Problemy z układem chłodzenia?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy z układem chłodzenia?
Ostatnio po dłuższej trasie, przy sprawdzaniu stanu oleju zauważyłem przypadkowo, że dolny wąż od chłodnicy jest ledwie ciepły. Z tego co ja wiem to po rozgrzaniu silnika termostat puszcza obieg i wąż powinien być tak samo gorący jak górny. Co dziwne temperatura silnika nie wacha się i cały czas trzyma 90C, nawet w czasie jazdy w korkach. Podjechałem do serwisu i fachowcy z twierdzili, że to nie wina termostatu, tylko prawdopodobnie winna jest pompa wody, która nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia w układzie? Najdziwniejsze jest to, że pompa została wymieniona ponad 2 lata na nową oryginalną Volkswagena i przebyła dystans około 45 000 W tym samym czasie został również wymieniony termostat z obudową. Gdy powiedziałem to mechanikowi stwierdzili, że może akurat się trafił jakiś wadliwy egzemplarz pompy i trzeba wymienić na nową
Ja jednak bardziej stawiam na termostat, ale też nie jestem tego pewien. Czy ktoś miał już podobną sytuację i mógłby mi doradzić co z tym zrobić?
I czy przy wymianie termostatu trzeba spuszczać płyn chłodniczy? Silnik to 1.6SR-AKL. Może ktoś posiada instrukcję wymiany termostatu w tym silniku?
Ja jednak bardziej stawiam na termostat, ale też nie jestem tego pewien. Czy ktoś miał już podobną sytuację i mógłby mi doradzić co z tym zrobić?
I czy przy wymianie termostatu trzeba spuszczać płyn chłodniczy? Silnik to 1.6SR-AKL. Może ktoś posiada instrukcję wymiany termostatu w tym silniku?
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 18:31 przez R_Tomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój Golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171049
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
po dluższej trasie termostat bedize zamknięty a doly waż chłodny, tak ma byc. Jesli temperaraturę trzyma ok (okolo 90 stopni) to wszystko masz sprawne.
Fachowcy chcieli Cię naciągnąć na wymianę pompy bo z tego co mówisz to masz wszystko sprawne. Po prostu znalazleś na siłę dziurę w całym a oni chcieli to wykorzystać.
Nie widze problemu
tetmostat tez masz zapewne sprawny skoro w trasie trzyma 90.
Sprawdz jeszcze czy na postoju, chiwlę po przekroczeniu temp wody 90 załączy się wiatrak. Jak sie załączy, schłodzi i wyłączy to wszystko masz juz na pewno OK.
Fachowcy chcieli Cię naciągnąć na wymianę pompy bo z tego co mówisz to masz wszystko sprawne. Po prostu znalazleś na siłę dziurę w całym a oni chcieli to wykorzystać.
Nie widze problemu
tetmostat tez masz zapewne sprawny skoro w trasie trzyma 90.
Sprawdz jeszcze czy na postoju, chiwlę po przekroczeniu temp wody 90 załączy się wiatrak. Jak sie załączy, schłodzi i wyłączy to wszystko masz juz na pewno OK.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to moze inaczej bo ewidentnie szukasz dziury w calym.
Czy silnik sie przegrzewa? tzn czy temperetura wody znacznie przekracza 90 stopni, wywala plyn ze zbiorniczka?
Mysle ze kilkuminutowy postój rozwieje Twoje wątpliwosci.
Zapal auto, niech sobie stoi.
Otworz maske i teraz...
Czekaj az temp na wskanziku osiagnie ~90 stopni.
Jak osiagnie 90 to teraz oczekuj włączenia się wiatraka na chłodnicy.
Jak sie wlaczy to znaczy ze obieg przez chlodnice jest puszczony (czyli temrost sie otworzyl, musiał bo czujnik zalaczajacy wiatrak jet w chlodnicy)
Jak wiatrak sie wylaczy to znacyz ze dal rade odpowiednio schłodzić. Taki cykl bedzie sie powtarzal na postoju.
Natomiast w trasie temp wody powinna rowniez wahac sie w okolicach 90. Jak ma znacząco mniej to znaczy ze temrosat niedomyka. Jak ma wiecej to znaczy ze termostat nie otwiera.
jak masz jeszcze jakeis wątpliwości to pisz. pzdr
Czy silnik sie przegrzewa? tzn czy temperetura wody znacznie przekracza 90 stopni, wywala plyn ze zbiorniczka?
Mysle ze kilkuminutowy postój rozwieje Twoje wątpliwosci.
Zapal auto, niech sobie stoi.
Otworz maske i teraz...
Czekaj az temp na wskanziku osiagnie ~90 stopni.
Jak osiagnie 90 to teraz oczekuj włączenia się wiatraka na chłodnicy.
Jak sie wlaczy to znaczy ze obieg przez chlodnice jest puszczony (czyli temrost sie otworzyl, musiał bo czujnik zalaczajacy wiatrak jet w chlodnicy)
Jak wiatrak sie wylaczy to znacyz ze dal rade odpowiednio schłodzić. Taki cykl bedzie sie powtarzal na postoju.
Natomiast w trasie temp wody powinna rowniez wahac sie w okolicach 90. Jak ma znacząco mniej to znaczy ze temrosat niedomyka. Jak ma wiecej to znaczy ze termostat nie otwiera.
jak masz jeszcze jakeis wątpliwości to pisz. pzdr
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 18:51 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Trochę mnie uspokoiłeś swoimi wypowiedziami, już widziałem przed swoimi oczami odpływające w siną dal 100zł banknoty Jutro napiszę swoje wrażenia po tym ekscytującym momencie
Dobrze, że przypomniałeś, bo bym z wrażenie dotknął gołą łapą
[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 17:39 ]
Więc dzisiaj przeprowadziłem test na postoju i okazało się, że wszystko jest OK Jak już się silnik porządnie nagrzeje to termostat puszcza obieg a po chwili włącza się wentylator chłodnicy. Dzięki jeszcze raz kolego sas_gti za konkretny opis i rozwiązanie problemu
Dobrze, że przypomniałeś, bo bym z wrażenie dotknął gołą łapą
[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 17:39 ]
Więc dzisiaj przeprowadziłem test na postoju i okazało się, że wszystko jest OK Jak już się silnik porządnie nagrzeje to termostat puszcza obieg a po chwili włącza się wentylator chłodnicy. Dzięki jeszcze raz kolego sas_gti za konkretny opis i rozwiązanie problemu
Mój Golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171049
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości