Wysoka temperatura silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ja miałem taki problem jak opisujesz i z nim sobie nie poradziłem.
Zrobiłem wszystko co możliwe i nic.
Wymieniłem pompe do wody, termostat, wyczyściłem kanały w silniku pod ciśnieniem, wyczyściłem chłodnice , wymieniłem płyn i nic.
Prawdopodobnie to jest uszkodzony pierścien na tłoku albo ich za duże zużycie i wtedy spaliny nagrzewają olej. Tak mi doradził jeden z 10 mechaników
Zrobiłem wszystko co możliwe i nic.
Wymieniłem pompe do wody, termostat, wyczyściłem kanały w silniku pod ciśnieniem, wyczyściłem chłodnice , wymieniłem płyn i nic.
Prawdopodobnie to jest uszkodzony pierścien na tłoku albo ich za duże zużycie i wtedy spaliny nagrzewają olej. Tak mi doradził jeden z 10 mechaników
GOLF 5 1.9 TDI 105 KM 2004
tomekoperator, jeszcze mam zasadnicze pytanie: Jak jedziesz pod górkę, albo ostro gazujesz bardzo szybko rośnie Ci temperatura, i czy wiatraki Ci się w czasie jazdy nie włączają (albo silnik osiąga temp. powyżej 3/4 skali)? Jeśli tak to już na 100% uszczelka, albo tak jak napisał KOGUT1 uszkodzony jest któryś z pierścieni ogniowych... taniej jest wymienić uszczelkę więc jak by co od tego bym zaczął (koszt ok 300zł +płyny + filtry)
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 22:26 przez kwietek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Zużyte pierścienie - pierwej olej zeżre zanim się zacznie przegrzewać...
Nie wymyślajcie...robicie petrygo z mózgu...
Spróbuj odpowiedzieć na konkretne pytania - odpowiedź się znajdzie.
Dodam że znam przypadki gdzie wskaźnik pokazywał głupoty bo..."masa" zegarów była do hmmm...![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Nie wymyślajcie...robicie petrygo z mózgu...
Spróbuj odpowiedzieć na konkretne pytania - odpowiedź się znajdzie.
Dodam że znam przypadki gdzie wskaźnik pokazywał głupoty bo..."masa" zegarów była do hmmm...
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
dlatego wcześniej pisałem by sprawdzić przy jakiej temperaturze (wg. wskaźnika) włączają się wentylatory. A z pierścieniami jest tak że jak wiesz są 3 ogniowy, uszczelniający i zgarniający. Jeśli padnie ogniowy temperatura z cylindra rozchodzi się po silniku i w bardzo krótkim czasie leci uszczelniający (silnik traci kompresję), a następnie zgarniający (silnik zaczyna brać olej). Z reguły dokąd nie padnie zgarniający, (albo uszczelniający w dieslu) użytkownicy nie dostrzegając nic niepokojącego. A swoją drogą "robić petrygo z mózgu" - od dziś ten tekst występuje w moim słowniku
(jeśl nie masz nic przeciwko
)
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 23:28 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 368 gości