Jaki wydech do 16V ABF?? HELP

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Baster84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: sob maja 03, 2008 12:32
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Jaki wydech do 16V ABF?? HELP

Post autor: Baster84 » śr sty 14, 2009 15:23

Witam nie wiem czy to tu ale chcial bym zmienic u siebie wydech w Golfie na sportowy ale nie wiem jaki dobrac, zeby nie skopac dzwieku... Nie zalezy mi, zeby buczal jak 1,4 z kominem bo 16stka juz sama w sobie ladnie chodzi, ale chcem, zeby chodzil jeszcze ladniej :) Napewno podoba mi sie pojedynczy wydech z 2ma okraglymi koncowkami
Ostatnio zmieniony śr kwie 29, 2009 23:35 przez Baster84, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=150][b]Moja czarne GTi :)[/b][/size]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166928&postdays=0&postorder=asc&start=0

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr sty 14, 2009 15:46

O co pytasz dokladnie? Co chcesz osiągnąć?

Pamiętaj ze określenie "ładny dźwięk" to pojęcie bardzo względne i szczerze mówiąc średnio związane z działem speed.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

PoLLo
Oczerniacz
Oczerniacz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 29, 2007 03:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: PoLLo » śr sty 14, 2009 15:55

VWitam!
Chciałbym wprowadzić jeśli można "wątek B" do tego tematu
Na jakim wydechu seryjnemu ABFowi będzie oddychać się najlepiej? :chytry:
Bez zasłaniania się ekologią i normami emisji hałasu :green_fuck:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr sty 14, 2009 16:00

PoLLo pisze:VWitam!
Chciałbym wprowadzić jeśli można "wątek B" do tego tematu
Na jakim wydechu seryjnemu ABFowi będzie oddychać się najlepiej? :chytry:
Bez zasłaniania się ekologią i normami emisji hałasu :green_fuck:
60mm


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Baster84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: sob maja 03, 2008 12:32
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: Baster84 » śr sty 14, 2009 16:04

jednoczesnie ladny dzwiek, ale zeby mi go nie zamulil wiec cos optymalnego ;) choc sadze, ze jak cos co mu mocy doda to nie zepsuje raczej dzwieku wiec cos co bedzie najlepsze do ABFa


[size=150][b]Moja czarne GTi :)[/b][/size]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166928&postdays=0&postorder=asc&start=0

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » śr sty 14, 2009 16:43

Właśnie zakończyłem budowę całego ukł wydechowego i jestem bardzo zadowolony.Rozumiem o co Tobie chodzi ponieważ miałem ten sam dylemat.
1) Kolektor 4-2-1 supersprinta - wylot 55 mm.
2) Rura 55mm z giętkim złączem
3) tłumik środkowy wlot i wylot 55mm
4) końcowy tłumik "ultera" robiony na zamówienie-wlot 55mm.
Wydech gra głośniej choć nie przeszkadza nawet w dłuższej jeździe."Policjanty" nie czepiają się a jak hamujesz piecem to prawie "symfonia".Całość miała być supersprinta ale do 3-czki już nie produkują :( .Na szczęście kolektor mieli na magazynie.Wyniki z hamowni dopiero po zabiegu u pana Evolutiona.



Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » śr sty 14, 2009 17:42

Wiatm! Jeśli chodzi o wydech do seryjnego ABF-a to najlepszy jest seryjny (ew. bez katalizatora). Też z tym kombinowałem a wyniki były następujące: seryjny wydech z katem 152 km 183 Nm. Po zrobieniu całego wydechu od kolektora o średnicy 2,25'' na dwóch tłumikach (końcowym przelotowo-komorowym) 151km i 182 Nm (oczywiście bez katalizatora). Następnie tłumik końcwoy zmieniłem na przelotowy i wynik 151km i 178 Nm.
Tak więc radzę się dobrze zastanowić czy jest sens się wykosztować żeby mieć tylko fajny dźwięk. No chyba że w planach dalsze modyfikacje to się większa średnca może przydać.
Ot takie moje 3 grosze w tym temacie.

Pozdrawiam :grin:



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr sty 14, 2009 18:24

jemiol7 pisze:Jeśli chodzi o wydech do seryjnego ABF-a to najlepszy jest seryjny (ew. bez katalizatora). Też z tym kombinowałem a wyniki były następujące: seryjny wydech z katem 152 km 183 Nm. Po zrobieniu całego wydechu od kolektora o średnicy 2,25'' na dwóch tłumikach (końcowym przelotowo-komorowym) 151km i 182 Nm (oczywiście bez katalizatora). Następnie tłumik końcwoy zmieniłem na przelotowy i wynik 151km i 178 Nm.
Bez zmiany kolektora to żadna modyfikacja i nie wiem gdzie Ty sie mocy spodziewałeś :chytry:

[ Dodano: Sro 14 Sty, 2009 ]
A co do tej glośniejszej pracy można spróbować środkowy/przed ostatni wywalić


18K4F inside... RWD car :)

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » śr sty 14, 2009 18:32

Zgadzam się z CSR-em.Zmiana układu nawet na większe średnice ale pozostawienie seryjnego kolektora mija się z celem.



Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » śr sty 14, 2009 18:41

Pewnie że cały wydech + kolektor to najlepsze rozwiąznie. Nie spodziewałem się mega przyrostów ale z całą pewnością nie liczyłem na straty.

[ Dodano: 14 Sty 2009 17:53 ]
Mateusz74 pisze:Zgadzam się z CSR-em.Zmiana układu nawet na większe średnice ale pozostawienie seryjnego kolektora mija się z celem.
Z doświadczenia wiem że zabawa z wydechem w abf-ie to nie taka prosta sprawa, natomiast zaprzeczeniem tego co piszesz moży być choćby sunny gti mojego znajomego (2.0 16 v sr20de). Seryjny wydech (kolektor również) -142,3 km 170.2Nm, natomiast po zrobieniu wydechu na 2,25 (również seryjny kolektor 155,8 km i 187,8 Nm
Oto wykresy:Obrazek

Seryjnie śrtednica wydechu to 48mm. Inna sprawa że każdy silnik inaczej reaguje.
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 20:22 przez jemiol7, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr sty 14, 2009 21:29

w abf seryjnie jest 55 mm wiec jest spora roznica w stosunku do nyski


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » śr sty 14, 2009 21:47

To prawda. W abf-ie nie jest tak łatwo :D



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr sty 14, 2009 21:52

evolution pisze:w abf seryjnie jest 55 mm wiec jest spora roznica w stosunku do nyski
A w ibizie z ABFem ????



Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » śr sty 14, 2009 22:07

TAZ pisze:
evolution pisze:w abf seryjnie jest 55 mm wiec jest spora roznica w stosunku do nyski
A w ibizie z ABFem ????
Juz dokładnie nie pamiętam bo się z seryjnym wydechem dawno rozstałem, ale wydaje mi sie że było 55 mm.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości