Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Sprawa złącza diagnostycznego i jego podłączenia.
Po pierwsze potrzebujesz taką wtyczke jak na fotce poniżej z dowolnego VW, SKODY, SEATA z rocznika 1994 do 2009 obojętnie diesla czy benzyny. Najepiej z kawałkiem instalacji.
Wtyczka od diagnozy w schematach elekyrycznych firmy VW ma oznaczenie "T16"
T16/4 - masa
T16/16 -plus stały (zabezpieczony 5A bezpiecznikiem)
T16/7 -linia K diagnozy
T16/15 -linia L diagnozy
Ty w swoim przypadku podłanczasz T16/4 do masy, T16/16 do plusa i T16/7 pod tą wtyczke 7.1 na fotce.
Po pierwsze potrzebujesz taką wtyczke jak na fotce poniżej z dowolnego VW, SKODY, SEATA z rocznika 1994 do 2009 obojętnie diesla czy benzyny. Najepiej z kawałkiem instalacji.
Wtyczka od diagnozy w schematach elekyrycznych firmy VW ma oznaczenie "T16"
T16/4 - masa
T16/16 -plus stały (zabezpieczony 5A bezpiecznikiem)
T16/7 -linia K diagnozy
T16/15 -linia L diagnozy
Ty w swoim przypadku podłanczasz T16/4 do masy, T16/16 do plusa i T16/7 pod tą wtyczke 7.1 na fotce.
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 03:06 przez mariusz75, łącznie zmieniany 4 razy.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Masz tylko jeden diagnozowalny sterownik "ECU".To_mas pisze:mase, stały+ i linie K z tej wtyczki mam połączyć z 1 kablem ? czy ja to dobrze zrozumiałem:// a linie L to doczego ?mariusz75 pisze:Ty w swoim przypadku podłanczasz T16/4, T16/16 i T16/7 pod tą wtyczke 7.1 na fotce.
Plus i masa do zasilania elektroniki w fejsie i linia K diagnozy prosto pod kabelek od diagnozy ECU.
W MKIII wygląda to tak.
Kable linii diagnostycznych (K i L) z gniazda diagnozy idą do kostki która znajduje się przy skrzynce bezpieczników. Nazywa sie to "szyna zbiorcza układu samodiagnozy". Tam zbiegają się linie diagnostyczne z rożnych sterowników (silnik, skrzynia automat, klima, immo, abs, poduszki, etc.) i jednym kabelkiem (K) idą do złącza diagnozy.
Po co jest linia L nie mam pojęcia . Może ktoś wie i to opisze???
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 01:36 przez mariusz75, łącznie zmieniany 3 razy.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
zachęcam )mariusz75 pisze:Może ktoś wie i to opisze???
czyli mam to zrobić tak ze:mariusz75 pisze:Plus i masa do zasilania elektroniki w fejsie i linia K diagnozy prosto pod kabelek od diagnozy ECU.
na pin 4 mam dać mase
na pin 16 mam dać +12V
a na ten kabelek 7.1 mam dać po K
bo przedtem to pisałeś jakbym te wszystkie kable miał spiąć w kupę i podłączyć pod 7.1
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Poprawiłem na bajdziej czytelnie ten opis.To_mas pisze:bo przedtem to pisałeś jakbym te wszystkie kable miał spiąć w kupę i podłączyć pod 7.1
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
To_mas napisał:
"Jak wkładam licznik z mk3 do siebie to tam są kontrolki od kierunkowskazów lewego i prawego
w mk2 jest tylko 1 kontrolka i teraz chciałem zapytać
jak idą kable z wtyczki licznika czyli
T28 / 22 - migacz lewy (dokąd idzie) ?
T28 / 24 migacz prawy (dokąd idzie) ? "
" i jeszcze jest tak sprawa ze zauwazylem ze u mnie we wtyczce nie ma w pinie 5 masy :/ ale jaką ją podłącze to cały czas mi świeci przebieg kilometrów "
odpowiedź
Wtyczka T28 pin 5 (masa) idzie do wtyczki U2 pin 13 w puszce bezpieczników
T28 / 22 - migacz lewy do puszki bezpieczników wtyczka A1 pin 2 do przewodu o kolorze czarnym z białym paskiem
T28 / 24 - migacz prawy do puszki bezpieczników wtyczka A2 pin 4 do przewodu o kolorze czarnym z zielonym paskiem
"Jak wkładam licznik z mk3 do siebie to tam są kontrolki od kierunkowskazów lewego i prawego
w mk2 jest tylko 1 kontrolka i teraz chciałem zapytać
jak idą kable z wtyczki licznika czyli
T28 / 22 - migacz lewy (dokąd idzie) ?
T28 / 24 migacz prawy (dokąd idzie) ? "
" i jeszcze jest tak sprawa ze zauwazylem ze u mnie we wtyczce nie ma w pinie 5 masy :/ ale jaką ją podłącze to cały czas mi świeci przebieg kilometrów "
odpowiedź
Wtyczka T28 pin 5 (masa) idzie do wtyczki U2 pin 13 w puszce bezpieczników
T28 / 22 - migacz lewy do puszki bezpieczników wtyczka A1 pin 2 do przewodu o kolorze czarnym z białym paskiem
T28 / 24 - migacz prawy do puszki bezpieczników wtyczka A2 pin 4 do przewodu o kolorze czarnym z zielonym paskiem
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 00:57 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
sliczne dziekimariusz75 pisze:Wtyczka T28 pin 5 (masa) idzie do wtyczki U2 pin 13 w puszce bezpieczników
Migacze opisze w piątek. Nie mam tego na schematach w domu
To jutro sobie połącze a na kierunki to tylko wyprowadze kabelki z wtyczki bym mógł to poskładac a je poźniej podłącze
jeszcze impulsator muszę rozkminić ale to już coś wiem sprubuję sam to rano zrobić
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 01:18 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
To_mas pisze:mariusz75, a impulsator
G22 - impulsator w skrzyni biegów
wtyczka od niego ma trzy piny
- pin 1(przewód koloru czarnego) do wtyczki F 25 przy skrzynce bezpieczników (plus po stacyjce)
- pin 3 (przewód koloru brązowego) do punktu masowego na bloku silnikalub w wiązce przewodów instalacji silnika - zależy to od rocznika (masa)
-pin 2 (przewód koloru białego z niebieskim paskiem) do puszki bezpieczników wtyczka G1 pin11 (sygnałowy do puszki bezpieczników)
i dalej z puszki bezpieczników wtyczka U1 pin 11 (przewód koloru białego) do wtyczki od liczników T28 pin27 (sygnałowy do liczników)
WTYCZKA F25 - rozwiązanie to stosowane tylko w samochodach z silnikiem TDI
Tu są foty tej wtyczki.
W rozwiązaniu tum chodzi o to że wtyczka ta jest mostkiem (rozgałęzieniem) dla plusa po stacyjce dla niektórych urządzeń w samochodzie potrzebujących taki impuls.
Z wtyczki w puszce bezpieczników G1 pin 10 wychodzi przewód dwa kwadrat koloru czarnego z niebieskim paskiem właśnie do tego mostka (rozgałęzienia) i tam podpinane są inne przewody jak do trójnika.
Jeśli nie masz tego mostka to podłącz się wprost do przewodu w wtyczce G1 pin 10
W ostateczności podłącz sie gdziekolwiek gdzie jest plus po stacyjce
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 02:21 przez mariusz75, łącznie zmieniany 4 razy.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
G1 pin 10 był wolny i tam sie wpiałem by to miało ręce i nogimariusz75 pisze:Jeśli nie masz tego mostka to podłącz się wprost do przewodu w wtyczce G1 pin 10
[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 15:02 ]
mariusz75, jak dasz rade to prosil bym cie jeszcze o podlaczenie tych kierunkow z T28/22 i T28/24
Ostatnio zmieniony sob sty 24, 2009 17:14 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Trzy posty wyżej, dwa dni temuTo_mas pisze:mariusz75, jak dasz rade to prosil bym cie jeszcze o podlaczenie tych kierunkow z T28/22 i T28/24
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
ślepnę na starość chybamariusz75 pisze:To_mas napisał/a:
mariusz75, jak dasz rade to prosil bym cie jeszcze o podlaczenie tych kierunkow z T28/22 i T28/24
Trzy posty wyżej, dwa dni temu
[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 16:01 ]
Znalazłem w mojej wiązce od transportera
1 złącze diagnostyczne
więc w poniedziałek podłączę i gdzieś wyprowadzę w mk2 tylko sie zastanawiam gdzie ....
no i te wtyczkę F25 i inne
ale tego zakładać nie będę bo mam ot ładnie podłączone a robić sobie dodatkową plontanine kabli i wtyczek to wole nie
Ale jedno jest pewne ze Przy takiej zabawie chcąc to ładnie popodłączać to dodatkowa wiązka z jakiegoś TDI vw jest bardzo potrzebna !
[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 23:02 ]
mariusz75, wypiąłem całą wiązkę od złącza diagnostycznego z tej drugiej instalacji.
i wyglądało to tak:
i linia L w tej wiązce łączyłą sie z masą o tak
a ta wtyczka była wpięta
czerwony czyli + 12 do L/07 no a masa do L/01 o ile dobrze pamiętam
nic nie kombinując wpiąłem to tak samo u siebie no i K pod ten z 7.1
myślę ze powinno działać )
co do czujnika hamulca to mója wiązka od niego jest taka :
czyli z opisem twoim prawidłowa
Ale po zapaleniu auta jak pochodzi to mruga kontrolka od świec a czytałem ze to ma coś wspólnego właśnie z czujnikiem...... ale teraz zostaje mi jedna wtyczka jak do czujnika hamulca tylko ciut mniejsza ://// dam jej zdjęci i opis jutro (jak mozesz to zerknij)
[ Dodano: Sro Sty 28, 2009 01:01 ]
i jeszcze jedno pytanko
bo ori puszki filtra nie będzie :// i co w takim wypadku zrobić z przewodem idącym do N18 ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 114 gości