odciecie dawki paliwa przy hamowaniu silnikiem ? 2EE?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
odciecie dawki paliwa przy hamowaniu silnikiem ? 2EE?
Witam mam pytanie czy w silniku PN z gaźnikiem 2EE podczas hamowania silnikiem jest odcinana dawka paliwa czy nie ?? ponieważ jedni mówią że tak a drudzy że nie bo to gaźnik czy mógłby mi ktoś powiedzieć dokładnie ?
[size=200][color=red][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129737/]Mój Golfik MK2 1.6 4Rally[/url][/color][/size]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- potencjometr przepustnicy???? On tylko daje znać do ECU jakie jest położenie przepustnicy i tyle, faktyczną robotę robi nastawnik przesłony wstępnej - "odwraca" przesłonę w drugą stronę, co powoduje zadziałanie mechanizmu odcinajacego dopływ paliwa - wewnątrz gaźnika jest taka klapka, która zamyka dostep paliwa do wszystkich dysz.Gangst3R pisze:Odpowiedzialny za to jest bodajże potencjometr przepustnicy
A w ogóle nie jest przypakiem tak, że każdy silnik mający katalizator ma odcięcie? - inaczej można by uszkodzić kata zalewając go benzyną.
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 20:08 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
A ta klapka to ciekawsza historia, bo ona nie tylko odcina dopływ plaiwa, ale ma za zadanie wzbogacać/zubożać miesznakę, w zależności od potrzeb - czyli zastępuje też mechanizm ssania w tradycyjnym gaźniku, oraz mechanizm pompki przyspieszającej.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Poprawiłem się niżej więc nie wiem po co te Twoje uwagi. Ale niech Ci będzieLipek81 pisze:- potencjometr przepustnicy???? On tylko daje znać do ECU jakie jest położenie przepustnicy i tyle, faktyczną robotę robi nastawnik przesłony wstępnej - "odwraca" przesłonę w drugą stronę, co powoduje zadziałanie mechanizmu odcinajacego dopływ paliwa - wewnątrz gaźnika jest taka klapka, która zamyka dostep paliwa do wszystkich dysz.Gangst3R pisze:Odpowiedzialny za to jest bodajże potencjometr przepustnicy
A w ogóle nie jest przypakiem tak, że każdy silnik mający katalizator ma odcięcie? - inaczej można by uszkodzić kata zalewając go benzyną.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- sorki, nie zauważyłem (zmęczony jestem, 4 godziny tylko spałem)Gangst3R pisze:Poprawiłem się niżej więc nie wiem po co te Twoje uwagi. Ale niech Ci będzie
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
A co do nastawnika przesłony wstępnej, to czy aby napewno on jest odpowiedzialny za odcinanie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Z serwisówki wynik, że to jest rola nastawnika przepustnicy. Dodam, że opieram sie jedynie na serwisówce i nie mam zbyt dużego doświadczenia z tym gaźnikiem.
pozdro
pozdro
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
To wszystko co tam jest napisane, to oczywiście prawda - tylko nie dopisano jeszcze właśnie o tej funkcji. Można o niej przeczytać w książce Jurgena Kasedorfa - "Gaźniki i katalizatory", jak również przekonać się samemu, po rozebraniu gaźnika - od spodu dysz paliwowych jest taka klapka, która jest jakby podciągana do góry w momencie obrotu przesłony w druga strone niż zwykle. Klapka ta podnosząc się do góry zatyka wszystkie dysze paliwowe.
Ogólnie nastawnik, który steruje przesłoną wstępna, poprzez odpwiednie sterowanie reguluje jak widać rónież wiele innych funkcji.
Mechanizny odcinające dopływ paliwa widać też po części po zdjeciu obudowy filtra powietrza - jak patrzysz na gaźnik, to koło przesłony wstępnej są jakby takie mechanizmy (takie rolki małe, jakieś dźwigienki) - jedna z nich steruje włąśnie iglicą, druga tą klapką. Gaźnik 2EE wyposażony jest w jeszcze jedno odcięcie paliwa - elektrozawór, ale on służy tylko do odciecia paliwa w momencie gaszenia silnika.
Ogólnie nastawnik, który steruje przesłoną wstępna, poprzez odpwiednie sterowanie reguluje jak widać rónież wiele innych funkcji.
Mechanizny odcinające dopływ paliwa widać też po części po zdjeciu obudowy filtra powietrza - jak patrzysz na gaźnik, to koło przesłony wstępnej są jakby takie mechanizmy (takie rolki małe, jakieś dźwigienki) - jedna z nich steruje włąśnie iglicą, druga tą klapką. Gaźnik 2EE wyposażony jest w jeszcze jedno odcięcie paliwa - elektrozawór, ale on służy tylko do odciecia paliwa w momencie gaszenia silnika.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- no własnie od 2 lat cały czas przechodzę - jedno i to samo - zawieszajace się obroty... I choć jako tako poznałem jego budowę (jest jeszcze kilka rzeczy, których nie rozumiem), to tajemnicy zawieszających sie obrotów nie odkryłem...Gangst3R pisze:Widze, że już nie jedno z tym gaźniekiem przeszedłeś.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 356 gości