Płyn w układzie chłodzenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bodzioski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw cze 07, 2007 14:08
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: bodzioski » ndz sty 18, 2009 20:22

Witam Szanownych Forumowiczów.
Temat może wydawać się banalny bo napewno przewijał się nie jeden raz ,ale chciałbym go poruszyć. Oto historyjka: minionego lata w warsztacie zmieniano pompę wody w moim goferku i było ok. Przyszła zima i mroziki około 20 st C. i pojawił się problem- woda zamarzła ( zrobiła się kasza) i odcholowano mnie na warsztat. Odmrozili, wymienili termostat i zalali płynem i też było ok. Po 2 dniach kontrolka od chłodzenia zaczeła mrugać i dolałem 0,3 L płynu i 2 dni było ok. Czynność powtórzyłem po powtórnym mruganiu i znowu 2 dni było ok, a jak zalałem 3-ci raz (nie mrugała kontrolka, ale było poniżej stanu) sie uspokoiło. I teraz pytanko : CZY BYŁO AŻ TAK ZAPOWIETRZONE ŻE BRAKOWAŁO OKOŁO 1 LITRA PŁYNU? CZY TO JEST MOŻLIWE? Bo już myślałem że to uszczelka pod głowica albo gdzie indziej cieknie. Wybaczcie że taki esej wystukałem ale chciałbym się upewnić czy może byc tyle dolewek i uczulic użytkowników aut na to aby zwracali uwage na to co leją i wkładają do aut w warsztatach. Widocznie mnie zalali wodą i nie poinformowali mnie o tym. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: souler » ndz sty 18, 2009 20:53

bodzioski pisze:CZY BYŁO AŻ TAK ZAPOWIETRZONE ŻE BRAKOWAŁO OKOŁO 1 LITRA PŁYNU? CZY TO JEST MOŻLIWE?

widocznie mnie zalali wodą i nie poinformowali mnie o tym.
mozliwe

jakbys mial wode w ukladzie to bys tu pisal gdzie drugi silnik kupic


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz sty 18, 2009 21:22

Jak tylko napełnili układ i w drogę,to całkiem możliwe że zapowietrzony był.A co do zamarzania,pewnie jakiś koncentrat zrobiony na "ekonomicznie" i dlatego go ścięło..



Awatar użytkownika
bodzioski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw cze 07, 2007 14:08
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: bodzioski » ndz sty 18, 2009 23:23

Dzięki za słowa "otuchy". Wiem że gdyby było tam H2O to szukałbym "nowego" silnika. Chodziło mi o to aby nie stracić czujności i nie łudzić się że jak odstawimy auto do warsztatu to będzie wsio zrobione zgodnie z zasadami. :axe: Next razą będe wymagał solidności usług od mechaniorów. Jeszcze raz dzięx, a jak będę miał jeszcze jakiś problem w tym temacie to się odezwe- nerx



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn sty 19, 2009 21:28

bodzioski, zdejmij tą cienką rurkę idącą do zbiorniczka wyrównawczego i dmuchnij w nią jeśli napodkasz opór znaczy że jest zatkana - to może być przyczyną nie odpowietrzania się silnika, gdyż ta rurka to właśnie jest odpowietrznik.
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 21:29 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sty 19, 2009 21:33

kwietek, a ty czytasz?Czy tylko obrazki oglądasz? :bajer:



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn sty 19, 2009 21:53

Obrazki oglądam jeśli masz jakieś ciekawe możesz mi przesłać :P A co do zapowietrzania to sie akurat mnie przytrafiło, jeśli w książce wyczytaleś że silnik odpowietrza się samoczynnie - dzieje się to właśnie przez tą rurkę.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pn sty 19, 2009 22:08

bongo pisze:kwietek, a ty czytasz?Czy tylko obrazki oglądasz? :bajer:
:pub:
kwietek pisze:Obrazki oglądam jeśli masz jakieś ciekawe możesz mi przesłać :P
:pub:
Nie no, zajebiści jesteście :D :D :D :D :D SERIO :) :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

JAKBY TO BYŁ MÓJ POST TO OBAJ BYŚCIE DOSTALI PUNKTY ZA ZAJEBISTE TEKSTY... Kwietek, odpowiedź pierwsza klasa :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sty 19, 2009 22:13

czyzaczek pisze:JAKBY TO BYŁ MÓJ POST TO OBAJ BYŚCIE DOSTALI PUNKTY ZA ZAJEBISTE TEKSTY...
A tak pewnie dostaniemy po warnie :crazy:



Awatar użytkownika
bodzioski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw cze 07, 2007 14:08
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: bodzioski » pn sty 19, 2009 23:16

Panowie, tylko spokój :axe: nas uratuje. Nikomu nic nie będe wystawiał- za karę lub w nagrodę. Nie przypuszczałem że będzie takie poruszenie =D> , ale thx za sugestie. Jeszcze dam mu troche czasu (goferowi) i wtedy będę działał jak będzie cósik nie tak.
Pozdrwiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości