kopci na biało przy odpalaniu gdy zimny, co jest???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 02, 2008 10:49

grego51 pisze:Zubożył mi troche mieszanke bo była za bogata (wcześniej też były probelmy z paleniem wiec obecny problem nie jest wynikiem zubożenia mieszanki)
w dieslu nie ma jako takiego pojęcia bogata czy uboga mieszanka :)
grego51 pisze:Aha i jeszcze na Vagu wyszło ze nie łapie temperatury 90stopni tylko około 75stopni trzyma nawet jak po garach wcześniej dostał. Ale nei sądze ze powyższe rzeczy moga mieć wpływ na odpalanie zimnego
jeżeli czujnik temp jest skopany i np . do ECU idzie info ze caly czas jest 75 st C to ma to wpływ :)

wyciągnij rano wtyczke od czujnika temp - jest on w króccu przy głowicy, przy rurze powrotnej do chłodnicy i sprawdź czy bedzie róznica, roboty nie dużo a moze akurat



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » sob paź 04, 2008 22:28

problem rozwiązany, ksiązkowe objawy złego ustawnienia kąta wtrysku potwierdzily sie, rozrząd był o ząbek przestawiony i dlatego nie mogłem ustawić kąta wtrysku,po ustawieniu silnik odpala tak jak kiedys :grin:


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » ndz paź 05, 2008 06:43

a pytałem czy rozrzad ustawiony na 100% dobrze :bigok: ale najwazniejsze ze fura ma sie juz dobrze



Awatar użytkownika
rafal914
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 11:42
Lokalizacja: Płock (mazowieckie)

Post autor: rafal914 » ndz paź 05, 2008 11:20

ja jestem swiezo po regeneracji roszrusznika troche mi powymieniali i powiem ze pali teraz od pierwszego , rozrusznik przy odpalaniu gwizdze jak wiertarka a wczesniej sie troche meczył przy odpalaniu i odpalal dopiero gdzies po 3 do 5 obrotów . A co do białego kopcia przy odpalaniu to problem pozostal ale po waszych postach stawiam na uszczelniacze zaworow przy moim przebiegu 295000km. Ubytkow oleju az jakis kolosalnych nie zauwazylem wiec pewnie uszczelniacze przy niskich temperaturach juz popuszczaja jakies tam drobinki oleju. Kopeć trwa u mnie dosłownie ze 3-5 sekund i lekko drga podczas tego silnik.
Ostatnio zmieniony ndz paź 05, 2008 11:21 przez rafal914, łącznie zmieniany 1 raz.


MóJ GOLFIK 1.9 TDI

[img]http://img61.imageshack.us/img61/2892/s6301577us6.jpg[/img]

grego51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob sie 30, 2008 15:08
Lokalizacja: lublin

Post autor: grego51 » ndz paź 05, 2008 14:53

Zacząłem szukać od dupy strony z tym ustawianiem kąta wtrysku i innych dziwnych rzeczy wobec kłopotów z odpalaniem i białą chmurką z rury. Po wczorajszej wymianie paska rozrządu u machera ten mi zasugerował że to prawdopodobnie rzecz rozrusznika albo akumulatora. Jakby sie dobrze przysłuchac to silnik zapala na dwa sposoby.
1 rozrusznik tak jakby rozpędzał się a samochód odpala po osiągnieciu odpowiednich obrotów rozrusznika.
2 rozrusznik kręci nagle na pół sekundy staje i srrruu zaskakuje i silnik pracuje.
Wogóle nie brałem tego pod uwagę bo rozruszik od miesiaca mam zregenerowany a akumulator ma 2 sezony za sobą jedynie.
Teraz sie zastanawiam czego to kwestia rozrusznika czy akumulatora. Wyda mi sie że rozrusznika jednak.
Teraz inne pytanie. Odpowiedzcie jakie są objawy lejących wtrsków w TDI? Mechanik mi wmawia że wtryski w moim golfie leją tylko nie wiem po czym on to poznał? Ani nie dymi przy przygazowaniu ani nie ma spadku mocy. Naciąga mnei prawdopodobnie bo wyczuł laika.



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » pn paź 06, 2008 12:00

Tak czytam i czytam i widze ze problem nie tylko mój ale i innych - ja rano jak odpalam również mam kapcia jasnego z tyłu - ostatnio nawet niefartownie zatankowałem BIOdiesla i dopiero zaczął na tym kopcić!!! aż trudno to powiedzieć bo trzeba by zobaczyć. Masakra i wstyd totalny. Głowie się również co to może być tymbardziej że męczy mnie to od roku już z czego zawsze jesienią i zimą sie nasila. Oleju nie bierze nic (przynajmniej nie widać tego na bagnecie) pali jak palił, odpala dobrze, płyn z chłodnicy jest ok. Stawiam chyba również na lejące wtryski.
Odpowiedzcie jakie są objawy lejących wtrsków w TDI? Mechanik mi wmawia że wtryski w moim golfie leją tylko nie wiem po czym on to poznał? Ani nie dymi przy przygazowaniu ani nie ma spadku mocy. Naciąga mnei prawdopodobnie bo wyczuł laika.
żeby to sprawdzić musi je wyciągnąć podłączyć pd urządzenie (taka pompka) podać odpowiednie ciśnienie i zobaczyć czy pliwo jest rozpylane czy wlewane do cylindra.

Objawy: zwiększone spalanie, nadmierne dymienie, trudności w odpalaniu, nierównomierna praca silnika



grego51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob sie 30, 2008 15:08
Lokalizacja: lublin

Post autor: grego51 » pn paź 06, 2008 13:36

Objawy: zwiększone spalanie, nadmierne dymienie, trudności w odpalaniu, nierównomierna praca silnika
Co to znaczy nadmierne dymienie? MI sie to kojarzy z dymieniem na czarno po każdym dodaniu konkretniejszym gazu. U mnie kopci tylko na biało i tylko bezpośrednio przy odpaleniu.



Awatar użytkownika
rafal914
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 11:42
Lokalizacja: Płock (mazowieckie)

Post autor: rafal914 » pn paź 06, 2008 18:21

u mnie spalanie w normie, pracuje super rowno, problemow z odpalaniem nie mam, a kopcia pusci z rana. przy ostrym depnieciu pusci kopcia ale nie az tam czarnego zaraz , ale chyba kazdy diesel pusci chmurke przy depnieciu ostrzejszym?
Ostatnio zmieniony pn paź 06, 2008 18:23 przez rafal914, łącznie zmieniany 1 raz.


MóJ GOLFIK 1.9 TDI

[img]http://img61.imageshack.us/img61/2892/s6301577us6.jpg[/img]

grego51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob sie 30, 2008 15:08
Lokalizacja: lublin

Post autor: grego51 » śr paź 08, 2008 15:57

Czy kiedy podczas kręcenia rozrusznikiem posiadam następujace objaw. Rozrusznik sie zawiesza ( tzn jakby sie dławił na moment a potem kręci i zapala) czasem rówież chodzi płynnie ale jakby sie rozpędzał. Ogólnie slychać ze nie pracuje jak wiertarka pozatym. To może być coś innego jak nie rozrusznik? Czy gdy z rozrusznikiem jest coś nie tak to kiepsko zapala samochód i zimny i nagrzany? U mnie taki problem występuje tylko gdy samochód zimny. Mam zregenerowany rozrusznik i występują takie objawy macher od rozruszników stwierdził ze prawdopodobnie to nie rozrusznik tylko może niskie ciśneinie w cylindrach albo cholera wie co. Akumulator sprawdzony i wszystko z nim ok.



Awatar użytkownika
rafal914
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 11:42
Lokalizacja: Płock (mazowieckie)

Post autor: rafal914 » śr paź 08, 2008 19:54

grego51, ja bym stawiał na rozrusznik, u mnie krecil ale juz tak słabiej i dalem do regeneracji i teraz łapie od pierwszego a wczesniej potrzebowal ze 3-5 obrotow zeby zalapac po zimnej nocy dłuzej to trwało. koszt u mnie to 180zl wymieniony bendiks, lozyska, wlacznik , tuleje kreci jak wiertara:)))


MóJ GOLFIK 1.9 TDI

[img]http://img61.imageshack.us/img61/2892/s6301577us6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » ndz sty 25, 2009 22:09

Witam

Jako że temat na czasie i w dalszym ciągu nie rozwiązany podnoszę go i wklejam swoje logi

Mess block 001-003-011
LOG-01-011-003-001.htm

basic setting 004
LOG-01-004.htm


Mess block 013
LOG-01-013-xxx-xxx.htm

Mess block 0013-001-008
LOG-01-013-001-008.htm

Mess block 0013-001-004
LOG-01-013-001-004.htm

Byćmoże częściowym problemem były niegrzejące świece żarowe - spalił się bezpiecznik 50A dziś go zlutowałem jutro kupie nowy, a rano zobacze czy puści kapcia - ewidentnie czuć paliwo w spalinach strasznie śmierdzą - po 3 min przestaje kopcić.
Ostatnio zmieniony ndz sty 25, 2009 22:28 przez lokmen, łącznie zmieniany 3 razy.



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » ndz sty 25, 2009 22:14

zrób logi korekcji wtrysków czyli grupy 013 na zimnym motorze przy pełnym obciążeniu elektrycznym tzn powłączaj wszystko co masz elektryczne w aucie i zrób logi bo mam podobny problem i chyba to wina wtrysków a konkretnie w moim przypadku jednego ale zrób logi i sprawdzimy

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 21:17 ]
to jest własnie dym paliwowy raczej a nie olejowy dlatego tak smierdzi



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » ndz sty 25, 2009 22:30

te logi są robione na zimnym motorze i masz też logi m.in 013 tyle że bez obciążenia elektrycznego - z tym że nie widzę tu związku - co do obciążenia silnika np. włączeniem wszystkich świateł



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » ndz sty 25, 2009 22:43

no ok logi moze i robione na zimnym to moze ten "włoski" soft mu namieszał i z filmu to nie wyglądało na 136KM? moze to było gdzie w piku ? z jazdy od 0-120 to bez wiekszych rewelacji tak apropo ale to tylko moje zdanie :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości