Chrobotanie przy hamowaniu Mk1 1,6D automat
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Chrobotanie przy hamowaniu Mk1 1,6D automat
Witam mam takie pytanie. Kiedy hamuje ze tak powiem na 50-60% to jest ok a kiedy przycisne mocniej pedal hamulca to slychac takie chrobotanie jakby cos przeskakiwalo. Dodam ze mam automatycznia skrzynie, kolega "mechanik" stwierdzil ze to skrzynia zrzuca bieg przy mocniejszym hamowaniu. Co to moze byc??
Mk1 AAZ+ garret t2 + boost pin + fmic
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
nie no takich luksosow jak ABS to ja nie mam klocki wymienilem w pierwszej kolejnosci bo myslalem ze to one sa nierowno starte-jednak po wymianie nic sie nie zmienilo chrobocze tak samo jak chrobotalo, przeguby to tez nie sa bo wymienilem je w zeszlym roku...naprawde denerwujace przy mocnierjszym hamowaniu:/
[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 23:55 ]
dodam ze nie przetoczylem tarcz ale na oko sa idealnie gladkie, bez bruzd
[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 01:13 ]
Golfir,gdyby tak bylo to czulbym pulsowanie podczas hamowania, auto hamuje tak samo przy lekkim czy mocnijeszym hamowaniu, tylko ten chrobot??
[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 23:55 ]
dodam ze nie przetoczylem tarcz ale na oko sa idealnie gladkie, bez bruzd
[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 01:13 ]
Golfir,gdyby tak bylo to czulbym pulsowanie podczas hamowania, auto hamuje tak samo przy lekkim czy mocnijeszym hamowaniu, tylko ten chrobot??
Mk1 AAZ+ garret t2 + boost pin + fmic
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Klocki to polski zamiennik firmy Tomex, ale klocki zmienilem miesiac temu a problem z chrobotaniem jest odkad kupilem samochod
[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 19:00 ]
golfir, problem w tym ze chrobocza od razu po ruszeniu, przy pierwszym hamowaniu jak wyjezdzam z parkingu od siebie-wiec to nie jest kwestia nagrzania. Dzisiaj przyjrzalem sie starym klockom i zauwazylem klocki sa zjechane na ukos tzn jak klocek jest pionowo zamontowany to dol jest mniej starty niz gora, nowe sa rowne i tez sie tak dzieje
[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 19:00 ]
golfir, problem w tym ze chrobocza od razu po ruszeniu, przy pierwszym hamowaniu jak wyjezdzam z parkingu od siebie-wiec to nie jest kwestia nagrzania. Dzisiaj przyjrzalem sie starym klockom i zauwazylem klocki sa zjechane na ukos tzn jak klocek jest pionowo zamontowany to dol jest mniej starty niz gora, nowe sa rowne i tez sie tak dzieje
Mk1 AAZ+ garret t2 + boost pin + fmic
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Z tego co słyszałem (soory) to to że właśnie te klocki to największy szajs jaki można kupić.Jak masz te stare jeszcze do jazdy sprubój zamienić te tomexy na te co miałeś i troszkę na nich pochulaj ze 3 dni i zobaczymy.Myślę że to wina tych klocków bo one są ZAJEBIŚCIE twarde jak kolejowe do wagonów.Tak normalnie to zazwyczaj wymieniasz dwa razy klocki i raz tarczę a w tym przypadku wyjdzie że wymieniszdwa razy tarcze a raz klocki .Może to trochę pracy ale warto spróbować .Naprawdę dobrze radzę .
Tomasz Żaguń, jak mowilem problem byl juz na starych klockach, zmienilem na nowe z mysla ze to one sa winne ale problem pozostal
[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 22:23 ]
i chyba jak znajde troche czasu przed swietami to chyba rozbiore zaciski i przeczyszcze cylinderki, uklad mam odpowietrzony
[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 22:24 ]
chyba ze pojade do "mechanikow" na stacje diagnostycza i moze oni cos wymysla jaka to przyczyna
[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 22:23 ]
i chyba jak znajde troche czasu przed swietami to chyba rozbiore zaciski i przeczyszcze cylinderki, uklad mam odpowietrzony
[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 22:24 ]
chyba ze pojade do "mechanikow" na stacje diagnostycza i moze oni cos wymysla jaka to przyczyna
Mk1 AAZ+ garret t2 + boost pin + fmic
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Sory przeoczyłem te klocki.Wiesz co może jeszcze byc tak że przy mocniejszym hamowaniu słyszysz dżwięk wg Ciebie chrobotanie a może to sa tuleje metalowogumowe na wachaczach.Jak są zużyte to podczas hamowania wachacz pracuje i zaczynają się dać słyszeć takie różne dżwięki.Mój kolega miał tak w MKIII poprostu mu zgrzytała guma bo kiedyś miał uszkodzone sanki .Niewiem jak Ci pomóc ale jeszcze to sprawdż.Pozdrawiam.
hmmm ciekawe => a myslales nad tym ze przy mocniejszym hamowaniu autko mocniej "siada" z przodu i to moze koła trą np. o błotnik czy coś. Jesli jest taka opcja to zdejmij sobie kola z przodu i obejrzyj blotnik czy nie ma sladow otarć. Jesli klocki masz nowe, tarcze ok, wszystko dziala to chyba nie ma sie co czepiac tego. Takie tarcie, wrecz hrobotanie wystepuje jak sie klocek konczy i metalowa jego czesc trze po tarczy no ale u Ciebie jest to raczej wykluczone.
pozdro
pozdro
JEEDAY przyspiesza 0-150-0 => http://www.youtube.com/watch?v=uDs0SicGJN4
ALARMY, CENTRALNE ZAMKI, BLOKADY, CB RADIA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, MECHANIKA-NAPRAWY ROZNE-pisz na priv
ALARMY, CENTRALNE ZAMKI, BLOKADY, CB RADIA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, MECHANIKA-NAPRAWY ROZNE-pisz na priv
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 285 gości