turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

turbo

Post autor: boria » śr sty 21, 2009 13:58

t
Ostatnio zmieniony czw sie 05, 2010 15:04 przez boria, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » śr sty 21, 2009 14:28

Wymieniając turbo na GT17 od ASZ lub ARL możesz programem osiągnąć do 160koni :helm: . Trochę ciężko mi zrozumieć kto się odważył zrobić program dla AJMa ze zwykłą suszarką na 155KM :green_fuck:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » śr sty 21, 2009 16:04

Kup wiekszą od ASZ, albo ARL., podjeć do np. Dynosoftu i niech ci programik napiszą, Możesz też u nich kupić turbinke. Dziwne, że ci sie tak sypia, ja na swojej przejechałem prawie 90 tyś i to miałem AJM na 140ps zrobionego. Jeszcze ją sprzedałem za 600zł i jeździ dalej.

Jak tam sterownik działa do AJM :pub:
powodzenia


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr sty 21, 2009 19:50

Sprawdz czy nie zagniotles przewodu olejowego jak odkrecales pierwsza turbine. Mi to wyglada na jakis problem ze smarowaniem ew zasysaniem syfu czy cos...
Moze silnik sie podciera i ma opilki w oleju?


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr sty 21, 2009 20:05

boria pisze:Zaklad ktory "profesjonalnie" regeneruje te turbiny to PPHU Turbo w Cieslu pod Oleśnicą
hmm, Olesnica? Maja cos wspolnego z ta firma: http://turbos1.webpark.pl/ ? jesli tak to nie polecam


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: boria » śr sty 21, 2009 20:23

zaprzal pisze:hmm, Olesnica? Maja cos wspolnego z ta firma: http://turbos1.webpark.pl/ ? jesli tak to nie polecam
ja akurat mam z innej firmy, z tej konkretnie: http://www.turbosprezarki1.pl/

Ogolnie to przybliże wam toche swoja historię. Więc kupiłem Borke ponad rok temu ze sterownikiem zrobionym na ok 150 PS. Wszystko smigało pięknie ale nie cieszyłem się nią zbyt długo, bo niestety toche ją przegazowałem na pewnym zakręcie i lekko rozbiłem lewy przód (moja wina - czysta głupota). Oprócz karoserii i reflektora rozleciała się plastikowa rurka dolotu powietrza do filtra powietrza, niefortunnie w tym miejscu gdzie jest akumulator. Samochód naprawiłem z AC u pewnego mechanika. Niestety mimo ze rzeczoznawca uznal iz rurke trzeba wymienic, mechanik tego nie zrobił. Naprawił samochód. Odebrałem go i przejechałem nim jakies 5-10 kilometrów. Okazało się ze rurka była tuż przy osłonie termicznej akumulatora, zassała ją i po turbinie... Oczywiscie uznalem to za wine mechanika. Oddałem mu samochód i wymusiłem aby na swój koszt wymienił turbo. Tak też zrobił. Wymienił też tą rurkę ale co z tego jak kupił jakas syfiatą turbinę z tej firmy. Od tamtego czasu zaczęły mi się mega przeboje. Na stuningowanym sterowniku samochód nie ciągnął w ogóle poniżej 2000 obrotów a potem dostawał mega kopa. Wymieniłem w nim sterownik na serie i tak jakos jeździłem. Niestety musiałem dwa razy wymieniac turbo. Po ostatniej wymianie, znowu zaczęły się cyrki, bo jakis miesiac temu zaczely wyskakiwac not laufy itd, a teraz turbo juz w ogole nie ciągnie. Zacząłem sie zastanawiac czy wczesniej tez nie mialem przypadkiem większej turbawki np z ARLa i moze dlatego tak pięknie wszystko chodziło. Niestety samochód jest z holandii więc nie mam jak zapytac poprzedniego właściciela co było w nim grzebane. Być moze na początku była tam turbawka z ARLa ale mechanik o tym nie wiedział i kupił zwykłą AJM i być może dlatego mi nie ciągnęła. :| Ta turbinę być moze tez zajechałem, bo na jeden dzien (jakies 2-3miesiące temu) włożyłem sobie znowu sportowy sterownik zeby przewietrzyc toche silnik, samochód szedł ładnie ale potem zmieniłem ster na serię i po jakims czasie zaczęły się cyrki.

Ogólnie zamierzam oddać teraz samochód do jednego z lepszych serwisów u siebie w okolicy (wszyscy go zachwalają) i chcę zrobić wszystko na cycuś ale zastanawiam się czy by przypadkiem nie wymienić suszarki na ARLa. Myślicie, że warto?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr sty 21, 2009 20:26

boria pisze:samochód nie ciągnął w ogóle poniżej 2000 obrotów a potem dostawał mega kopa
sorry, za offtopic
dokladnie taki sam problem mialem w jedym aucie ze sprezarkami z tej firmy ktora podalem wyzej


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » śr sty 21, 2009 20:29

oczywiście że WARTO :helm: , w zupełności wystarczy ta z ASZ, chyba że masz w planach kolejne modyfikacje powyżej 160KM :hmm:
Ostatnio zmieniony śr sty 21, 2009 20:31 przez mahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: boria » śr sty 21, 2009 20:38

Na seryjnym sterowniku też ARL albo ASZ będzie mi chodzić gładko ? Na razie nie chcę robić czipa, dopiero mozę gdzieś na wiosnę jak będę mieć więcej czasu :)



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » czw sty 22, 2009 01:15

boria pisze:Na seryjnym sterowniku też ARL albo ASZ będzie mi chodzić gładko ? Na razie nie chcę robić czipa, dopiero mozę gdzieś na wiosnę jak będę mieć więcej czasu :)
Jak dobrze pamiętam z AWX (PD 130 KM passat ) chodził "tak sobie " na sterowniku z ATJ (115 KM passat ) ...dopiero jak dostal swój sterownik jest OK...więc nie powinno być kłopotu.
Wymiana turbo to nie takie HOP SIUP..turbo ASZ/ARL mają szybkozłączki, rury są grubsze....dolot grubszy...przepływka wieksza...NO I AJM jest słabszy konstrukcyjnie... :chytry: teoretycznie bo...zalożyłem graty z AWXa na kadłub ATD (100KM PD ) głowica bebechy zostały z ATD ..bo innego nie bylo :bajer: i śmiga !!



Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: boria » czw sty 22, 2009 10:41

NEMESIS pisze: Wymiana turbo to nie takie HOP SIUP..turbo ASZ/ARL mają szybkozłączki, rury są grubsze....dolot grubszy...przepływka wieksza...
Kurcze toś mnie troche zmartwił :( Prawde mówiąc byłem przekonany, że ASZ będzie idealnie pasować do AJMa i nie trzeba się martwić o jakies przeróbki. Nie ma tam przypadkiem identycznego rozstawu śrób, kolektora itd ?



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw sty 22, 2009 13:10

Turbo ASZ oprocz wyjscia na IC (szybkozlaczka) pasuje p&p wiec spoko


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: boria » czw sty 22, 2009 13:26

rob555 pisze:Turbo ASZ oprocz wyjscia na IC (szybkozlaczka) pasuje p&p wiec spoko


O to mi chodziło :) Wymieniam zatem turbo na ASZ a potem będe się martwić o czipa. Dzięki za porady ;)



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » czw sty 22, 2009 15:39

NEMESIS pisze: Wymiana turbo to nie takie HOP SIUP..turbo ASZ/ARL mają szybkozłączki, rury są grubsze....dolot grubszy...przepływka wieksza...NO I AJM jest słabszy konstrukcyjnie... :chytry: teoretycznie bo...zalożyłem graty z AWXa na kadłub ATD (100KM PD ) głowica bebechy zostały z ATD ..bo innego nie bylo :bajer: i śmiga !!


Bzdury koleś piszesz i nigdy nie miałeś w łapach dwóch turbin, a pierd... głupoty. :mlotek:

Dolot od strony filtra powietrza jest identyczny, wylot spalin identyczny, dopływ i spływ oleju taki sam, płąszczyzna przylegania do głowicy identyczna.

Jedyna różnica to wylot sprężonego powietrza - jest na szybkozlączkę i w innym kierunki. Kupując jednak wąż 1J0 145 822 E od silników ASZ/ARL (używany ok 100 zł) zakładasz wszystko P&P i wpinasz się w oryginalne orurowanie.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ap++leonie
NEMESIS pisze:teoretycznie bo...zalożyłem graty z AWXa na kadłub ATD (100KM PD ) głowica bebechy zostały z ATD ..bo innego nie bylo i śmiga !!
A pompki przełożyłeś te z AWX? Bo jak nie to nie opowiadaj głupot :rotfl:
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 15:42 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości