CZARNY DYM Z RURY

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ajurczuk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: czw gru 04, 2008 21:32
Lokalizacja: bielsk podlaski

CZARNY DYM Z RURY

Post autor: ajurczuk » śr sty 14, 2009 21:00

czesc mam problem z moim goferkiem
jakis czes temu zmieniałem pompe wtryskowa od tamte pory kopci niesamowicie jak dam w pedał swiata za mna nie widac spalanie tez znacznie wzrosło :grin: co mam z tym zrobic pomozcie



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr sty 14, 2009 21:50

2 przyczyny: 1) za duża dawka paliwa, 2) za puźny początek tłoczenia. Jeśli masz pompę elektroniczną podepnij pod kompa - i wszystko będziesz miał na dłoni, jeśli masz pompę mechaniczną, wyreguluj początek tłoczenia (koszt ok 30zł), jeśli nie pomoże oddaj na regulację do pompiarza.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr sty 14, 2009 22:14

Tak jak sugeruje kolega w poscie powyżej:zmniejsz dawkę w pompie ,czarny dym powinien być przy dawaniu w palnik nawet jak masz fabrycznie ustawioną dawkę ,ale raczej chwilowo i bez przesady...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw sty 15, 2009 02:33

Tak jak kolega pisze przez kilka sec , bo resztki starych spalin nie zdążą wyjść z tłumika , pompa do regulacji koszt 40 zł


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ajurczuk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: czw gru 04, 2008 21:32
Lokalizacja: bielsk podlaski

Post autor: ajurczuk » ndz sty 18, 2009 09:35

a jak samemu zmniejszyc dawke paliwa



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz sty 18, 2009 13:21

Wykręcić śrubę od dawki w pompie wtryskowej,nieduże zmiany nawet pół obrotu wywołują dość duże zmiany w dawce.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz sty 18, 2009 13:32

Zanim zaczniesz regulować dawkę, napisz czy kopcenie pojawa się w zakresie wyższych obrotów cały czas, czy tylko przy dodawaniu gazu. Jeśli cały czas na wyzszych obrotach - możesz też mieć za późny kąt wyprzedzenia wtrysku i paliwo nie nadąża się spalać w cylindrze.A co do samej regulacji dawki rób to bardzo delikatnie tak jak napisał munior, bo można zupełnie rozstroić pompę. Osobiście pierw bym wyregulował początek tłoczenia bo nie ryzykujesz utratą fabrycznych parametrów pompy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz sty 18, 2009 14:20

Dokładnie,i jeszcze dobra rada:zanim zaczniemy czymkolwiek krecić ,zaznaczmy lub zapamietajmy pierwotne położenie żeby można było puzniej wrucić do pierwotnych ustawień.Nie krecimy wszystkim naraz bo to przepis na rozregulowanie pompy


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz sty 18, 2009 14:24

Właśnie dobrze że o tym wspomniałeś, ja to robiłem tak że farbą zaznaczyłem dawkę pierwotną(na nakrętce i korpusie), potem jak rozregulowałem jeszcze bardziej pompę ( to sie nie mal na 100% przytrafi jeśli się robi za pierwszym razem ) wróciłem 1 obrót za zaznaczone miejsce i dopiero ustawiłem tak jak było (chodzi własnie o tą histerezę) - dzięki temu mogłem spokojnie regulować i nie bałem się o bezpowrotne utracenie fabrycznych wartości.
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 14:25 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



ajurczuk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: czw gru 04, 2008 21:32
Lokalizacja: bielsk podlaski

Post autor: ajurczuk » wt lut 17, 2009 21:30

nikt nie miał racji powodem dymienia było zepsute turbo :) ale dzieki za pomoc teraz wiem ze wszystko inne jest ok bo sprawdziłem przy okazji
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 20:47 przez ajurczuk, łącznie zmieniany 1 raz.


powered by xes...

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » wt lut 17, 2009 22:42

ajurczuk pisze:nikt nie miał racji powodem dymienia było zepsute turbo :)

Chłopie, tak się nie robi. Przede wszystkim trzeba podziękować za porady i dobre chęci.
A ty wyskoczyłeś jak Filip z konopii... :kac:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lut 17, 2009 22:44

widocznie zmyliła wszystkich ta wymiana pompy ;p



ajurczuk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: czw gru 04, 2008 21:32
Lokalizacja: bielsk podlaski

Post autor: ajurczuk » śr lut 18, 2009 18:31

bronco jak ja nie znam odpowiedzi na pytanie to nie odpowiadam i tyle :) ale widze ze kogos uraziłem moim postew :okej:
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 20:50 przez ajurczuk, łącznie zmieniany 1 raz.


powered by xes...

arwam

Post autor: arwam » śr lut 18, 2009 19:23

ajurczuk pisze:bronco jak ja nie znam odpowiedzi na pytanie to nie odpowiadam i tyle :)
ale powodów takiego dymienia może być sto począwszy od brudnego filtra powietrza do do braku kompresji i przedmówcy mieli rację ale w twoim przypadku była inna przyczyna



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości