Miga kontrolka od zbyt niskiego poziomu płynu hamulcowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

viper82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lut 06, 2008 17:27
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Miga kontrolka od zbyt niskiego poziomu płynu hamulcowego

Post autor: viper82 » pt sty 16, 2009 18:48

Witam!
Znajomy przyjechał do mnie Golfem MK4 1,4 z problemem migającej kontrolki poziomu płynu hamulcowego. Opiszę w jakich okolicznościach pojawią się ta kontrolka: zapala samochód, wszystko jest ok, wystarczy przejechać kawałek samochodem wtedy zaczyna migać kontrolka (czerwony wykrzyknik) i wydawany jest jeden sygnał dźwiękowy. Nie jest to wina płynu w zbiorniczku, bo wypiąłem wtyczkę i nadal jest tak samo. Nawet zasymulowałem niski poziom płynu, wtedy słychać trzy sygnały dźwiękowe i miga kontrolka. Czyli to nie jest ten problem...
Sprawdzałem Vagiem, czy są jakieś błędy, jedynie w ABS są dwa błędy, jeden to czujnik w przednim kole od strony pasażera (ale on był od zawsze), a drugi błąd to 00668 Napięcie baterii (terminal 30), mierzyłem napięcie na odpalonym silniku i jest rzeczywiście za małe (11,5V). Czy ten błąd może być tak sygnalizowany? dodam, że wystarczy zgasić silnik i zapalić wtedy kontrolka przestaje migać, aż do momentu ruszenia samochodem.
Co to może być?

Tak wygląda ta kontrolka: Obrazek



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sty 16, 2009 18:58

viper82 pisze:Co to może być?
a klocuszki ham w jakim stanie są ???



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt sty 16, 2009 19:06

Dodatkowa informacja o niesprawnym układzie hamulcowym/ lub co jeszcze zaciągnięty ręczny hamulec kontrolka i sygnał załącza się po przekroczeni 6Km/h



viper82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lut 06, 2008 17:27
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: viper82 » pt sty 16, 2009 19:18

a klocuszki ham w jakim stanie są ???
Szczerze mówiąc to nie wiem w jakim są stanie, ale u mnie w MK4 TDI jest całkiem inna kontrolka od zużytych klocków, więc to nie są raczej klocki, no sygnalizacja jest od razu po przekręceniu kluczyka - przynajmniej tak u mnie było.
Dodatkowa informacja o niesprawnym układzie hamulcowym/ lub co jeszcze zaciągnięty ręczny hamulec kontrolka i sygnał załącza się po przekroczeni 6Km/h
Kolego "Pszczyna" dokładnie tak się dzieje, wystarczy ruszyć samochodem i pojawia się kontrolka. Hamulec ręczny nie jest zaciągnięty :bajer: Gdy go zaciągam to pojawia się kontrolka P, czyli to działa ok.

W takim razie podejrzewam, ze jest to wina zbyt niskiego napięcia na aku, dlatego ABS wywala błąd, skasowanie nic nie pomaga, dalej jest.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt sty 16, 2009 19:19

Czujnik w kole do wymiany, napięcie przy prawidłowej pracy alternatora to troche ponad 14V więc do roboty sprawdzenia: alternator, akumulator, lekkie zwarcie w obwodzie. Podczas postoju ze wszystkim zgaszonym pobór prądu wg. serwisówki w okolicach 25mA troche w to nie wierze - nie spradzałem :) Czujnik ręcznego może sie rozpadł i styka przy wstrząsach, ale najpierw wyeliminuj problem zasilania. Też mi ze dwa razy zapalało z gongiem jak miałem słaby akumulator


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

viper82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lut 06, 2008 17:27
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: viper82 » pt sty 16, 2009 20:03

Jacek75 pisze:Czujnik w kole do wymiany, napięcie przy prawidłowej pracy alternatora to troche ponad 14V więc do roboty sprawdzenia: alternator, akumulator, lekkie zwarcie w obwodzie. Podczas postoju ze wszystkim zgaszonym pobór prądu wg. serwisówki w okolicach 25mA troche w to nie wierze - nie spradzałem :) Czujnik ręcznego może sie rozpadł i styka przy wstrząsach, ale najpierw wyeliminuj problem zasilania. Też mi ze dwa razy zapalało z gongiem jak miałem słaby akumulator
Z tego co mi wiadomo, to czujnik już raz wymieniali, było dobrze przez kilka dni i znów zonk, ale tym sie nie przejmują, jeżdżą już z tym dobrych kilka miesięcy. Co do napięcia na akumulatorze, to powinno być 14,4V takie jest poprawne napięcie podczas pracy silnika. Czujnik ręcznego to na pewno nie jest, ponieważ jest od tego inna kontrolka. Jedynie można się przyczepić do alternatora lub akumulatora, albo akumulator siada, ale pytałem jak rano odpalają, podobno bez problemu. No nic chyba muszą podjechać do jakiegoś elektryka...



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt sty 16, 2009 21:12

Napewno???????? --------------------A tu klocki [\b]
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 21:17 przez pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.



viper82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lut 06, 2008 17:27
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: viper82 » sob sty 17, 2009 01:22

No właśnie ten opis który mi podesłałeś trochę się nie zgadza... w miejscu kontrolki 14 mam czerwoną literę P, która się zaświeca po zaciągnięciu hamulca ręcznego, a ta kontrolka która u mnie miga jest na miejscu nr 8... czyli zużyte okładziny, ale znów nie zgadza się symbol kontrolki... :panna: Mruga czerwony wykrzyknik, a kontrolka od klocków jest koloru żółtego.

Ten licznik, który widać na zdjęciu ma układ kontrolek tak jak u mnie w Golfie (TDI), ale w tym 1,4 jest inaczej :crazy: Chyba trzeba posprawdzać kilka rzeczy: klocki, alternator lub akumulator.



Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FILIP_1988 » sob sty 17, 2009 08:54

Kurcze problem mam ten sam co wy tylko u mnie zapala sie sporadycznie. Tez blad czujnika abs lewy przód i mi sie wydaje ze to wlasnie tam jest ognisko choroby w ABS. Proponuje jeszcze sprawdzic bezpieczniki na aku



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » sob sty 17, 2009 11:51

u mnie jak u kolegi pszczyna, w takim razie kontrolka pali ze względu na ABS, mimo wszystko sprawdźcie klocki. Potrzeba schematu elektrycznego do tego rocznika, może poprostu jest problem z masą na jakiejś gałęzi.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 174 gości