Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt sty 16, 2009 01:50

mariusz75, no teraz wygląda to oki :) jutro z rańca biorę sie za podłączenie tego :)



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz sty 18, 2009 12:42

Sprawa złącza diagnostycznego i jego podłączenia.

Po pierwsze potrzebujesz taką wtyczke jak na fotce poniżej z dowolnego VW, SKODY, SEATA z rocznika 1994 do 2009 obojętnie diesla czy benzyny. Najepiej z kawałkiem instalacji.

Obrazek

Wtyczka od diagnozy w schematach elekyrycznych firmy VW ma oznaczenie "T16"

T16/4 - masa

T16/16 -plus stały (zabezpieczony 5A bezpiecznikiem)

T16/7 -linia K diagnozy

T16/15 -linia L diagnozy



Ty w swoim przypadku podłanczasz T16/4 do masy, T16/16 do plusa i T16/7 pod tą wtyczke 7.1 na fotce.

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 03:06 przez mariusz75, łącznie zmieniany 4 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz sty 18, 2009 18:11

mariusz75 pisze:Ty w swoim przypadku podłanczasz T16/4, T16/16 i T16/7 pod tą wtyczke 7.1 na fotce.
mase, stały+ i linie K z tej wtyczki mam połączyć z 1 kablem ? czy ja to dobrze zrozumiałem:// a linie L to doczego ?



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn sty 19, 2009 01:01

To_mas pisze:
mariusz75 pisze:Ty w swoim przypadku podłanczasz T16/4, T16/16 i T16/7 pod tą wtyczke 7.1 na fotce.
mase, stały+ i linie K z tej wtyczki mam połączyć z 1 kablem ? czy ja to dobrze zrozumiałem:// a linie L to doczego ?
Masz tylko jeden diagnozowalny sterownik "ECU".
Plus i masa do zasilania elektroniki w fejsie i linia K diagnozy prosto pod kabelek od diagnozy ECU.

W MKIII wygląda to tak.
Kable linii diagnostycznych (K i L) z gniazda diagnozy idą do kostki która znajduje się przy skrzynce bezpieczników. Nazywa sie to "szyna zbiorcza układu samodiagnozy". Tam zbiegają się linie diagnostyczne z rożnych sterowników (silnik, skrzynia automat, klima, immo, abs, poduszki, etc.) i jednym kabelkiem (K) idą do złącza diagnozy.

Po co jest linia L nie mam pojęcia :crazy: . Może ktoś wie i to opisze??? :food:
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 01:36 przez mariusz75, łącznie zmieniany 3 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 19, 2009 02:49

mariusz75 pisze:Może ktoś wie i to opisze??? :food:
zachęcam :))
mariusz75 pisze:Plus i masa do zasilania elektroniki w fejsie i linia K diagnozy prosto pod kabelek od diagnozy ECU.
czyli mam to zrobić tak ze:

na pin 4 mam dać mase
na pin 16 mam dać +12V
a na ten kabelek 7.1 mam dać po K

:bigok:
bo przedtem to pisałeś jakbym te wszystkie kable miał spiąć w kupę i podłączyć pod 7.1 :P



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn sty 19, 2009 03:08

To_mas pisze:bo przedtem to pisałeś jakbym te wszystkie kable miał spiąć w kupę i podłączyć pod 7.1
Poprawiłem na bajdziej czytelnie ten opis. :grin:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 19, 2009 03:15

mariusz75 pisze:Poprawiłem na bajdziej czytelnie ten opis. :grin:
spoko zeby jakiś bystrzak sobie zwarcia czasem nie zrobił :P jak będzie to czytać :))



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw sty 22, 2009 19:13

To_mas napisał:

"Jak wkładam licznik z mk3 do siebie to tam są kontrolki od kierunkowskazów lewego i prawego
w mk2 jest tylko 1 kontrolka i teraz chciałem zapytać

jak idą kable z wtyczki licznika czyli

T28 / 22 - migacz lewy (dokąd idzie) ?
T28 / 24 migacz prawy (dokąd idzie) ? "

" i jeszcze jest tak sprawa ze zauwazylem ze u mnie we wtyczce nie ma w pinie 5 masy :/ ale jaką ją podłącze to cały czas mi świeci przebieg kilometrów "


odpowiedź

Wtyczka T28 pin 5 (masa) idzie do wtyczki U2 pin 13 w puszce bezpieczników

T28 / 22 - migacz lewy do puszki bezpieczników wtyczka A1 pin 2 do przewodu o kolorze czarnym z białym paskiem

T28 / 24 - migacz prawy do puszki bezpieczników wtyczka A2 pin 4 do przewodu o kolorze czarnym z zielonym paskiem
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 00:57 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 22, 2009 20:33

mariusz75 pisze:Wtyczka T28 pin 5 (masa) idzie do wtyczki U2 pin 13 w puszce bezpieczników

Migacze opisze w piątek. Nie mam tego na schematach w domu :crazy:
sliczne dzieki :)
To jutro sobie połącze :) a na kierunki to tylko wyprowadze kabelki z wtyczki bym mógł to poskładac a je poźniej podłącze :)

jeszcze impulsator muszę rozkminić ale to już coś wiem sprubuję sam to rano zrobić :)
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 01:18 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt sty 23, 2009 01:21

To_mas pisze:mariusz75, a impulsator


G22 - impulsator w skrzyni biegów

wtyczka od niego ma trzy piny

- pin 1(przewód koloru czarnego) do wtyczki F 25 przy skrzynce bezpieczników (plus po stacyjce)

- pin 3 (przewód koloru brązowego) do punktu masowego na bloku silnikalub w wiązce przewodów instalacji silnika - zależy to od rocznika (masa)

-pin 2 (przewód koloru białego z niebieskim paskiem) do puszki bezpieczników wtyczka G1 pin11 (sygnałowy do puszki bezpieczników)

i dalej z puszki bezpieczników wtyczka U1 pin 11 (przewód koloru białego) do wtyczki od liczników T28 pin27 (sygnałowy do liczników)


WTYCZKA F25 - rozwiązanie to stosowane tylko w samochodach z silnikiem TDI

Obrazek Obrazek

Tu są foty tej wtyczki.
W rozwiązaniu tum chodzi o to że wtyczka ta jest mostkiem (rozgałęzieniem) dla plusa po stacyjce dla niektórych urządzeń w samochodzie potrzebujących taki impuls.

Z wtyczki w puszce bezpieczników G1 pin 10 wychodzi przewód dwa kwadrat koloru czarnego z niebieskim paskiem właśnie do tego mostka (rozgałęzienia) i tam podpinane są inne przewody jak do trójnika.

Jeśli nie masz tego mostka to podłącz się wprost do przewodu w wtyczce G1 pin 10

W ostateczności podłącz sie gdziekolwiek gdzie jest plus po stacyjce
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 02:21 przez mariusz75, łącznie zmieniany 4 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob sty 24, 2009 01:21

mariusz75 pisze:Jeśli nie masz tego mostka to podłącz się wprost do przewodu w wtyczce G1 pin 10
G1 pin 10 był wolny i tam sie wpiałem by to miało ręce i nogi :D

[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 15:02 ]
mariusz75, jak dasz rade to prosil bym cie jeszcze o podlaczenie tych kierunkow z T28/22 i T28/24
Ostatnio zmieniony sob sty 24, 2009 17:14 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz sty 25, 2009 02:08

To_mas pisze:mariusz75, jak dasz rade to prosil bym cie jeszcze o podlaczenie tych kierunkow z T28/22 i T28/24
Trzy posty wyżej, dwa dni temu :bigok:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz sty 25, 2009 02:32

mariusz75 pisze:To_mas napisał/a:
mariusz75, jak dasz rade to prosil bym cie jeszcze o podlaczenie tych kierunkow z T28/22 i T28/24


Trzy posty wyżej, dwa dni temu :bigok:
ślepnę na starość chyba :P

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 16:01 ]
Znalazłem w mojej wiązce od transportera :)

1 złącze diagnostyczne :D
Obrazek
więc w poniedziałek podłączę i gdzieś wyprowadzę w mk2 tylko sie zastanawiam gdzie ....


no i te wtyczkę F25 i inne
Obrazek

ale tego zakładać nie będę bo mam ot ładnie podłączone a robić sobie dodatkową plontanine kabli i wtyczek to wole nie


Ale jedno jest pewne ze Przy takiej zabawie chcąc to ładnie popodłączać to dodatkowa wiązka z jakiegoś TDI vw jest bardzo potrzebna ! :)

[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 23:02 ]
mariusz75, wypiąłem całą wiązkę od złącza diagnostycznego z tej drugiej instalacji.

i wyglądało to tak:
Obrazek

i linia L w tej wiązce łączyłą sie z masą o tak
Obrazek

a ta wtyczka była wpięta
czerwony czyli + 12 do L/07 no a masa do L/01 o ile dobrze pamiętam :)

nic nie kombinując wpiąłem to tak samo u siebie :) no i K pod ten z 7.1
myślę ze powinno działać :))


co do czujnika hamulca to mója wiązka od niego jest taka : Obrazek
czyli z opisem twoim prawidłowa
Ale po zapaleniu auta jak pochodzi to mruga kontrolka od świec a czytałem ze to ma coś wspólnego właśnie z czujnikiem...... ale teraz zostaje mi jedna wtyczka jak do czujnika hamulca tylko ciut mniejsza ://// dam jej zdjęci i opis jutro :) (jak mozesz to zerknij)

[ Dodano: Sro Sty 28, 2009 01:01 ]
i jeszcze jedno pytanko
bo ori puszki filtra nie będzie :// i co w takim wypadku zrobić z przewodem idącym do N18 ?



Awatar użytkownika
VWjowiec
..::Golf Black Club::..
..::Golf Black Club::..
Posty: 239
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 22:04
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: VWjowiec » czw sty 29, 2009 15:31

potrzebuje pomocy :crazy:
koscie głównie od immo, nie mam pojecia gdzie je wsadzic, wszystko z mk3 afn




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 114 gości