MKII jak wyjąc spryskiwacz tylni ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
palel36
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 541
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 14:29
Lokalizacja: Nałęczów vaglublin.pl
Kontakt:

MKII jak wyjąc spryskiwacz tylni ?

Post autor: palel36 » sob sty 17, 2009 16:19

witam
mam problem bo nie mogę wyjąć tylnego spryskiwacza chyba się zapchał
ale jak go wyjąć z tylniej klapy ???
Ostatnio zmieniony sob sty 17, 2009 18:50 przez palel36, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
reloo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1337
Rejestracja: wt lut 07, 2006 19:10
Lokalizacja: das Boot

Post autor: reloo » sob sty 17, 2009 16:22

zdejmujesz ten plastik od wewnetrznej strony klapy (chyba na 4, albo 6 klipsow jest, ostroznie podważasz kazdy z nich np srubokretem), po zdjeciu plastiku masz dostep do spryskiwacza
Ostatnio zmieniony sob sty 17, 2009 16:28 przez reloo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
palel36
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 541
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 14:29
Lokalizacja: Nałęczów vaglublin.pl
Kontakt:

Post autor: palel36 » sob sty 17, 2009 16:29

juz tak robiłem ale nie wiem i tak jak go wyjąć żeby przeczyścić bo nie działa



Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Post autor: Mac_Abra » śr lut 18, 2009 17:22

palel36 pisze:juz tak robiłem ale nie wiem i tak jak go wyjąć żeby przeczyścić bo nie działa
Podobno bardzo ciężko to zrobić, tak pisali w innych wątkach, bo tego dziś właśnie szukałem... Ja bym radził go zaatakować od zewnątrz ze szpilką (tylko ostrożnie) i przedmuchiwanie itp. W większości przypadków powinno pomóc :) Poprawiałem tak przedni ostatnio i daje ostro ;)

Przy okazji, może ktoś jednak ma porządny schemat jak przebiega cału układ od zbiornika po tylny spryskiwacz? A przynajmniej którędy dokładnie leci rurka. W mojej książce jest niestety rozrysowana wersja z drugim zbiorniczkiem w bagażniku!??! To chyba jakieś przedpotopowe rozwiązanie, może z pierwszej generacji, bo jeszcze nigdzie w mk2 nie spotkałem... :kac:


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

pawelg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:50
Lokalizacja: ok. Lublina

Post autor: pawelg » śr lut 18, 2009 18:12

W mojej książce jest niestety rozrysowana wersja z drugim zbiorniczkiem w bagażniku!??! To chyba jakieś przedpotopowe rozwiązanie, może z pierwszej generacji, bo jeszcze nigdzie w mk2 nie spotkałem...
...jak to przedpotopowe? ja mam golfika z 1985 roku i tak jest- drugi zbiorniczek w bagażniku! jak dla mnie to jest :bajer: a nie przedpotopowe rozwiązanie...

[ Dodano: 18 Lut 2009 17:14 ]
a co do tego zapchanego spryskiwacza to ja zdejmowałem wężyk doprowadzający płyn i od zewnątrz sprężonym powietrzem potraktowałem....teraz leje jak trzeba...

[ Dodano: 18 Lut 2009 17:15 ]
P.S. Mac_Abra jak możesz to zapodaj mi ten scheamcik....



Awatar użytkownika
Jeżu
VW Baron
VW Baron
Posty: 3396
Rejestracja: wt sie 05, 2008 14:35
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: VW Golf mk1 cabrio 91
Silnik: 2H

Post autor: Jeżu » śr sty 06, 2010 13:24

koledzy powiedzcie mi mama zbiornik 1.6 litra do bagażnika chce zrobic tak zwany montaz tylnego zbiorniczka w bagazniku dodatkowego interesuje mnie jak by jakis znawca wiedział gdzie tego + wpiac zebym sterowanie tylna pompka po nacisnieciu manetki ewentualnie jakis schetmat by ktos miał bede bardzo wdzieczny pozdro.
tu ten zbiorniczek i jest na fotce 8 litrow ale mnie interesuje montaz tylnego 1.6 L :chytry:
Obrazek


Był vw golf Mk2 1,3 GT
Był JazzBlue 1,6 SR mk4 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=437292" onclick="window.open(this.href);return false;
Był Passat 3BG Black Magic 1,9 TDi
Był vw Golf mk4 cabrio 1.8 GT
Był Audi A6 c5 1.9 Tdi AVG
Był a4 b6 cabrio 1.8T BFB
Jest vw tiguan 2.0 tdi 140 4 motion
Jest vw Golf mk1 cabrio 91
Był vw sirocco mk2 White scala 87 JH
Jest VW Scirocco mk2 1.600 GTI 1981
Jest new beetle 1.9 TDI 99

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr sty 06, 2010 13:35

Obrazek



Awatar użytkownika
Jeżu
VW Baron
VW Baron
Posty: 3396
Rejestracja: wt sie 05, 2008 14:35
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: VW Golf mk1 cabrio 91
Silnik: 2H

Post autor: Jeżu » śr sty 06, 2010 13:47

miś fazi, dzieki za schemat ale nic nie czaje z tego schematu :crazy: gdzie tego + wpiać


Był vw golf Mk2 1,3 GT
Był JazzBlue 1,6 SR mk4 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=437292" onclick="window.open(this.href);return false;
Był Passat 3BG Black Magic 1,9 TDi
Był vw Golf mk4 cabrio 1.8 GT
Był Audi A6 c5 1.9 Tdi AVG
Był a4 b6 cabrio 1.8T BFB
Jest vw tiguan 2.0 tdi 140 4 motion
Jest vw Golf mk1 cabrio 91
Był vw sirocco mk2 White scala 87 JH
Jest VW Scirocco mk2 1.600 GTI 1981
Jest new beetle 1.9 TDI 99

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr sty 06, 2010 13:47

Obrazek



Awatar użytkownika
Jeżu
VW Baron
VW Baron
Posty: 3396
Rejestracja: wt sie 05, 2008 14:35
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: VW Golf mk1 cabrio 91
Silnik: 2H

Post autor: Jeżu » śr sty 06, 2010 13:51

miś fazi, taki schematy też mam książke sam napraw Vw golf II/jetta
ale czy ktoś by móg mi tak na chłopski rozum wytłumaczyć gdzie sie wpiac oryginalnei w manetke czy gdzie :bajer:


Był vw golf Mk2 1,3 GT
Był JazzBlue 1,6 SR mk4 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=437292" onclick="window.open(this.href);return false;
Był Passat 3BG Black Magic 1,9 TDi
Był vw Golf mk4 cabrio 1.8 GT
Był Audi A6 c5 1.9 Tdi AVG
Był a4 b6 cabrio 1.8T BFB
Jest vw tiguan 2.0 tdi 140 4 motion
Jest vw Golf mk1 cabrio 91
Był vw sirocco mk2 White scala 87 JH
Jest VW Scirocco mk2 1.600 GTI 1981
Jest new beetle 1.9 TDI 99

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr sty 06, 2010 13:52

styk T w manetce lub L , kabel koloru zielono - czerwony lub brązowo - czarny , są różne rozwiązania



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sty 06, 2010 14:23

Do przedniego spryskiwacza idą dwa kabelki - odłączasz jeden z nich (brązowo-niebieski) i podłączasz do pompki tylnego spryskiwacza. Zostają Tobie wolne piny - po jednym w każdej pompce - podłączasz je do masy. I to jest cała przeróbka.

Jak chcesz się bardziej pobawić, to możesz za panelem bezpieczników poszukać złączki od spryskiwacza i ją rozłączyć (złączka na kabelku brązowo-niebieskim, pojedyncza). Potem do kabelka idącego w kierunku pompki przód podłączasz masę, a ten, który został ciągniesz na tył, do tylnej pompki. Ta metoda zadziała tylko w instalacji ze starym panelem bezpieczników (tam, gdzie awaryjne masz w desce). W nowej instalacji trzeba zrobić, tak, jak wyżej napisałem.
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 14:25 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jeżu
VW Baron
VW Baron
Posty: 3396
Rejestracja: wt sie 05, 2008 14:35
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: VW Golf mk1 cabrio 91
Silnik: 2H

Post autor: Jeżu » śr sty 06, 2010 14:47

Lipek81, to polecasz kolego zeby pogrzebał w instalce czy lepiej kable przedni z pompki wziac i pociagnac do tylniej pompki ,bo mam gotowa orygianal wiazke z tylniej pompki,masa na karoseri na sróbke a druga masa w lampie jest no i ten minus co musze do skrzynki podciagnać hmm :chytry: zastanawiam sie czy duzo przerobki z tym,a przednia pompke czym zaslepic ten rogałeznik zeby nie leciało do tylniego zbiorniczka ? ?


Był vw golf Mk2 1,3 GT
Był JazzBlue 1,6 SR mk4 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=437292" onclick="window.open(this.href);return false;
Był Passat 3BG Black Magic 1,9 TDi
Był vw Golf mk4 cabrio 1.8 GT
Był Audi A6 c5 1.9 Tdi AVG
Był a4 b6 cabrio 1.8T BFB
Jest vw tiguan 2.0 tdi 140 4 motion
Jest vw Golf mk1 cabrio 91
Był vw sirocco mk2 White scala 87 JH
Jest VW Scirocco mk2 1.600 GTI 1981
Jest new beetle 1.9 TDI 99

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sty 06, 2010 15:18

Tak, czy siak, w obu przypadkach musisz pociągnąć kabelek na tył, który będzie zasilał tą pompkę. Ja bym to zrobił poprzez rozłączenie tej złączki za panelem - wszystko można zrobić na konektorkach, nie tnąc ani jednego przewodu. Jakbyś odłączał bezpośrednio od pompki, to musiałbyś się też przebić przez przegrodę, co jest trochę bez sensu, bo ten przewód właśnie z drugiej strony przegrody idzie (właśnie z tej złączki).

Jako ciekawostkę napiszę, że złączka o której piszę jest właśnie pozostałością po tylnej pompce - występuje tylko w autach ze starą instalacją i bez tylnej pompki. Każda wiązka ma swoje gniazdo w panelu bezpieczników. Ponieważ skrzynka starego typu wywodzi się jeszcze z mk1 także przystosowana była do dwóch pompek spryskiwaczy - stad sygnał na tylną pompkę wyprowadzony był w gnieździe tylnej wiązki elektrycznej. Potem zlikwidowano jednak tylną pompkę, ale panelu nie zmieniono - stąd kabelek idący na tylną wiązkę, do pompki, teraz musiał iść na przednią pompkę, czyli do przedniej wiązki elektrycznej. No ale potrzebny sygnał wychodzi przecież w złączu tylnej wiązki. Ponieważ wiązki przednia i tylna nie mogą być ze sobą połączone na stałe, stąd ta złączka, którą przekazywany jest sygnał załączenia pompki z gniazda tylnej wiązki elektrycznej na przednią wiązkę elektryczną.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 303 gości