70st mam

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 08, 2005 00:08

Kiler pisze:W ABU, nawet ze wspomaganiem, pompy nie trzeba odkręcać
No sorki. Zapomniałem że nie wszystkie golfy mają to tak paskudnie zamontowane jak moje dwulitrówki :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » czw gru 08, 2005 20:42

coniektórzy mają jeszcze klimę i dodatkowy problem bo żeby wyjąć termostat trzeba opuścić sprężarkę


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 08, 2005 22:19

tomekra pisze: trzeba opuścić sprężarkę
w dwulitrowcach nie trzeba, termostat jest na samym dole, wystarczy ścignąć wspomaganie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wara99

Post autor: wara99 » czw gru 08, 2005 23:49

widze ze musze opisac swój przypadek.
trasa 80stopni ,po wlaczeniu ogrzewania 70 stopni , miasto 90 , przyczyna -termostat otwieral sie za szybko albo sie nie zamykal do konca i woda zamiast byc w bloku i czekac na otwarcie termostatu czyli 87 stopni odrazu sobie po wlaczeniu silnka latala do okola nie dogrzewając silnika . Po dzisiejszej wymianie w samochodzie jest sauna a temp caly czas 90 stopni.

[ Dodano: Czw Gru 08, 2005 23:20 ]
ultradźwięk pisze:Witam i podpinam się pod temat.
Mialem wczoraj wymieniany kruciec (tzw. obudwe termosatu) przy głowicy i planowalem wymienic termostat ale mechanik po rozebraniu stwierdzil ze termostat jest ok. Oczywiscie po odaleniu i odczekaniu jakich 10 min silnik sie zagrzal do okolo 87 stopni i wlaczeyl sie wentylator i schlodzil do 70 i tak pozostawal. Postanowilem sie przejechac i na poczatku mialem nawet okolo 80 wlaczylem cieple powietrze i wystudzilo go znowu do 70 stopni.
Problem polega na tym ze dzisiaj rano jadac 25 km samochod zlapal znowu 70 stopni ale jak wlaczylem ciepe powietrze to ostudzilo go do okolo 60. Pojechalem wiec na reklamacje a mechanik powiedzial zebym przeslonil 1/3 chodnicy bo teraz jest zimno i powietrze chlodzi silnik.
Moje pytanie brzmi wiec czy golf to to samo co zuk?? Czy w zimie idzie sie na kompromis pomiedzy cieplem wnetrza a cieplem silnika (jesli mozna nazwac to cieplem dla silnika czytajac poprzednie posty). Czy tak powinno byc i czy wszyscy ktorzy twierdza ze wskazówke od temperatury maja na okolo 90 stopniach przy ujemnych temperaturach tez tak maja?
Prosze o pomoc bo krew mnie zalewa jak bede musial znowu kupowac plyn bo starego sie calego nie odratuje.
Z gory dzieki i sorry ze tak dlugo ale jestem zalamany :(



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » pt gru 09, 2005 09:57

Witam i dzieki za podpowiedzi, jutro najprawdopodobniej wymienie ten termostat ale juz sam (myśle że dam rade). Ale dzisiaj rano zaslonilem całą chlodnice, jednak to nic nie pomoglo wiec troszeczke sie zdziwilem ze sie nie zagrzewal. Pomyślałem że to może wina czujnika temperatury. Jednak pojde za waszymi radami i wymienie termostat (40 zl).
Jak zrobie podziele sie spostrzezeniami
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » pt gru 09, 2005 12:43

ultradźwięk pisze:Witam i dzieki za podpowiedzi, jutro najprawdopodobniej wymienie ten termostat ale juz sam (myśle że dam rade). Ale dzisiaj rano zaslonilem całą chlodnice, jednak to nic nie pomoglo wiec troszeczke sie zdziwilem ze sie nie zagrzewal. Pomyślałem że to może wina czujnika temperatury. Jednak pojde za waszymi radami i wymienie termostat (40 zl).
Jak zrobie podziele sie spostrzezeniami
...zasłanianie chłodnicy może coś zmienić w Żuku ale nie w VW :chytry: . Jak termostat nie trzyma małego obiegu to nie ogrzejesz cieczy zasłaniając chłodnicę :smoke: . 40PLN - troszkę dużo, u mnie 27PLN :chytry: . Mam nadzieję, że to WAHLER :bigok: , bo tu kolega miał fabrycznie walniętego dziada :panna: . Masz ABU, więc roboty nie za wiele :pub: . Napisz po wszystkim czy Ci się ładnie grzeje :kufel: :kufel: ...


Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » sob gru 10, 2005 23:49

Witam
wymieniłem dzisiaj termostat (jeszcze go nie sprawdzałem metodą garnek z wodą firmy BTT). Wymieniłem na orginalny Wahler i co zaobserwowałem.
Otóż co prawda samochód grzeje się w ciągu około 5 km ale do 70 stopni, nawet po włączeniu ogrzewania wskazówka stoi jak zaczarowana na 70 stopni. Ogrzewanie leci cieplutkie.
Sprawdzałem dolny wąż odchodzący od termostatu i do ok 70 stopni jest zimny, poźniej rob się ciepły, wentylator włącza się na postoju przy około 92 stopniach i schladza go do około 82 stopni. Ale to wszystko dzieje sie na postoju bo jak już wsponiałem w czasie jazdy jest 70 stopni.
Coś mi sie wydaje że to chyba jednak wskazówka przekłamuje, nie moge tego za bardzo sprawdzić bo nie mam termometra technicznego ale chyba tak jest.

Ciesze się że autko dużo szybciej sie zagrzewa i nie musze już ze strachem włączać ciepłego powietrza z nawiewu.

Pozdrawiam i dzięki za porady. Jak sprawdze stary termostat to sie jeszcze odezwe.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz gru 11, 2005 00:32

proste zmierz temp. wody w chlodnicy

[ Dodano: Sob Gru 10, 2005 23:33 ]
to będziesz wiedział co żle działa czy termostat albo wskaznik


:-k ...

Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » ndz gru 11, 2005 02:06

ultradźwięk - były przypadki na forum kilku zmian termostatów i niby żaden nie grzał jak trzeba :panna: ... Potem ktoś wypał na pomysł weryfikacji wskazań wskazówki za pomocą termometru... :food: i co się okazało :chytry: ...? Wskazóweczka kłamała :kac: ...

Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

QBAelectric
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: QBAelectric » ndz gru 11, 2005 03:08

...apropo silnika 1.8 ABS to ja walczyłem z tym że temperature miałem max 70 stopni....rzeczywista była OK..mierzyłem zwyklym termometrem...wymieniłem czujnik temperatury co prawda na uzywany bo tamten mi padł.....ten używany po jakims czasie mi znowu padł....wqrzyłem sie pojechałem do ASO i kupiłem oryginał....i co sie okazało.....ten co kupiłem jest w innym kolorze.....!!..teraz dokładnie nie kojaże ale przedtem miałem żółty a teraz mam chyba niebieski....i po problemie !...zwróccie na to uwage....pozdro....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości