Uszkodzony czujnik ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Uszkodzony czujnik ABS
Panie i Panowie - sytuacja hipotetyczna...póki co i oby tak zostało
Góry, łańcuchy na kołach, łańcuch się zrywa i uszkadza czujnik ABS, który gdzieś tam za kołem się znajduje...i co teraz? Czy z uszkodzonym czujnikiem można kontynuowac jazdę? Jeżeli tak to ile można przejechac (powiedzmy zostaje do pokonania z 1000km)? Czy też należy toto od razu naprawiac?
dzięki z góry
Góry, łańcuchy na kołach, łańcuch się zrywa i uszkadza czujnik ABS, który gdzieś tam za kołem się znajduje...i co teraz? Czy z uszkodzonym czujnikiem można kontynuowac jazdę? Jeżeli tak to ile można przejechac (powiedzmy zostaje do pokonania z 1000km)? Czy też należy toto od razu naprawiac?
dzięki z góry
- FILIP_1988
- Ma gadane
- Posty: 242
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
- Lokalizacja: Warszawa
mozna tylko zwróc uwage na sposób hamowania nie mozesz dopuscic na sliskiej nawierzchni aby koła się zblokowały podczas gwaltownego hamowania staraj się wczesnie zacząc hamowanieSylwiaMM pisze: Czy z uszkodzonym czujnikiem można kontynuowac jazdę?
ABS w tym momencie nie jest sprawny !!!!
[ Dodano: Czw Sty 22, 2009 19:53 ]
moze nie odrazu ale po przybyciu na miejsce owszemSylwiaMM pisze:Czy też należy toto od razu naprawiac?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Witam, jestem posiadaczem mk4 i mam problem z ABS. Mianowicie podczas normalnego hamownia kiedy nie wciskam pedału do oporu wszystko jest ok. Natomiast kiedy chcę gwałtownie się zatrzymać i wciskam pedał do oporu auto hamuje a po chwili słyszę metaliczny dźwięk (tarcia czegoś metalicznego, tak jak by coś metalowego szorowało o tarczę hamulcową) a pedał hamulca pulsuje, a raczej odbija do góry. Tarcze nie są zwichrowane, ani nadmiernie zużyte klocki hamulcowe są niemal nowe, zakupione w lipcu zeszłego roku. Problem występował od samego początku, wymiana kloców nie pomogła. Kontrolka ABS zapala się przy uruchamianiu silnika po czym gaśnie, podczas hamowanie, też się nie zapala. komp nie wywala błędów. Czy ktoś wie co to może być???
italiano_83, wszystko co opisałes to normalne zachowanie prawidłowo działającego systemu ABS
po przekreceniu klucza sterownik robi diagnostyke obodów/systemu jesli ok to kontrolka gaśnie
2.przy ostrym hamowaniu bedzie hrobotać unosic pedał w góre i pulsować
aby skutecznie hamowac na śliskim z ABS musisz z całej siły naciskac pedał hamulca do dechy i jeszcze dalej i nie patrzec na nic ma hałasować
po przekreceniu klucza sterownik robi diagnostyke obodów/systemu jesli ok to kontrolka gaśnie
2.przy ostrym hamowaniu bedzie hrobotać unosic pedał w góre i pulsować
aby skutecznie hamowac na śliskim z ABS musisz z całej siły naciskac pedał hamulca do dechy i jeszcze dalej i nie patrzec na nic ma hałasować
dzięki, dzięki, dzięki :)dziejo pisze:mozna tylko zwróc uwage na sposób hamowania nie mozesz dopuscic na sliskiej nawierzchni aby koła się zblokowały podczas gwaltownego hamowania staraj się wczesnie zacząc hamowanieSylwiaMM pisze: Czy z uszkodzonym czujnikiem można kontynuowac jazdę?
ABS w tym momencie nie jest sprawny !!!!
[ Dodano: Czw Sty 22, 2009 19:53 ]moze nie odrazu ale po przybyciu na miejsce owszemSylwiaMM pisze:Czy też należy toto od razu naprawiac?
[ Dodano: 22 Sty 2009 21:06 ]
...nie mam aż takiego wypasuFILIP_1988 pisze:Nie masz sie czego obawiac, mozesz jezdzic. Nie bedzie Ci dzialal tylko abs, ewentualnie tempomat jesli masz.
[ Dodano: 22 Sty 2009 21:09 ]
Jeszcze jedno - a jaki jest przybliżony koszt naprawy czujnika?
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 22:08 przez SylwiaMM, łącznie zmieniany 1 raz.
niema takiej potrzeby aby dusić pedał,jesli koło wpadnie w poślizg przy normalnym hamowaniu to ABS zadziałaFahoo pisze:aby skutecznie hamowac na śliskim z ABS musisz z całej siły naciskac pedał hamulca
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 22:16 przez norek111, łącznie zmieniany 2 razy.
- FILIP_1988
- Ma gadane
- Posty: 242
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
- Lokalizacja: Warszawa
sam czujnik to wydatek rzędu 25zł na allegro, ale pewnie do wymiany masz tez kabel idący do czujnika, a jego ceny nie znam
http://www.allegro.pl/item530029543_czu ... rdoba.html
http://www.allegro.pl/item530029543_czu ... rdoba.html
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 22:23 przez FILIP_1988, łącznie zmieniany 1 raz.
FILIP_1988 pisze:sam czujnik to wydatek rzędu 25zł na allegro, ale pewnie do wymiany masz tez kabel idący do czujnika, a jego ceny nie znam
http://www.allegro.pl/item530029543_czu ... rdoba.html
odpukać, póki co nie mam nic do wymiany, pytałam teoretycznie
Witam!!
Nie chcialem zakladac nowego tematu, wiec pisze tu.
Ostatnio zapalila mi sie kontrolka ABS. Po podpieciu pod komputer wyskoczyl blad prawege przedniego czujnika. Wypialem wtyczke idaca do czujnika i przy wlaczonym silniku zmierzylem na niej miernikiem opor. Moje pytanie: czy tak wlasnie nalezy zmierzyc ten opor czy w jakis inny sposob? Dodam, ze moja wartosc wyniosla 4,2 kiloohma a powinna miescic sie w granicy 1-1,3. I czy przyczyna tego jest jakies zwarcie, przetarcie itp?? Kabel idacy do czujnika jest caly, nie widac uszkodzen.
Dziekuje z gory za odpowiedzi.
Nie chcialem zakladac nowego tematu, wiec pisze tu.
Ostatnio zapalila mi sie kontrolka ABS. Po podpieciu pod komputer wyskoczyl blad prawege przedniego czujnika. Wypialem wtyczke idaca do czujnika i przy wlaczonym silniku zmierzylem na niej miernikiem opor. Moje pytanie: czy tak wlasnie nalezy zmierzyc ten opor czy w jakis inny sposob? Dodam, ze moja wartosc wyniosla 4,2 kiloohma a powinna miescic sie w granicy 1-1,3. I czy przyczyna tego jest jakies zwarcie, przetarcie itp?? Kabel idacy do czujnika jest caly, nie widac uszkodzen.
Dziekuje z gory za odpowiedzi.
Golf to wytrzymałość i doskonała technika - jak w przypadku królewskiej dyscypliny.
aby sprawdzic czujnik to trzeba mierzyc rezystancje na czujniku a nie na wtyczce prawda? stad takie wartosci... ale taki pomiar nie zawsze jest wiarygodny - ostatnio u mnie niby czujnik OK a nie dawal wlasciwych impulsow i kontrolka ABS zapala sie podczas jazdy... wymienilem na czujnik SIEMENS z allegro za 10,50 i smiga.... czujnik SIEMENS w sklepie obok 182zl (!!!)....cinekk pisze:Witam!!
Nie chcialem zakladac nowego tematu, wiec pisze tu.
Ostatnio zapalila mi sie kontrolka ABS. Po podpieciu pod komputer wyskoczyl blad prawege przedniego czujnika. Wypialem wtyczke idaca do czujnika i przy wlaczonym silniku zmierzylem na niej miernikiem opor. Moje pytanie: czy tak wlasnie nalezy zmierzyc ten opor czy w jakis inny sposob? Dodam, ze moja wartosc wyniosla 4,2 kiloohma a powinna miescic sie w granicy 1-1,3. I czy przyczyna tego jest jakies zwarcie, przetarcie itp?? Kabel idacy do czujnika jest caly, nie widac uszkodzen.
Dziekuje z gory za odpowiedzi.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
cinekk, nie wiem dobrze mierzysz. Masz zmierzyć na stykach czujnika a nie wtyczki jego kabla. Potem możesz powtórzyć pomiar po podpięciu wtyczki do czujnika, i mierzyć na rozpiętym złączu kabla tego samego czujnika (od strony czujnika nie sterownika - jest pod maską znajdziesz. Wartości te same mają być i nie zmieniać się jak kolega rusza kablem przy kole. Ale miałbyś pecha gdyby i czujnik i kabel padł, znacznie częściej padają czujniki. Kup sobie na allegro z tych tanich, są dobre, lewy jest inny jak prawy pamiętaj o tym zamawiając
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 21:00 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 268 gości