Czy jest sens zakładać turbinę do ASZ od silnika ARL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy jest sens zakładać turbinę do ASZ od silnika ARL
może ktoś wie czy jest sens zakładać turbinę od arl do asz bo u mnie jest taka zalożona i czy lepiej ją wyjąć i założyć orginalną , a tak w ogóle czym one się różnią.
Nie jestem mechanikiem, ale turbo od ARL jest wieksze, a co za tym idzie wydajniejsze. Nie zmieniaj tego co dobre. Oczywiście pod to turbo musisz mieć zrobiona korekte w programie, a dobrze jak i ktos podkręci autko.
Na takiej turbince silnik ASZ można pod 190ps pogonić, a tu jazda zaczyna być naprawde przyjemna.
Ale wtedy oczywiście przyda sie wiekszy IC, żeby autko sie niezagotowało przy butowaniu i nie traciło mocy.
poszukaj w wyszukiwarce, były opisywane różnice miedzy turbo.
Pozdro.
Na takiej turbince silnik ASZ można pod 190ps pogonić, a tu jazda zaczyna być naprawde przyjemna.
Ale wtedy oczywiście przyda sie wiekszy IC, żeby autko sie niezagotowało przy butowaniu i nie traciło mocy.
poszukaj w wyszukiwarce, były opisywane różnice miedzy turbo.
Pozdro.
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 21:56 przez Ponior, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
ja mam takie pytanie: obecnie mam ASZ 130km i chce na wiosne zrobic program u tunera. Z tego co wyczytałem w internecie przyrost mocy moze wyniesc od 165-175KM a momentu od 380NM do 400NM (to są dane z róznych tabel firm wykonujących chiptuning) Mam teraz pytanie, jaka będzia różnica jeśli zamiast samego programu wymienie również moją turbinę na ARL + program, ale bez zakładania FMIC. Czy opłaca się to, na jaki wtedy przyrost mocy i NM można liczyć?
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 02:25 przez research1, łącznie zmieniany 2 razy.
Myśle, że najpierw załkładaj Duzy IC (to podstawa, pzry takich modach), a potem się baw. Bo w lato na pewno przy takiej mocy będzie się gotowało i muliło auto. A serie możesz spokojnie dłubnąć na seryjnym IC, chociaż pewnie na dużym IC byłoby lepiej.
Pozatym seryjne sprzęgło przy 400nm, pewnie długo nie pożyje, ale zalezy od softu.
Pozdro.
Pozatym seryjne sprzęgło przy 400nm, pewnie długo nie pożyje, ale zalezy od softu.
Pozdro.
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
no i zależy od "butowania" Jak ktoś wspomniał, jak większe turbo to i większy IC żeby powietrze było odpowiednio schłodzone, bo im chłodniejsze powietrze tym wydajniejsze spalanie no i turbo się nie przegrzeje.Ponior pisze:Pozatym seryjne sprzęgło przy 400nm, pewnie długo nie pożyje, ale zalezy od softu.
Pozdro,
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 10:23 przez KanedA, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...
Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411
Koni nie,ale na pewno odczuje to w jezdzie.Autko będzie lepiej się wkręcać.EnJoy pisze:..bo po samej zmianie turbiny bez korekty softu kuniów raczej nie przybędzie, a turbinka może mieć ciut większego laga
Ja zauważyłem coś takiego u siebie.Po założeniu większej turbiny samochód ewidentnie lepiej jezdził.Zeby nie było,że to przypadek,to brat w swoim AWXie założył taką samą(hubryda awx-arl) i passat też lepiej sie wkręcał.
Większa szybciej dmuchnie,co nie jest bez znaczenia,jak się już nie tylko my przekonaliśmy.
1.35 dla AWX-owskiej,to nie to samo,co 1.35 dla takiej od ARL-a.
AFN 165,5@380,8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: MSN [Bot] i 132 gości