Cykanie w tweeterach & tuba/skrzynia
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
Cykanie w tweeterach & tuba/skrzynia
Witam
Może zaczne od tego co posiadam.
-Radio Blaupunkt Lausanne CD31
-na przodzie zestaw Axtona (drzwi,podszybie,słupki,zwrotnice)
-z tyłu 2x Pioneer
http://tinyurl.com/awqho
Problem z tym jest taki. Jak silnik pracuje to słychać w tweeterach cykanie. Myślałem że idzie zakłucenie przez zasilanie ale co ciekawe cykanie wyraźnie słychać nawet jeśli wyjście na przód jest wypięte od radia. Co w takim wypadku można wykombinować ? Czy to wina zwrotnic albo okablowania ?
Druga sprawa to fakt że radio nie wyrabia z mocą na zasilenie głośników niskotonowych przy głębokim basie. Przy lekko podbitym basie albo płaskiej charakterysyce dźwięku jeszcze daje rade. Mam w planach kupić (niewiele $ do dyspozycji) aktywną tube basową mniej więcej taką:
http://tinyurl.com/824wv
http://tinyurl.com/8rmh3
Montaż oczywiście w bagażniku, głośnikiem w strone tyłu auta. Jak sądzicie będzie to fajnie grało ? Na pewno nie licze na hi-end i dźwięk jak dla audiofila ale zależy mi aby bas był głęboki z dużym (czyt.niewykorzystywanym w praktyce) zapasem mocy. Uda się to osiągnąć taką tubą razem z resztą mojego sprzęta ?
Czy może lepiej zainwestować w skrzynie taką jak ta http://allegro.pl/show_item.php?item=75875939 ?
Może zaczne od tego co posiadam.
-Radio Blaupunkt Lausanne CD31
-na przodzie zestaw Axtona (drzwi,podszybie,słupki,zwrotnice)
-z tyłu 2x Pioneer
http://tinyurl.com/awqho
Problem z tym jest taki. Jak silnik pracuje to słychać w tweeterach cykanie. Myślałem że idzie zakłucenie przez zasilanie ale co ciekawe cykanie wyraźnie słychać nawet jeśli wyjście na przód jest wypięte od radia. Co w takim wypadku można wykombinować ? Czy to wina zwrotnic albo okablowania ?
Druga sprawa to fakt że radio nie wyrabia z mocą na zasilenie głośników niskotonowych przy głębokim basie. Przy lekko podbitym basie albo płaskiej charakterysyce dźwięku jeszcze daje rade. Mam w planach kupić (niewiele $ do dyspozycji) aktywną tube basową mniej więcej taką:
http://tinyurl.com/824wv
http://tinyurl.com/8rmh3
Montaż oczywiście w bagażniku, głośnikiem w strone tyłu auta. Jak sądzicie będzie to fajnie grało ? Na pewno nie licze na hi-end i dźwięk jak dla audiofila ale zależy mi aby bas był głęboki z dużym (czyt.niewykorzystywanym w praktyce) zapasem mocy. Uda się to osiągnąć taką tubą razem z resztą mojego sprzęta ?
Czy może lepiej zainwestować w skrzynie taką jak ta http://allegro.pl/show_item.php?item=75875939 ?
=-Pinhead-=
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Zestaw Axtona był już w Golfinie jak go kupowałem. Co do Tuba vs Skrzynia to czytałem Faq tylko biore poprawke że Faq pisali ludzie którzy są audiofilami z kasą a ja jestem "tanim audiofilem" więc kwestia czy różnica między tubą a skrzynią tej samej (czyt. niskiej) jakości jest mocno zauważalna w odsłuchu ? Co do wzmacniacza na przód to planuje go zakupić ale wpierw coś do mocnego basu (tuba/skrzynia).
Co do zakłuceń w tweeterach to nikt nic nie wie ?
Co do zakłuceń w tweeterach to nikt nic nie wie ?
=-Pinhead-=
- Kubus20
- VW Baron
- Posty: 3221
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Jest kolosalnie zauważalna, bo skrzynka jest zbudowana z twardszego materiału i lepiej tłumi falę akustyczną głośnika.Pinhead pisze: więc kwestia czy różnica między tubą a skrzynią tej samej (czyt. niskiej) jakości jest mocno zauważalna w odsłuchu ?
Co do cykania to sam nie wiem. Posprawdzaj połączenia kabli jak i same kable. Zasilanie radia też sprawdź.
Sprawdz polaczenia zasilania samego radia (+ i -). Poza tym sprawdz polaczenia w zwrotnicy.Pinhead pisze: Co do zakłuceń w tweeterach to nikt nic nie wie ?
[b]Sprzęt PowerBass, μ-Dimension, Stinger, GroundZero, Hertz, Phonocar i inne[/b]
[url=http://tuninginside.pl][img]http://img504.imageshack.us/img504/4482/bannermalypz9.gif[/img][/url]
[url=http://tuninginside.pl][img]http://img504.imageshack.us/img504/4482/bannermalypz9.gif[/img][/url]
Sprawdze podłączenia zwrotnicy. Troche dziwne że cyka w prawej jak i lewej stronie co wyklucza aby było coś nie tak ze stykami w jednej ze zwrotnic. Zasilania radia nie wiem czy jest sens sprawdzać skoro takie same zakłucenia są nawet przy całkowitym wypięciu wyjścia na głośniki od radia. Skończy się to pewnie i tak u elektryka od audio który wszystko posprawdza z misją "ma działać"
Zastanawiam się tylko czy do zasilenia tuby aktywnej + wzmacniacz (za około 150-200zł) dla przedniego kompletu głośników wymagany będzie już kondensator (mam nadzieje że nie) ?
Zastanawiam się tylko czy do zasilenia tuby aktywnej + wzmacniacz (za około 150-200zł) dla przedniego kompletu głośników wymagany będzie już kondensator (mam nadzieje że nie) ?
=-Pinhead-=
Nie jestem pewien czy cie dobrze zrozumialem - jak odlaczysz glosniki to tez cyka?? Czyli bez zasilania?
Do zasilenie tej tubki niebedzie ci potrzebny kondensator. Pamietaj o wlasiwym przekroju kabli zasilajacych.
Do zasilenie tej tubki niebedzie ci potrzebny kondensator. Pamietaj o wlasiwym przekroju kabli zasilajacych.
[b]Sprzęt PowerBass, μ-Dimension, Stinger, GroundZero, Hertz, Phonocar i inne[/b]
[url=http://tuninginside.pl][img]http://img504.imageshack.us/img504/4482/bannermalypz9.gif[/img][/url]
[url=http://tuninginside.pl][img]http://img504.imageshack.us/img504/4482/bannermalypz9.gif[/img][/url]
Dokładnie tak. Wypne kable od radia tak że są tylko głośniki podłączone do zwrotnicy i kabel od zwrotnicy do radia nie podłaczony a w głośnikach na odpolonym silniku słysze wyrażne i dosyć głośne cykanie Tak samo w prawej jak i lewej stronie :niewiem:krizzz pisze:Nie jestem pewien czy cie dobrze zrozumialem - jak odlaczysz glosniki to tez cyka?? Czyli bez zasilania?
=-Pinhead-=
Wiec problem tkwi w kablach od tweetera. Byc moze po drodze do zwrotnicy dotyka np. karoserii poprzez przetarta izolacje. Najprosciej sprawdz to podpinajac nowy kabel od zwrotnicy do tweetera (chocby na chwile) - mysle, ze to wyeliminuje te zaklocenia.
[b]Sprzęt PowerBass, μ-Dimension, Stinger, GroundZero, Hertz, Phonocar i inne[/b]
[url=http://tuninginside.pl][img]http://img504.imageshack.us/img504/4482/bannermalypz9.gif[/img][/url]
[url=http://tuninginside.pl][img]http://img504.imageshack.us/img504/4482/bannermalypz9.gif[/img][/url]
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Wysokotonowe cyk cyk cyk o częstotliwości około 4-5 "cyknięć" na sekunde. Najmocniej słychać zakłucenie od 900-2500rpm. Zwiększenie obrotów powoduje zwiększenie szybkości cykania z tą zasadą ze im wolniej cyka tym wyraźniej to słychać.
Spotkałem się kiedyś z bardzo podobnym zakłuceniem w głośniczkach komputerowych podczas używania zapalarki elekrycznej.
I tak jak mówiłem wcześniej, nawet przy odpiętych kablach od radia jest to samo.
Spotkałem się kiedyś z bardzo podobnym zakłuceniem w głośniczkach komputerowych podczas używania zapalarki elekrycznej.
I tak jak mówiłem wcześniej, nawet przy odpiętych kablach od radia jest to samo.
=-Pinhead-=
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości