Witam Kolegów z forum!
Mam problem z czujnikem temperatury oleju, mianowicie czasem przed odpaleniem miga mi kontrolka oleju na żółto, VAG wykrył błąd czujnika:
1 Fault Found:
00534 - Engine Oil Temperature Sensor (G8)
27-00 - Implausible Signal
i teraz pytanie gdzie go szukać???
Autko z silnikiem ALH, rok modelowy 2000 wersja variant.
W Etce ver. 7.0 PL sprawdzałem i pokazuje mi czujnik temperatury oleju przy filtrze oleju dokladnie w miejscu gdzie u mnie wkręcony jest czujnik ciśnienia oleju (nawet gdyby ktoś wcześniej miał fantazję podmienić te czujniki to tam wtyczki nie pasują) dodatkowo program pokazuje mi że mam filtr wkręcany od dołu a ja mam sam wkład filtra zamontowany od góry na hłodnicy oleju, coś na diabła jest z tym programem chyba
Wiec moje pytanie jak w temacie, gdzie jest ten czujnik?
Pozdrawiam
Czujnik temperatury oleju - gdzie jest?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik w misce ma oznaczenie G8/G266 ma 3 pinową wtyczkę i pełni dwojaką funkcję, tzn. czujnika poziomu oraz temperatury oleju. Jego sprawność można skontrolować VAGiem w Instruments -> Meas. Blocks -> 003. Tam widać temperaturę oleju oraz poziom. Jeżeli jest usterka, to temperatura jest na poziomie 155 st. C,
są wersje gdzie czujnik G8 jest umiejscowiony w podstawie filtra oleju ale chyba nie dotyczy to silnika ALH,
można sprawdzić ile jest podpiętych do podstawy filtra oleju czujników jednopinowych -
jeśli jeden to będzie to tylko czujnik ciśnienia oleju z obwódką koloru szarego lub czarnego, jeśli dwa to drugi będzie od temp. oleju i ma on zazwyczaj kolor obwódki niebieski.
ETKA faktycznie ma niedociągnięcia.
są wersje gdzie czujnik G8 jest umiejscowiony w podstawie filtra oleju ale chyba nie dotyczy to silnika ALH,
można sprawdzić ile jest podpiętych do podstawy filtra oleju czujników jednopinowych -
jeśli jeden to będzie to tylko czujnik ciśnienia oleju z obwódką koloru szarego lub czarnego, jeśli dwa to drugi będzie od temp. oleju i ma on zazwyczaj kolor obwódki niebieski.
ETKA faktycznie ma niedociągnięcia.
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 10:19 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Faktycznie ostatnio gmerałem sobie w kompie i na zimnym silniku przy -10C pokazywał temperaturę oleju na poziomie +151C to raczej eliminuje przerwy w okablowaniu a wskazuje na czujnik. Apropos czujnika ciśnienia to w podstawie filtra jest tylko on jeden i u mnie ma kolor brązowy w zakresie coś 0,55 do 0,85 bara.
HA!!! Reasumując wszystko jasne Dzięki Kolego za podpowiedź punkt oczywiście 4you a temat do zamknięcia.
Pozdrawiam
HA!!! Reasumując wszystko jasne Dzięki Kolego za podpowiedź punkt oczywiście 4you a temat do zamknięcia.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości