sprzęgło: zestaw z dwumasem a zestaw klasyczny - zamiana
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
sprzęgło: zestaw z dwumasem a zestaw klasyczny - zamiana
Tak jak w temacie: czy ktoś montował klasyczny zestaw sprzęgła zamiast zestawu z kołem dwumasowym? Czy w ogóle jest to możliwe, czy będzie pasowało, czy istnieje techniczna możliwość takiej podmianki?
Firma Valeo produkuje takie zestawy czteroelementowe jako zamienniki do niektórych modeli TDI z kołem zamachowym dwumasowym. Np. do Golfa 1.9 TDI AFN, czy Sharana i są one tańsze niż np. zestaw Luk'a z kołem dwumasowym.
Co do żywotności sprzęgła, czy koła to napewno będzie to rozwiązanie lepsze i tańsze, natomiast co do żywotności skrzyni biegów to już nie jest takie oczywiste. Należy sie liczyć z podwyższonym ryzykiem uszkodzenia skrzyni biegów ponieważ na zwykłym kole zamachowym występują większe "uderzenia momentu obrotowego" niż na kole dwumasowym (chodzi o tzw. fluktuacje). Na forum ktoś podawał linka do filmu pokazującego na wykresie różnicę miedzy kołem dwu- i jednomasowym.
Właśnie znalazłem FAQ kolegi damcio151, oglądnijcie film:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152693
Tyle teorii.
Dwóch moich kolegów założyło zestawy Valeo do Sharanów 1.9 TDI AFN i sobie chwalą, aczkolwiek różnica jest podczas ruszania. Występują bardzo niewielkie poszarpywania podczas ruszania z pierwszego biegu bez dodawania gazu. Przy kole dwumasowym ten efekt nie występował.
Co do żywotności sprzęgła, czy koła to napewno będzie to rozwiązanie lepsze i tańsze, natomiast co do żywotności skrzyni biegów to już nie jest takie oczywiste. Należy sie liczyć z podwyższonym ryzykiem uszkodzenia skrzyni biegów ponieważ na zwykłym kole zamachowym występują większe "uderzenia momentu obrotowego" niż na kole dwumasowym (chodzi o tzw. fluktuacje). Na forum ktoś podawał linka do filmu pokazującego na wykresie różnicę miedzy kołem dwu- i jednomasowym.
Właśnie znalazłem FAQ kolegi damcio151, oglądnijcie film:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152693
Tyle teorii.
Dwóch moich kolegów założyło zestawy Valeo do Sharanów 1.9 TDI AFN i sobie chwalą, aczkolwiek różnica jest podczas ruszania. Występują bardzo niewielkie poszarpywania podczas ruszania z pierwszego biegu bez dodawania gazu. Przy kole dwumasowym ten efekt nie występował.
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 12:57 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
teoretycznie i praktycznie racja ze dwumas jest lepszy dla skrzyni ale bez przesady kiedys fabryka montowała wszedzie jednomasy bo o inne koła zamachowe nie istniały i nie bylo czegos takiego że sie skrzynia notorycznie rozpadała
Do codziennej normalnej eksploatacji dwumas jest lepszy ze względu na tłumienie wibracji a jak ma byc wydumka jakas i jest potrzebne mocne sprzęgło co sie szybko nie popsuje to jednomas
Do codziennej normalnej eksploatacji dwumas jest lepszy ze względu na tłumienie wibracji a jak ma byc wydumka jakas i jest potrzebne mocne sprzęgło co sie szybko nie popsuje to jednomas
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 375 gości