kopci na biało przy odpalaniu gdy zimny, co jest???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » ndz sty 25, 2009 23:05

jak go sprowadziłem nic nie kopcił, zaczął po "czyszczeniu" nastawnika u pewnego magika z pomorza, co do rozpędzania się i koni :bigok: na buta nie nażekam - porównywałem z ori 1Z - został daleko w tyle - a hamował go Tora na hamowni w diagtroniku i tyle wyszło czy jest nie wnikam :chytry: - po tej "naprawie" nastawnika musiałem właśnie jechać do janek bo obroty kończyły się na 3,7 tyś ponieważ magik z pomorza - tfuu- ustawił źle wartość napięcia na nastawniku - oczywiście Tora od razu to wyłapał i naprawił. Zastanawiam się czy dawka startowa paliwa może mieć jakieś znaczenie do tego że kopci. - jak ją sprawdzić/ustawić



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » ndz sty 25, 2009 23:09

dawke moze sprawdzic ewent podniesc musisz sie zalogowac tazn log 12233 potem adaptacja i w kanale 5 masz wartosc dawki rozruchowej :bigok:



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » ndz sty 25, 2009 23:38

Byłem sprawdziłem zobaczyłem:
12233/do it!/ adaptation/ 05
wartość jaka była to 78 co odpowiada 28,5 mg/R - zmieniłem ją na 128 bo tak powinno być jak mi się wydaje ale wartość mg/R się nie zmieniła.

Dawka paliwa w kanale 01 wynosi 6,0 - 5,8 i nie wiem czy w moim przypadku nie jest to za mało. - ale tego zmieniał na razie nie będę.

Teraz będę czekał do rana i zobaczymy - większa dawka startowa oraz wreszcie grzejące świece czy dadzą jakiś efekt. Dzięki za sugestie golfir



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » ndz sty 25, 2009 23:51

no problem 78 to faktycznie za mało u mnie było 128 i podniosłem do 145 i tez sie wartosc nie zmieniła bo zapewne sie zmienia podczas rozruchu fakt ze auto zaczeło mi podkapcac na czarno przy zimnym motorze i sciagnałem do 128 tez mnie meczy ten problem i nikt narazie nie znalazł sposobu az wstyd auto odpalac jak zimne no ale moze jakos da sie rade :pub:

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 22:53 ]
a i dawke zrób tak na 4.0-4.2 motorek bedzie bardziej miekko pracował a spalanie i tak nie zauwazysz zadnego wzrostu musiało by byc ze 3.5mg :hmm:



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pn sty 26, 2009 09:59

ja też ustawiłem na 145 i też puszcza kopciucha ,mam 380 tys ale dla porównania mam tez nowego leona 20tdi i tez puszczcza ,oczywiscie mniejszego ale puszcza



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » pn sty 26, 2009 11:01

u mnie to nic w każdym razie nie dało, rano coprawda odpalił od strzała i silnik pracował w miarę równiej - co jest efektem grzania świec raczej niż tej dawki - ALE KAPEĆ jest dalej :grrr: pozostaje mi chyba jednak wywalić wtryski i je sprawdzić czy nie leją na zimnym



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pn sty 26, 2009 11:45

a sprawdzałeś korekcje na ciepłym ,albo na zimnym?



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » pn sty 26, 2009 14:38

sprawdz korekcje na zimnym i przy pełnym obiazeniu elektrycznym i wtedy zobaczymy dokładnie bo moze faktycznie wtryski



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pn sty 26, 2009 14:56

ja u mnie na zimnym mam 1cyl -0.5 2cyl -0.5 3cyl +2.2 ,ale zaraz po odpaleniu 3cylinder sie wyrównuje na -0.2 , a ten 3cylinder to jest ten sterujący chyba



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » pn sty 26, 2009 14:57

no i własnie ten 2.2 masz do wymiany spróbuj go ewent zamienić np z pierwszym wtryskiem i moze wtedy cos sie polepszy a korekcje na ciepłym masz zapewne pozniej dobre w granicach powiedzmy 0.50mg? bo mam podobne objawy



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pn sty 26, 2009 15:22

ale on jest chyba sterujący ,albo czwarty



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn sty 26, 2009 19:25

w korekcja to chyba nie ma sterującego tylko te trzy.
co do poddymiania na zimnym tez mam i podpija paliwka więcej, no i śmierdzi tez spalinami.
tylko u mnie na 1cyl- 0.80, 2cyl- 0.40, 3cyl- 0.40
i co moge po tych korekcjach powiedziec ze wtryskiwacze leją???.
co do sprawdzenia to na maszynę, tylko na takiej zwyklej maszynce to sprawdzisz pierwsze ciśnienie, w zasadzie to o nie chodzi, bo to drugie to na wyzszych obrotach, ustawic to chyba tez nie łatwo wtryskiwacze dwu sprężynowe.



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » pn sty 26, 2009 23:44

woojas25 pisze:a sprawdzałeś korekcje na ciepłym ,albo na zimnym?
Tak nawet strone wcześniej podałem logi:
1 cylinder -0,04 do 0,08
2 cylinder -0,08 do 0,04
3 cylinder 0,27 do 0,35

Tak więc w normie ale to są tylko cyferki żeby zobaczyć czy nie leje trzeba wyciągnąć i na maszyne :panna:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości