Wymiana termostatu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt sty 20, 2009 22:49

A tak z czystej ciekawości... Jaki numer miał ten termostat Wahlera którego zamontowałeś i się nie spisał???

Czy to był 4253.87D????


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » wt sty 20, 2009 22:53

czyzaczek pisze:A tak z czystej ciekawości... Jaki numer miał ten termostat Wahlera którego zamontowałeś i się nie spisał???

Czy to był 4253.87D????
Kurde... Trochę mnie zastrzeliłeś tym pytaniem - na termostacie nie widzę numeru, a pudełko zostało u pierwszego mechanika.


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt sty 20, 2009 22:56

wiesz, zawsze pozostaje możliwość najbardziej prozaiczna... czyli termostat o niższej temperaturze otwarcia :D


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » wt sty 20, 2009 23:50

czyzaczek pisze:wiesz, zawsze pozostaje możliwość najbardziej prozaiczna... czyli termostat o niższej temperaturze otwarcia :D
Już pisałem:
Alex pisze:W domu sprawdziłem poprzednio założony termostat Wahlera - okazało się, że otwiera się tak jak powinien - przy 87* C.
Poza tym temperatura otwarcia jest na nim wytłoczona:

Obrazek


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Haidi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 19:14
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: Haidi » śr sty 21, 2009 00:06

Ja taki sam założyłem do MK3 1.9D i maksymalna temp. jaka osiąga silnik to 80-85 st. Ale zobaczymy co będzie jak przyjdą cieplejsze dni...
Zresztą 5 stopni w tą czy w tą... :grin:



Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » śr sty 21, 2009 10:39

Haidi pisze:Ja taki sam założyłem do MK3 1.9D i maksymalna temp. jaka osiąga silnik to 80-85 st. Ale zobaczymy co będzie jak przyjdą cieplejsze dni...
Zresztą 5 stopni w tą czy w tą... :grin:
Kolego Haidi Twoja "porada" nie wnosi nic nowego do mojego postu, a napewno nie wyjaśnia mojego problemu.


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr sty 21, 2009 11:24

Alex pisze:
czyzaczek pisze:wiesz, zawsze pozostaje możliwość najbardziej prozaiczna... czyli termostat o niższej temperaturze otwarcia :D
Już pisałem:
Tak, może nie do końca napisałem co myślałem :satan: Temperaturę że sprawdziłeś to moje uchybienie, ale też myślałem o tym, czy termostat jest na 100% do Twojego auta. Może jak dostałeś nie właściwy model to są różnice w buddowie i przez to przepuszcza :)


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr sty 21, 2009 14:18

Alex, z ciekawosci jaki masz licznik (zegary). Czyzby VDO i kontrolki niewidoczne bez kluczyka? (tzn. nie z biala czcionka).


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » śr sty 21, 2009 15:15

czyzaczek pisze:
Alex pisze:
czyzaczek pisze:wiesz, zawsze pozostaje możliwość najbardziej prozaiczna...

czyli termostat o niższej temperaturze otwarcia :D
Już pisałem:
Tak, może nie do końca napisałem co myślałem :satan: Temperaturę że sprawdziłeś to moje uchybienie, ale też

myślałem o tym, czy termostat jest na 100% do Twojego auta. Może jak dostałeś nie właściwy model to są różnice w

buddowie i przez to przepuszcza :)
Hm... Sprawdzałem na http://ekatalog.intercars.com.pl/ i uzyskałem taki rysunek termostatu Verneta do mojego

silnika:

Obrazek

Sprawdziłem podane wymiary z wymiarami wymontowanego termostatu Wahlera i są identyczne. Ale niepokoi mnie rysunek

termostatów Wahlera z tej samej strony:

Obrazek

Cholera wie co do czego... A do tego byłem u kolegi, który jest kierowcą u mnie w pracy, a w wolnych chwilach

dorabia troszkę w swoim garażu. Pokazał mi termostat Verneta do SEATa Tolledo i to benzyniaka coprawda, ale w

zestawie były prócz termostatu 3 o-ringi (!!!) i uszczelka pod kruciec (ta papierowa). Dodatkowo stwierdził, że

zakładał ostatnio termostat klijentowi do Tolledo właśnie (do benzyniaka) i zakładał 2 o-ringi - pod termostat i nad

termostat... W/g niego mniejszy o-ring idzie pierwszy w gniazdo, później termostat i większy o-ring... Jeśli to

prawda - to już wiem gdzie u mnie ten "lewy" kanał. Ale gdyby to nie była prawda - nie złożyłby to klijentowi do

kupy.
bradley pisze:Alex, z ciekawosci jaki masz licznik (zegary). Czyzby VDO i kontrolki niewidoczne bez kluczyka? (tzn. nie z biala czcionka).
Jeśli pytasz, czy mam licznik z cyfrowym wyświetlaczem - to odpowiedź brzmi: tak, mam licznik z cyfrowymi wyświetlaczami. Tylko co to ma do rzeczy? Pytanie w/g mnie nie na temat.


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr sty 21, 2009 15:20

Alex, albo ta teza z uszczelką albo:

spójrz na rysunek Wahlera....

Jeden termostat ma rozmiar A ( ten który odpowiadałby za szczelność) wielkości 56mm... Reszta 54 mm. Może tu jest pies pogrzebany ?? :chytry:


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » śr sty 21, 2009 15:48

czyzaczek pisze:Alex, albo ta teza z uszczelką albo:

spójrz na rysunek Wahlera....

Jeden termostat ma rozmiar A ( ten który odpowiadałby za szczelność) wielkości 56mm... Reszta 54 mm. Może tu jest pies pogrzebany ?? :chytry:
Może i tak. Chyba podjadę do mechanika i wszystko suwmiarką trzeba będzie dokładnie pomierzyć.


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr sty 21, 2009 16:02

Alex pisze:Jeśli pytasz, czy mam licznik z cyfrowym wyświetlaczem - to odpowiedź brzmi: tak, mam licznik z cyfrowymi wyświetlaczami. Tylko co to ma do rzeczy? Pytanie w/g mnie nie na temat.
Kazdy wyswietlacz w MK3 jest z wyswietlaczem cyfrowym. Chodzi mi o firme licznikow i jakie ma nadruki. A na temat bardzo poniewaz sam mam problem z wahaniami temperatury od 80-90 i albo termostat trafiony albo te liczniki maja jakies zwalone stabilizatory i wskazowka jest bardzo czula na wahania temperatur co nie zmianie faktu, ze powinno wahac sie od 87-90 a nie 80-90.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr sty 21, 2009 16:10

Panowie, rysunek WAHLERA jest poglądowy i tyczy się sześciu różnych termostatów do różnych modeli samochodów np:

1. Typ 4006 (4006.82D) - Audi 100 1.8, 2.0 itp. nr. OE 059 121 113A/B
2. Typ 4029 (4029.81D) - Volvo nr. OE 466017
3. Typ 4033 (4033.82D) - Fiat 130 3.2 nr. OE 4220309, 4437481
4. Typ 4253 (4253.87D) - TEN JEST DO NASZYCH GOLFÓW nr. OE 044 121 113 i stare 068 121 113H (chociaż te dwa numery OE wg. ETKA NIE SĄ ZAMIENNE!)
5. Typ 4256 (4256.71, 4256.80D, 4256.87D50, 4256.92D50 itd...) - Różne samochody nie chce mi się sprawdzać jakie :grin:
6. Typ 4272 (4272.90D) - Renault, Volvo nr. OE 74 31 397 947, 271 417 itd.

Do każdego TYPU termostatu są podane wymiary, a to co jest napisane po niemiecku to jest sposób uszczelnienia. Ja niestety nie znam niemieckiego, ale to co zaobserwowałem to termostat 1 2 i 6 posiada dziurki wentylacyjne, czyli kanalik obejściowy z zaworkiem. Nie wiem co znaczą opisy do termostatów 3, 4 i 5. Zauważcie, że przy "naszym" termostacie jest jakiś inny opis. MOŻE KTOŚ TO PRZETŁUMACZY?

Z ETKA wynika iż oring idzie na termostat i tylko jeden. Drugi może dają wrazie gdyby ktoś demontował obudowę pompy wody. Sam już nie wiem.
Obrazek


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Alex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:02
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kontakt:

Post autor: Alex » śr sty 21, 2009 16:49

bradley pisze:
Alex pisze:Jeśli pytasz, czy mam licznik...
Nie będę z Tobą polemizował, bo to nie ma sensu. Przeczytaj wątek dokładnie i ze zrozumieniem, będziesz wiedział, że piszesz nie na temat.
AFN140KM pisze:Panowie, rysunek WAHLERA...
No i wymiary wymontowanego Wahlera się zgadzają.
AFN140KM pisze:Z ETKA wynika iż oring idzie na termostat i tylko jeden.
Napewno jeden? Niby na rysunku jest jeden, ale w tabeli są podane 2 sztuki:

Obrazek


[b]Doświadczenie, to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.[/b]
[img]http://www.pixcastle.com/pic/6525TXNFO/231084.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 81 gości