[mk3] elektryczne szyby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DuZy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn maja 16, 2005 15:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: DuZy » ndz lip 17, 2005 16:44

miomio1 pisze:Z tego co wiem silnik w przednich dźwiach jak i w tylnich działa na takich samych zasadach , ja ostatnio robiłem tylne dźwi i do wtyczki która wchodzi w silniczek (układ)z tego co pamiętam wchodzi 2 prądy stałe i jeden prąd wtedy gdy szybę się podnosi to we wtyczce pojawia się trzeci prąd ...
sprawdzałem właśnie instalację i wtyczkę mam dokładnie tak jak pisałeś ... zaraz dam zdjęcie i opis co i gdzie jest w gnieździe ...

[ Dodano: Nie Lip 17, 2005 17:18 ]
dałem zdjęcie wtyczki i rysunek na szybkiego z painta co i jak gdzie jest ... a poniżej jest opis jak to u mnie jest ...
gdy wciskamy przycisk aby podnieść szyby, w jednym miejscu dostajemy napięcie 12V a gdy wciskamy przycisk żeby opuścić szyby w tym samym miejscu dostajemy napięcie 0V ... jak nic nie robimy to miernik wskazywał w tych miejscach różne wartości (nic nie znaczące ... chyba) ... napięcia te (raz 12V a raz 0V) pojawiają się w różnych miejscach w zależności skąd sterujemy szybą (wg. moich oznaczeń są to punkty d i F)
jak ktoś załapie o co chodzi i powie co jest może źle to ... :pub:

gdy nic nie jest wciśnięte:
1-2 --> 12V i GND
A- 0 || a- 0
B- 12V || b- x
C- 0 || c- 12V
D- x || d- var
E- x || e- x
F- var || f- x
G- 0

STEROWANIE OD STRONY PASAŻERA:
przycisk szyby do góry:
1-2 --> 12V i GND
A- 0 || a- 0
B- 12V || b- x
C- 0 || c- 12V
D- x || d- var
E- x || e- x
F- 12V || f- x
G- 0

przycisk szyby do dołu:
1-2 --> 12V i GND
A- 0 || a- 0
B- 12V || b- x
C- 0 || c- 12
D- x || d- var
E- x || e- x
F- 0 || f- x
G- 0

STEROWANIE OD STRONY KIEROWCY:
przycisk szyby do góry:
1-2 --> 12V i GND
A- 0 || a- 0
B- 12V || b- x
C- 0 || c- 12V
D- x || d- 12V
E- x || e- x
F- var || f- x
G- 0

przycisk szyby do dołu:
1-2 --> 12V i GND
A- 0 || a- 0
B- 12V || b- x
C- 0 || c- 12
D- x || d- 0
E- x || e- x
F- var || f- x
G- 0

[ Dodano: Wto Lip 26, 2005 12:04 ]
dla potomnych ;) ... problemem był spalony przekaźnik ... jeśli ktoś ma takie same problemy to lutownica w garść i do dzieła ... pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » pt gru 09, 2005 21:39

Witam i podpinam sie pod temat
Otóż dzisiaj jadąc samochodem otworzylem przez przypadek tylną szybę za kierowcą po czym ja zamknąłem. Niestety zamknięcie spowodowało nie tylko dojechanie szyby do końca ale jeszcze taki dziwny huk czy też głośne stuknięcie. Szczerze troszke sie wystraszyłem i wiedziałem że nie wróży to nic dobrego. Niestety nie myliłem się. Pomyślałem sprawdze czy szyba działa i do dołu sie opuściła ale niestety do góry już sie nie uniosła, silnik pracował wszystko wskazywało na to że chce ją podnieść ale nie mógł. Sam więc zatrzymałem się i ja podniosłem naciskajac ja z dwóch stron.
Po dojechaniu do domu rozebrałem tylną tapicerke drzwi jednak nie wiem jak sie za to zabrać.
Co mogło tak głośno strzelić?? Sprawdzałem tą linke na prowadnicy (na dotyk nic nie odkręcałem) i wydaje sie naciągnięta.
Jeżeli bede musiał to wszystko wyjąć to jak sie do tego zabrać, bo nie chce jeszcze czegoś popsuć.
Panowie bradzo proszę o pomoc. Jestem zdruzgotany, wczoraj okazało sie że ktoś odwalił mi fuszerke z termostatem a dzisiaj szyba. :(



Awatar użytkownika
DuZy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn maja 16, 2005 15:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: DuZy » sob gru 10, 2005 00:07

co do tego głośnego "strzału" to że mogła pęknąć jedna z linek albo któraś ze sprężyn przy silniczku (nie dowiesz się póki tego nie rozbierzesz i nie zobaczysz bo na czuja to ciężko stwierdzić) ... co do elektroniki to nie wiem czy mogło coś się przepalić ale z tego co piszesz to aż tak głośno to chyba nic w tym układzie nie powinno strzelać (w razie czego sprawdź miernikiem we wtyczce czy wszędzie jest odpowiednie napięcie) ... w moim przypadku przepalony był przekaźnik ale sam nie słyszałem jak on wystrzelił bo kupiłem samochód już z niesprawną szybą ... co do rozbiórki to każda z prowadnic i silniczek są przykręcona na 2 śruby do blachy każda (z tego co pamiętam), pamiętaj też o poluzowaniu dwóch "łapek" które trzymają szybę (służy do tego śruba na każdej z "łapek") przy wyjmowaniu nie powinieneś niczego uszkodzić więc bez obaw ... pamiętaj tylko żeby podeprzeć jakimś kołkiem szybę w drzwiach albo niech ktoś Ci ją przytrzyma jak będziesz wyjmował układ ... powodzenia ...



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » sob gru 10, 2005 10:15

Dzieki za odpowiedz. Rozumiem ze nie musze wyjmowac szyby.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: [mk3] elektryczne szyby

Post autor: Razal » sob gru 10, 2005 11:27

DuZy pisze:witam

mam problem z szybą w prawych drzwiach ... problem polega na tym że szyba nie działa ;) ... samochód jest sprowadzany i wczoraj rozebrałem drzwi ... szyba trzyma się na drewnianym kołku zaklinowanym w drzwiach :| ... wyjąłem układ podnoszenia szyb i sprawdzałem pokolei: linki (wszystkie są i nie są przerwane), silniczek (przeczyściłem, przesmarowałem, nie widać żadnych przebarwień lub przepaleń) i została elektronika ... po złożeniu sliniczek działa i cały układ też ale tylko w jedną stronę (po podłączeniu do drzwi silniczek kręci się i opuszczanie szyb działa ale kiedy wcisnę przycisk do podniesienia słychać cykanie dochodzące z układu) ... wydaje mi się że nie jest to wina silniczka bo w jedną stronę kręci więc i w drugą powinien ... dla mnie wydaje się że jest to jeden z przekaźników (jeden odpowiedzialny za opuszczanie działa normalnie ale drugi od podnoszenia chyba nie) ... zdjąłem pokrywę od elektroniki ale w środku wszystko wygląda wprządku (żadnych przebarwień albo śladów przepalenia) ... przekaźniki niestety są wlutowane więc nie mogłem ich wyjąć i zamienić...

może ktoś mógłby powiedzieć mi co o tym sądzi ... czy jest to sprawa tych przekaźników czy silniczka czy może czegoś jeszcze innego o czym nie pomyślałem ... jakie są mniej więcej koszta związane z naprawą - czy da się to zrobić samemu czy oddać dla elektryka czy też trzeba kupować cały układ nowy ... zamieszczam też zdjęcie tego układu ...

z góry dzięki za podpowiedzi ...
JA MIAŁEM TAK SAMO (DZIAŁAŁO W JEDNĄ STRONĘ - W DÓŁ) - co się okazało ??

Wogóle nic z elektroniki :hmm: - szyba jest zamontowana w takim uchwycie na dwie śruby a ten uchwyt jest w prowadnicy (szynie - przez którą idzie linka z takim bolcem blokującym uchwyt trzymający szybę , który jest swoistą windą dla szyby) jeżeli gniazdo tego bolca (zgrubienia na lince) jest wygięty lub całkowicie np. wyłamany to linka razem z tym bolcem przechodzi przez uchwyt trzymający szybę wogóle jej nie wciągając - najczęściej jest tak że wyłamyje się z jednej strony i przez to w druga strone szyba działa normalnie - najczęściej w dół właśnie - JA KUPIŁEM UCHWYT SZYBY Z NORMALNEGO MANUALA ZAMONTOWAŁEM W ORYGINALNYM PODNOŚNIKU (OCZYWIŚCIE LINKA W GNIEŹDZIE) I JEST WSZYSTKO GIT :okej:

Zobacz czy to nie to - bo ja też zanim to zrobiłem musiałem kija podkładac żeby szyba nie opadała
:hmm: :hmm:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 537 gości