Dlugo odpala na cieplym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn sty 12, 2009 10:41

Ściąk kostkę z czujnika temperatury silnika i zobacz czy nie odpali lepiej.



Awatar użytkownika
granite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: granite » ndz sty 18, 2009 21:28

Witam,
przeczytałem cały wątek i jedna osoba nakierowała mnie na pewną rzecz, która u mnie nie do końca dobrze funkcjonuje.
wtct pisze:przede wszystkim temp. płynu chłodzącego z czujnika
więc zastanawiam się czy źle działający czujnik temperatury, który jest zatopiony w zbiorniczku wyrównawczym (tzn. przy poziomie cieczy poniżej max i niskiej temperaturze otoczenia pojawia się ostrzeżenie o niskim poziomie płynu) może mieć wpływ na problemy z odpalaniem przy rozgrzanym silniku???



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz sty 18, 2009 22:56

granite pisze:Witam,
przeczytałem cały wątek i jedna osoba nakierowała mnie na pewną rzecz, która u mnie nie do końca dobrze funkcjonuje.
wtct pisze:przede wszystkim temp. płynu chłodzącego z czujnika
więc zastanawiam się czy źle działający czujnik temperatury, który jest zatopiony w zbiorniczku wyrównawczym (tzn. przy poziomie cieczy poniżej max i niskiej temperaturze otoczenia pojawia się ostrzeżenie o niskim poziomie płynu) może mieć wpływ na problemy z odpalaniem przy rozgrzanym silniku???
Ten czujnik nie jest czujnikiem temp tylko czujnikiem poziomu plynu i nie ma wplywu na odpalanie


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz sty 18, 2009 23:44

W rzeczy samej, czujnik temp. płynu chłodzącego jest w krućcu przy głowicy.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn sty 19, 2009 00:06

Odpiąć kostkę na czujniku temperatury na silniku i wtedy pali jak na zimnym.A ten problem występuje w VW4.Komputer wylutować pamięć wpisać wlutować i chodzi.



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » pn sty 19, 2009 00:18

panowie a jak moja borka na cieplym pali tak samo jak z odpetym czujnikiem
to co to za zagadka?



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn sty 19, 2009 02:34

Panowie a co myślicie że was dziadek cygani? ale to jest prawda.Ja terz nie wierzyłem ale wypiąłem kostkę i silnik palił i na pewno pali bo klijent by już był.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn sty 19, 2009 15:20

borat pisze:panowie a jak moja borka na cieplym pali tak samo jak z odpetym czujnikiem
to co to za zagadka?
to znaczy sie ze problem jest mechaniczny i dawki startowe nic juz nie pomoga
powiem wiecej na 99% jak zdejmiesz walek napedzajacy pompowtryski to rozleca sie w drobny mak :) albo przynajmniej jeden
tak wlasnie objawia sie mechaniczne zuzycie grzybkow regulujacych nacisk badz samego pompowtrysku
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 15:21 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » pn sty 19, 2009 21:10

miesiac temu robilem motor ,pompki wzorowe,grzybki ciasno wychodzily z papek i nie byly wyklepane,klawiatura lux,rolki mialy bardzo delikatne ryski,walek lalka
masz moze jakis pomysl ?



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn sty 19, 2009 22:12

borat pisze:miesiac temu robilem motor ,pompki wzorowe,grzybki ciasno wychodzily z papek i nie byly wyklepane,klawiatura lux,rolki mialy bardzo delikatne ryski,walek lalka
masz moze jakis pomysl ?
Hmm ustawione dobrze? Gumki nowe? Ewidentnie wina paliwa...moze pompa tandemowa..?


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » pn sty 19, 2009 23:43

z ta pompa to faktycznie moze byc cos nietak,ale ta w zbiorniku?
4motion wiec zbiornik dzielony pompa paliw przelewa wache z jednej polowy baku do drugiej a tandemowa pod podcisnieniem sama soboe zasysa paliwko.
tak jest u mnie,tak powinno byc czy jakis meknik w szwajcarii cos zamandrował ??



god
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 22, 2006 16:57
Lokalizacja: Wejherowo

Długo odpala na ciepłym

Post autor: god » pn sty 26, 2009 01:03

Jeśli to komuś pomoże to najtańszym rozwiazaniem problemu długiego odpalania ciepłego silnika jest odłączenie tylko jednego przewodu z tego czujnika który podaje info do ECU .
Ja w ten sposób rozwiazałem u kolegi w audi a4 a różnica jest taka ze silnik przy odpaleniu przez pierwsza sekunde wchodzi na obroty do około 1500 jes to tylko taki skok po którym wszystko wraca do normy, myśle ze to maksymalna dawka jaką moze dać ECu daje takie zjawisko . vag pokazał przy rozgzanym silniku do około 90stopni(temperatura na wskażniku z deski ) 36 stopni czyli temperatura po odłączeniu kabla zmniejszyła sie o połowe od rzeczywistej. Jeśli odłączymy cały czujnik to na desce nie ma informacji o temp.a jakąś informacje musimy mieć o układzie chłodzenia, natomiast po odcieciu tylko przewodu do ECU wszystko działa jak dawniej. Niewiem czy są jakieś skutki uboczne tego zabiegu moge tylko dodać że kolega jeżdzi juz prawie rok i nic sie z silnikiem podejzanego się nie dzieje.
Który to kabel każdy dojdzie metoda prób i błędów przewody sa cztery, wiec wiele zabawy z tym niema.Z kad dowiemy sie ze to ten właściwy: 1 silnik odrazu odpali, 2 wskażnik na desce działa .W audi to kolor fioletowy odcietego przewodu. Mi udało sie trafić za drugim razem. Dodam tylko ze należy tego dokonać na rozgrzanym silniku. Metoda (odetnij jeden przewód i wepnij spowrotem wtyczke czujnika potem sprawdz jeśli nie ma efektu lub wskażnik na desce przestał działać to połącz te przewód i próbuj dalej w ten sposób.
Pozdrawiam Wszystkich
Mam nadzieje ze komuś pomogłem



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 26, 2009 09:13

god pisze:Jeśli to komuś pomoże to najtańszym rozwiazaniem problemu długiego odpalania ciepłego silnika jest odłączenie tylko jednego przewodu z tego czujnika który podaje info do ECU .
Ja w ten sposób rozwiazałem u kolegi w audi a4 a różnica jest taka ze silnik przy odpaleniu przez pierwsza sekunde wchodzi na obroty do około 1500 jes to tylko taki skok po którym wszystko wraca do normy, myśle ze to maksymalna dawka jaką moze dać ECu daje takie zjawisko . vag pokazał przy rozgzanym silniku do około 90stopni(temperatura na wskażniku z deski ) 36 stopni czyli temperatura po odłączeniu kabla zmniejszyła sie o połowe od rzeczywistej. Jeśli odłączymy cały czujnik to na desce nie ma informacji o temp.a jakąś informacje musimy mieć o układzie chłodzenia, natomiast po odcieciu tylko przewodu do ECU wszystko działa jak dawniej. Niewiem czy są jakieś skutki uboczne tego zabiegu moge tylko dodać że kolega jeżdzi juz prawie rok i nic sie z silnikiem podejzanego się nie dzieje.
Który to kabel każdy dojdzie metoda prób i błędów przewody sa cztery, wiec wiele zabawy z tym niema.Z kad dowiemy sie ze to ten właściwy: 1 silnik odrazu odpali, 2 wskażnik na desce działa .W audi to kolor fioletowy odcietego przewodu. Mi udało sie trafić za drugim razem. Dodam tylko ze należy tego dokonać na rozgrzanym silniku. Metoda (odetnij jeden przewód i wepnij spowrotem wtyczke czujnika potem sprawdz jeśli nie ma efektu lub wskażnik na desce przestał działać to połącz te przewód i próbuj dalej w ten sposób.
Pozdrawiam Wszystkich
Mam nadzieje ze komuś pomogłem
nie polecam ... spalanie będzie większe, świece dostają po dupie itd.
to już lepiej przekodować na automat



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn sty 26, 2009 23:18

I przy kazdym odpalaniu przygazówka jak podczas odpalania kamaza :/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 146 gości