jak się ma seria 1z do seria+216-tki a zuzycie paliwa?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn sty 19, 2009 21:35

GRIZLI pisze:Tyle samo paliwa przy większym ciśnieniu wtrysku
tez o to mi chodziło



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Post autor: miras 33 » pn sty 19, 2009 22:58

Tyle samo paliwa przy większym ciśnieniu wtrysku
pszeciez ciśnienie wtrysku to jest to samo co ciśnienie otwarcia ale dajmy temu spokój myślę ze w złą stronę kombinujemy!z tego co pisał bradley o średnicach otworków to jeżdżąc spokojnie niewykozystujemy tych większych dziur ponieważ tyle ile poda pompa tyle mamy ale przy większym obciążeniu silnika czyli większe zapotrzebowanie na paliwo np: (spalanie chwilowe przy ruszaniu można zauważyć na kompie pokładowym 2.0tdi 140km można przekroczyć 60l/100 ale tylko na krótką chwile).nasze seryjne dziury stawiają opór nie mogą przepompować takich dawek paliwa ale wszystko jest w granicach norm na 216-tkach znika nam ten problem one dadzą rade.Ma ktoś jakiś inny pomysł



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn sty 19, 2009 23:15

miras 33, w dobrą strone kombinujesz :grin:

Podpowiem :
to ile leje sie paliwa przez mniejsze czy wieksze dziurki decyduje kierowca prawą nogą , jedyna róznica jest taka że przy większych dziurkach kierownik może w razie potrzeby wlać więcej paliwka :grin: ot i cała tajemnica takiego samego spalania przy dziurkacj czy to 0.185 czy 0.216 . Owszem jesli kierownik bedzie non stop w pełni wykorzystywał potencjał (moc) po zmianie wtrysków - to owszem zeżre więcej , perpetum mobile nie ma. Przy zachowaniu podobnego stylu jazdy przed i po wymianie wtrysków , zużycie sie nie zmieni znacznie.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Post autor: miras 33 » pn sty 19, 2009 23:38

dzięki homsky za potwierdzenie moich kombinacji.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sty 20, 2009 10:22

miras 33 pisze:ciśnienie otwarcia wydaje mi się ze jest to samo co w dawcy bo to raczej rola sprężyn czyli 190-300 lub220-300 te parametry się raczej nie zmieniają
zmieniają się

cisnienia te spadają razem z przebiegiem i przy wtryskach o przebiegach rzędu 300 tys km spadają o 30 Bar

jeśli cisnienie spada to pogarsza się rozpylenie, mniej paliwa mozna wtrysnąc, auto gorzej spala paliwo, kopci nie ma mocy, rośnie EGT ...

dlatego jak ktoś założy zrobione na tip top nowe końcówki 216 idealnie ustawione obydwa cisnienia to rośnie moc bo jest idealnie rozpylone paliwo co objawia się zmniejszonym spalaniem... oczuwiście pompa do tego musi być jeszcze OK a nie w stanie agonalnym :)



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt sty 20, 2009 17:04

wiec ja mam taką sytuację.
pali mi dość dużo bo ok7,5l/100, czuc dość mocno spaliny, nie ma batorego jak jadę, tylko przy przygazówce na postoju pusci białego baczka, ostatnio miałem w rękach afn-a i u niego nie czuc tak spalin nawet w garazu.
mam korekcje 2x po +0.75 i 2x po+0.45.
dodam ze oliwki bieze w normie moze z 0,5l/10tyś, turbo suche i pompuje ok, przepływka ok, dawka 3.8mg, a spalanie duże i smierdzi spalinami.

czy to są powody lejących wtrysków????, czy wyciągnięcie i po sprawdzeniu okaze sie ze sie otwieraja na niskim ciśnieniu to czy pomoże ich regulacja???, czy sie da w ogóle ustawić????.
jakie powinno być ciśnienie otwarcia w 1Z??.

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 16:08 ]
a dodam jeszcze ze kąt wtrysku jest 46st.
w 004 ATDC ma wartość 2 a w BTDC jest 0,6 w meas, w BS jest po 17, czy to moze być powodem lejących wtrysków, wartości powinny sie chyba równać???.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sty 20, 2009 17:18

mam korekcje 2x po +0.75 i 2x po+0.45
w 1Z pokazuje korekcje dla 3 wtrysków względem sterującego
piter_s pisze:jakie powinno być ciśnienie otwarcia w 1Z
190/300 Bar



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt sty 20, 2009 17:30

cowboy pisze:w 1Z pokazuje korekcje dla 3 wtrysków względem sterującego
ok, tylko powiedzcie mi czy po tych objawach co napisałem wyżej mozna stwierdzić ze wtryski leja???

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 16:31 ]
cowboy pisze:190/300 Bar
to jest przedział zakresu???
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 17:32 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt sty 20, 2009 18:06

piter_s pisze:to jest przedział zakresu???
190 to jest ciśnienie otwarcia wtrysku pilotującego (pierwsza sprężyna) a 300 to ciśnienie otwarcia wtrysku zasadniczego (druga sprężyna).


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt sty 20, 2009 18:31

Grześko pisze:
piter_s pisze:to jest przedział zakresu???
190 to jest ciśnienie otwarcia wtrysku pilotującego (pierwsza sprężyna) a 300 to ciśnienie otwarcia wtrysku zasadniczego (druga sprężyna).
dzieki rozumię
panowie konkretnie, da sie ustawić wtryski w 1Z na typowej maszynce do sprawdzania wtryskiwaczy???, bo oczytałem się że tych dwu sprężynowych nie da sie ustawić, czy to prawda, jak tak to zostaje tylko wymiana na nowe wtryskiwacze???



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Post autor: miras 33 » wt sty 20, 2009 20:43

[quote="cowboy"]zmieniają się

cisnienia te spadają razem z przebiegiem i przy wtryskach o przebiegach rzędu 300 tys km spadają o 30 Bar
żle mnę zrozumiałeś chodzi mi oto ze jak do sprawnej w 100% seri włożymy 216 to ciśnienie otwarcia powinno być takie samo.A z tym ze ciśnienie spada wraz z przebiegiem to zauważyłem to u siebie jak wyciągnąłem wtryski po ok 300tyś i miały (mają) spadek ok20-25bar pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sty 20, 2009 21:32

miras 33 pisze:chodzi mi oto ze jak do sprawnej w 100% seri włożymy 216 to ciśnienie otwarcia powinno być takie samo
w teorii i w idealnym świecie powinno być to samo :)

w praktyce bywa róznie - przecież wymienia się zestaw naprawczy końcówka, przekładka , trzpień, więc na pewno trzeba skontrolować

nie ma 100% idealnych wtrysków, chyba że nowe :) poza tym warto ustawić z 5 Bar więcej na ułożenie się nowej końcówki.. ale ile razy moge o tym samy pisac :)



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » czw sty 22, 2009 18:38

a jaki by byl koszt kompletu uzywanych wtryskow 216 lub mniejszych??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości