Dziwny problem z rozrusznikiem?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwny problem z rozrusznikiem?
Witam i proszę o pomoc!!
Mój golfik III 3 1,6 benzyna aee, nie chce odpalić przy temp. poniżej zera. Ciężko pracuje rozrusznik, " obraca obraca, potem go coś blokuje (ciężej pracuje) potem znowu trochę lepiej". Lampki, wyświetlacza i zegar się resetują. Czasem słychać zgrzyt.
Sprawdzałem połączenia masowe, przeczyściłem , ładowanie też jest ok. (przy wyłączonym aucie 13V, podczas ładowania przeszło 14V, w czasie rozruchu spada do 8V (wtedy blokuje) a gdy jest ciepło to spada do 11V.)
Były wymieniane szczotki w rozruszniku (co ciekawe były nie równomiernie zużyte). Tulejki, zębatka były ok.
Czytałem wiele postów na ten temat ale nie znalazłem podobnych objawów.
Mój golfik III 3 1,6 benzyna aee, nie chce odpalić przy temp. poniżej zera. Ciężko pracuje rozrusznik, " obraca obraca, potem go coś blokuje (ciężej pracuje) potem znowu trochę lepiej". Lampki, wyświetlacza i zegar się resetują. Czasem słychać zgrzyt.
Sprawdzałem połączenia masowe, przeczyściłem , ładowanie też jest ok. (przy wyłączonym aucie 13V, podczas ładowania przeszło 14V, w czasie rozruchu spada do 8V (wtedy blokuje) a gdy jest ciepło to spada do 11V.)
Były wymieniane szczotki w rozruszniku (co ciekawe były nie równomiernie zużyte). Tulejki, zębatka były ok.
Czytałem wiele postów na ten temat ale nie znalazłem podobnych objawów.
sam do końca nie wiem co to może być ale mam chyba identyczny problem w moim 1,8gaźnik
podejrzewałem tulejkę tą która zostaje w korpusie silnika albo bendiks że zębatki są wytarte i zachodzą na siebie aż w końcu opóźniłem trochę zapłon i tak jakby pomogło czyli tak jakby cylindry łapały za wcześnie tłumiąc rozrusznik z ciągnij z kopułki przewód środkowy od cewki żeby nie było zapłonu ii zobacz jak będzie kręcił
podejrzewałem tulejkę tą która zostaje w korpusie silnika albo bendiks że zębatki są wytarte i zachodzą na siebie aż w końcu opóźniłem trochę zapłon i tak jakby pomogło czyli tak jakby cylindry łapały za wcześnie tłumiąc rozrusznik z ciągnij z kopułki przewód środkowy od cewki żeby nie było zapłonu ii zobacz jak będzie kręcił
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 15:38 przez gczester, łącznie zmieniany 1 raz.
To jest zapłon !!!!!!!!!!!!!!!
Wyczyść wszystkie przewody od zapłonu i kopułke jak nie pomoże to opóźnij zapłon
Wyczyść wszystkie przewody od zapłonu i kopułke jak nie pomoże to opóźnij zapłon
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 15:43 przez KOGUT1, łącznie zmieniany 1 raz.
GOLF 5 1.9 TDI 105 KM 2004
Panowie a jak opóźnić zapłon ?? w ktorą strone prekrecic aparatem ? Auto to golf mk2 1.8 na JP
ogólnie to jutro jadę do mechanika i będzie mi robił to lampa stroboskopowa ale może zaraz pójdę do garażu i sam to ogarnę bo wolal sam bym coś naprawić
U mnie jest tak ze jak jest ślinik zimny to kreci tak w miare czasem sie zacina i jest taki swist jak by wał odbijał w 2 stronę
A możliwe ze tez przez ten zapłon czesm po odpaleniu przez kilka sekund chodzi nie na wszytskie gary ?
jak go przegazuje to wtedy zaczyna pracować równo ...
ogólnie to jutro jadę do mechanika i będzie mi robił to lampa stroboskopowa ale może zaraz pójdę do garażu i sam to ogarnę bo wolal sam bym coś naprawić
U mnie jest tak ze jak jest ślinik zimny to kreci tak w miare czasem sie zacina i jest taki swist jak by wał odbijał w 2 stronę
A możliwe ze tez przez ten zapłon czesm po odpaleniu przez kilka sekund chodzi nie na wszytskie gary ?
jak go przegazuje to wtedy zaczyna pracować równo ...
Kolego możesz rozwinąć wątek z zapłonem. mam identyczne objawy jak kolega z pierwszego postu.KOGUT1 pisze:To jest zapłon !!!!!!!!!!!!!!!
Wyczyść wszystkie przewody od zapłonu i kopułke jak nie pomoże to opóźnij zapłon
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
Bylem w garażu kręciłem zapłonem na całej jego szerokości na początku póki był zimny nawet mysalem ze pomogło gdy zapłon zrobiłem delikatnie późniejszy .ale mowie sobie jadę polatam trochę i zobaczę czy ciepły zakręci ...
zajechałem do siostry już zahrzanym autkiem i zagsilem z myślą ze odpali mi cacy a tu lipa pól obrotu robi i coś go tam blokuje ;/ dobrze ze miał kto popchnąć
zajechałem do siostry już zahrzanym autkiem i zagsilem z myślą ze odpali mi cacy a tu lipa pól obrotu robi i coś go tam blokuje ;/ dobrze ze miał kto popchnąć
mój jak jest zimny do odpalenia potrzebuje około 1.5-2s kręcenia rozrusznikiem, z tym, że nie ma żadnego przygasania lampek czy wolniejszego kręcenia, natomiast ciepły odpala natychmiast. Czy jest to normalne czy jest to wina np źle ustawionego zapłonu? Silnik 1.6 AEA
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 17:23 przez Scarab, łącznie zmieniany 1 raz.
mam tak od bardzo dawna, w międzyczasie były wymienione świece, kable, kopułka, palec, czujnik Halla i nic się nie zmieniło w tej kwestii. Jak się ustawia zapłon? Rozumiem że się obraca całym aparatem zapłonowym ale jak poznać kiedy jest dobrze?
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 19:26 przez Scarab, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 161 gości