Po remoncie głowicy, przerywa itp.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no ok ale jest taka teza postawiona
że ciśnienie sprężania jest zbyt małym ciśnieniem aby przedmuch nastąpił. 10 czy 12 atmosfer to żadne ciśnienie w porównaniu z cisnieniem jakie się tworzy nad tłokiem podczas zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.
Jakby już od tak małego ciśnienia robił się przedmuch to na badaniu kompresji nie wyszło by 11 na każdym garze tylko na tym co ma przedmuch do drugiego było by zauważalnie mniejsze. tak rozumuję
[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 18:34 ]
właśnie sprawdziłem co nie co i średnie ciśnienie użyteczne (Pe) dla silnika n/w z wtryskiem wielpunktowym do koletora ma wartości w graniach 0,95-1,15 MPa czyli 9,5-11,15 bara zatem moja teza pada bo podobne ciśnienie tworzy się od suwu sprężania na tłokiem. Zatem jesli przedmuch miałby wystepować to zarówno podczas suwu sprężania jak i podczas suwu pracy kiedy nad tłokiem jest cisnienie Pe
że ciśnienie sprężania jest zbyt małym ciśnieniem aby przedmuch nastąpił. 10 czy 12 atmosfer to żadne ciśnienie w porównaniu z cisnieniem jakie się tworzy nad tłokiem podczas zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.
Jakby już od tak małego ciśnienia robił się przedmuch to na badaniu kompresji nie wyszło by 11 na każdym garze tylko na tym co ma przedmuch do drugiego było by zauważalnie mniejsze. tak rozumuję
[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 18:34 ]
właśnie sprawdziłem co nie co i średnie ciśnienie użyteczne (Pe) dla silnika n/w z wtryskiem wielpunktowym do koletora ma wartości w graniach 0,95-1,15 MPa czyli 9,5-11,15 bara zatem moja teza pada bo podobne ciśnienie tworzy się od suwu sprężania na tłokiem. Zatem jesli przedmuch miałby wystepować to zarówno podczas suwu sprężania jak i podczas suwu pracy kiedy nad tłokiem jest cisnienie Pe
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 19:31 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
całego tematu od dechy do dechy nie przeczytałęm tylko objawy i jakich pisałes na początku i według mnie trzeba by ustawic zapłon fachowo a nie krecic kopułką samemu i sprawdzac na chybił trafił;) a póxniej pojechac do gaziarza tylko jakiegos co ma pojecie i przy pomocy analizatora spalin niech Ci ustawi gaz (filtr dawno wymieniałes).
U mnie podobne cyrki sie działy z gazem tzn zamulało go jak sie raptownie na gaz wcisnęło, a czasem z wysokich obrotów potrafił zgasnąc, wymiana filtra i ustawienie u gaziarza Jak ręką odią wszystko chodzi ładnie i równo
U mnie podobne cyrki sie działy z gazem tzn zamulało go jak sie raptownie na gaz wcisnęło, a czasem z wysokich obrotów potrafił zgasnąc, wymiana filtra i ustawienie u gaziarza Jak ręką odią wszystko chodzi ładnie i równo
VW forever..
mlody87, chyba masz mnie za kogos co wogole sie nie zna... A mowilem, przeczytac wszystko...
Czyli co ?? Nikt nic nie wie .... :/
[ Dodano: 20 Sty 2009 18:22 ]
Update: JEst jednak jakis trop, być moze jednak to lewe powietrze gdzies zasysane od dolu od kolektora .... do tego teraz na cieplym faluje na obrotach...Kazałem mu jezscze raz wyjac kolektor dolotowy i na uszczelki dac jeszcze silikon do wysokich temp.
Oprócz tego bede chyba musial kupic tą gumę miedzy przeplywką-->poprzez blosa--> do przepustnicy
Czyli co ?? Nikt nic nie wie .... :/
[ Dodano: 20 Sty 2009 18:22 ]
Update: JEst jednak jakis trop, być moze jednak to lewe powietrze gdzies zasysane od dolu od kolektora .... do tego teraz na cieplym faluje na obrotach...Kazałem mu jezscze raz wyjac kolektor dolotowy i na uszczelki dac jeszcze silikon do wysokich temp.
Oprócz tego bede chyba musial kupic tą gumę miedzy przeplywką-->poprzez blosa--> do przepustnicy
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 19:46 przez chosen, łącznie zmieniany 2 razy.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
chosen, ale skoro lewe powietrze to raczej niech on sciąga kolektor dolotowy a nie wydechowy . Co ma do tego wydech? Chyba ze sie przejęzyczyłeś ?
[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 18:30 ]
trop dobry, trzeba wykluczyć lewe pow albo potwierdzić.
Tak mysle ze moze by coś wlać do kolektora w poszczególne kanały (po odkreceniu przepustnicy dostep jest dobry), np benzynę i w ten posósb mozna by spradzić czy przciezka na flanszach. Mysle ze paliwo bedzie dobre bo odparuje a nie zasyfi kolektora od srodka.
[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 18:30 ]
trop dobry, trzeba wykluczyć lewe pow albo potwierdzić.
Tak mysle ze moze by coś wlać do kolektora w poszczególne kanały (po odkreceniu przepustnicy dostep jest dobry), np benzynę i w ten posósb mozna by spradzić czy przciezka na flanszach. Mysle ze paliwo bedzie dobre bo odparuje a nie zasyfi kolektora od srodka.
sas_gti, przejęzyczenie ofkoz cos bede wiedzial w czwartek, bo albo on to zrobi albo sie wkurze, zabiore kase i sam sie za niego wezme.
[ Dodano: 22 Sty 2009 19:21 ]
wreszcie auto chodzi.... Damn najlepsze jest to ze nie wiem co to było wkońcu
Dzis przyjezdzam po auto a on sie tłumaczy ze odłączył czujnik temperatury i zaczał normalnie chodzic :green_fuck: Z tym ze co nieco wiem i na gazie on by nie mogl zaklócać tak pracy
W kazdym razie, wstyd pewnie mu było się przyanac co zrobił nie tak no ale wazne ze jezdzi
Teraz jeszcze trzeba mu porządnej regulacji, bo zamula go troche.... jutro jade na regulacje zapłonu lampą.
I mam pare pytanek otóz.
1. Co sie robi zeby ustawic zapłon? tj przy jakich obrotach/ze zdjetym czujnikiem temp ?
2. Jeżdze na lpg w wiekszosci czy przyspieszyc zapolon te 2-3 stopnie?
3. blos rozregulowany ale mniej wiecej go ustawilem, choodzi teraz o to ze jak go gazuje na postoju i puszczam gaz to nei zgasnie, ale jak Jade jednostanijnei i puszcze gaz to potrafi czasami zgasnac i wtedy musze go odpalci z kluczyka, pare razy przegazowac dopeiro bedzie chodzil ocb ??? Oprocz tego słysze ze gdzies jeszcze przy gumie ssie lewe powietrze, deliaktanie ale tak - ale nie wydaje mi sie zeby przez to gasł :/
Podpowiedzcie cos.
[ Dodano: 22 Sty 2009 19:26 ]
a i jeszcze jedno, wywalil mi kata razem z sondą lambda, (i tak była walnieta) a jak bede miał nową to w rurę wkręce... TEraz pytanko jeszcze czy ma to jakis wplyw ze teraz wtyczka wisi bez niczego.
[ Dodano: 22 Sty 2009 19:21 ]
wreszcie auto chodzi.... Damn najlepsze jest to ze nie wiem co to było wkońcu
Dzis przyjezdzam po auto a on sie tłumaczy ze odłączył czujnik temperatury i zaczał normalnie chodzic :green_fuck: Z tym ze co nieco wiem i na gazie on by nie mogl zaklócać tak pracy
W kazdym razie, wstyd pewnie mu było się przyanac co zrobił nie tak no ale wazne ze jezdzi
Teraz jeszcze trzeba mu porządnej regulacji, bo zamula go troche.... jutro jade na regulacje zapłonu lampą.
I mam pare pytanek otóz.
1. Co sie robi zeby ustawic zapłon? tj przy jakich obrotach/ze zdjetym czujnikiem temp ?
2. Jeżdze na lpg w wiekszosci czy przyspieszyc zapolon te 2-3 stopnie?
3. blos rozregulowany ale mniej wiecej go ustawilem, choodzi teraz o to ze jak go gazuje na postoju i puszczam gaz to nei zgasnie, ale jak Jade jednostanijnei i puszcze gaz to potrafi czasami zgasnac i wtedy musze go odpalci z kluczyka, pare razy przegazowac dopeiro bedzie chodzil ocb ??? Oprocz tego słysze ze gdzies jeszcze przy gumie ssie lewe powietrze, deliaktanie ale tak - ale nie wydaje mi sie zeby przez to gasł :/
Podpowiedzcie cos.
[ Dodano: 22 Sty 2009 19:26 ]
a i jeszcze jedno, wywalil mi kata razem z sondą lambda, (i tak była walnieta) a jak bede miał nową to w rurę wkręce... TEraz pytanko jeszcze czy ma to jakis wplyw ze teraz wtyczka wisi bez niczego.
na benzyne na pewnochosen pisze:a i jeszcze jedno, wywalil mi kata razem z sondą lambda, (i tak była walnieta) a jak bede miał nową to w rurę wkręce... TEraz pytanko jeszcze czy ma to jakis wplyw ze teraz wtyczka wisi bez niczego
poszukaj było kilka razychosen pisze:Co sie robi zeby ustawic zapłon? tj przy jakich obrotach/ze zdjetym czujnikiem temp ?
poczytaj temat o blosiechosen pisze:Jeżdze na lpg w wiekszosci czy przyspieszyc zapolon te 2-3 stopnie?
ubogo/za mało pwietrza na przepustnicychosen pisze:blos rozregulowany ale mniej wiecej go ustawilem, choodzi teraz o to ze jak go gazuje na postoju i puszczam gaz to nei zgasnie, ale jak Jade jednostanijnei i puszcze gaz to potrafi czasami zgasnac i wtedy musze go odpalci z kluczyka, pare razy przegazowac dopeiro bedzie chodzil ocb ??? Oprocz tego słysze ze gdzies jeszcze przy gumie ssie lewe powietrze, deliaktanie ale tak - ale nie wydaje mi sie zeby przez to gasł :/
to wiem ze na benzynie, ale czy jak jest nie podłączona czy podłączona aby zeby byla jest lepiej ?toffic pisze:chosen napisał/a:
a i jeszcze jedno, wywalil mi kata razem z sondą lambda, (i tak była walnieta) a jak bede miał nową to w rurę wkręce... TEraz pytanko jeszcze czy ma to jakis wplyw ze teraz wtyczka wisi bez niczego
na benzyne na pewno
a przepraszam jak to zwiekszysc, tzn co zrobic ? wyregulowac lepiej blosa czy jak?toffic pisze:za mało pwietrza na przepustnicy
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 20:49 przez chosen, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
auto nagrzane , potem jazda co najmniej kilkuminutowa, z pełnym obciażeniem i wkręć go kilka razu.chosen pisze:1. Co sie robi zeby ustawic zapłon? tj przy jakich obrotach/ze zdjetym czujnikiem temp ?
Ustawiasz ze zdjętym ECT czyli niebiskim i przy 2250 rpm, iskra na pierwszej świecy ma się pojawić 6 stopni przed GMP.
Autodata podaje też aby "odłączyć wąż od odmy od zaworu regulacji cisnienia (tylko ktory to zawór? EDIT to ta puszka plastykowa na pokrywie zaworów, od niej wychodzi odma)
[disconnect and plug crankcase breather hose from pressure regulating valve]
Lampą trzeba migac na "0" na kole zam. i przestawic wyprzedzenie na lampie na 6 albo migać na kreskę/bruzdę od zapłonu na kole i na lampie mieć zerwowe wyprzedzenie.
Potem pozostaje sprawdzenie wyprzedenia w funkcji obrotów. Ale to tylko w ramach kontroli. Wyprzedzeniem w zależnosći od obrotów steruje ECU.
[ Dodano: Pią Sty 23, 2009 17:46 ]
nie wiem jak to odniesc do lpg, moja wypowiedz dotyczy beny
EDIT A co do tego pressure regulating valve czyli zaworu regulacji cisnienia (cisnienia w odmie) to jest to oczywiscie ta puszeczka na pokrywie zaworów, jakoś o tym nie pomyślałem
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 18:46 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
hmmm no wiec ustawilem dzis zaplon ale bez obciazen normalnei tylko trzymac mi kazali przy 2 tys RPM ze zdjętym czujnikiem temp. kazalem im ustawic na 8 stopni.
Wszytsklo by było git gdyby nie przerywał tzn pracowal na 3 gary czasami. Ale winą ewidętnie musi byc kabel bo widac w ciemnosci jak na drugim cylindrze od rozrzadu przebicie ma ...
Wszytsklo by było git gdyby nie przerywał tzn pracowal na 3 gary czasami. Ale winą ewidętnie musi byc kabel bo widac w ciemnosci jak na drugim cylindrze od rozrzadu przebicie ma ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 205 gości