pod stronie szukajki pokazuje mi, Nie znaleziono tematów ani postów pasujących do Twoich kryteriów

Za odpowiedzi z góry dziękuje

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 229 gości