zmiana biegunowości akumulatora
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Dyziu14021991
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
- Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Kontakt:
gdybym osobiście nie miał takiego przypadku nie pisałbym o tym.Akumulator był zamontowany w samochodzie który stał na salonie w firmie której pracowałem i rozładował się totalnie do zera,bo gdyby było inaczej wywaliłoby bezpiecznik w prostowniku.Po naładowaniu okazało się ,że jeden z mechaników odwrotnie podłączył prostownik.W punktcie naprawiającym akumulatory powiedzieli ,że jest możliwe.
robertrog, to wytłumacz mi jedną rzecz każdy akumulator ołowiowy składa sie z 6 ogniw, każde ogniwo składa sie z zestawu płyt dodatnich pokrytych dwutlenkiem ołowiu (Pb O2). Płyty ujemne są pokryte ołowiem gąbczastym. Płyt dodatnich w ogniwie jest O JEDNĄ WIĘCEJ niż płyt ujemnych. I co nagle zmieniła się ilość płyt w aku?
Wytłumacz mi jak twoim zdaniem należy rozładować akumulator do zera skoro rozładowanie akumulatora poniżej 9V spowoduje jego zniszczenie (zasiarczenie płyt) ?
I w takim razie jak podłączyć prostownik do akumulatora odwrotnie nie robiąc zwarcia, skoro NIE MA MOŻLIWOŚCI rozładowania go do zera bez zniszczenia płyt?
Wytłumacz mi jak twoim zdaniem należy rozładować akumulator do zera skoro rozładowanie akumulatora poniżej 9V spowoduje jego zniszczenie (zasiarczenie płyt) ?
I w takim razie jak podłączyć prostownik do akumulatora odwrotnie nie robiąc zwarcia, skoro NIE MA MOŻLIWOŚCI rozładowania go do zera bez zniszczenia płyt?
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 903
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
- Lokalizacja: POZNAŃ
- Kontakt:
przestańcie pisać bzdury bez pokrycia w realiach .Aku które jakiś cymbał odwrotnie podłączył do pierwszego ładowania jest na wyrzuć a gość za kuche powinien dostać w ucho.Po drugie nie da sie go fizycznie przywrócić do prawidłowości, i to koniec tematu -troche logiki na prawde się przyda.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
* na anodzie - utleniania jonówmate64 pisze:ogniwo składa sie z zestawu płyt dodatnich pokrytych dwutlenkiem ołowiu (Pb O2). Płyty ujemne są pokryte ołowiem gąbczastym.
* na katodzie - redukcji jonów
i niema ch**a we wsi... a nawet jeżeli to i tak nie naładujesz go do pełna i i tak niebedzie spełanił swojego zadania
18K4F inside... RWD car :)
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przecież nie ma się o co kłócić: jeśli facet "na taśmie" w fabryce był po to mógł wszystko dobrze zrobić tylko na końcu podpiąć do odwrotnych klem! I może działać? MOŻE!
Po prostu - nie odwrotna reakcja chemiczna tylko mechaniczny błąd człowieka.
Jako klemy są stosowane takie "grzebienie ("a" na rys.) i to mógł pomylić, nałożył elegancko pokrywę i puścił w obieg. Potem nalano kwasu, na minusie pojawił się plus i zdziwko: a Chemicy mogą pisać pracę: O niesłychanym przypadku zamiany plusów dodatnich w plusy ujemne
Po prostu - nie odwrotna reakcja chemiczna tylko mechaniczny błąd człowieka.
Jako klemy są stosowane takie "grzebienie ("a" na rys.) i to mógł pomylić, nałożył elegancko pokrywę i puścił w obieg. Potem nalano kwasu, na minusie pojawił się plus i zdziwko: a Chemicy mogą pisać pracę: O niesłychanym przypadku zamiany plusów dodatnich w plusy ujemne
Ostatnio zmieniony wt sty 13, 2009 22:48 przez Zico63b, łącznie zmieniany 3 razy.
Zauważ ze któraś z kolei osoba pisze że nie jest możliwe aby zwyczajny akumulator "odwrotnie" naładować bo to jest awykonalne. Jedyna możliwość to taka jak pisze Zico, błąd konstrukcyjny. A jeśli znasz to z autopsji to padłeś ofiarą mistyfikacji fachoffffca przez duże FU.robertrog pisze:Do mate64.Nie potrafię ci wytłumaczyć tego w teorii,znam ten przypadek z "autopsji".Wiem ,że jest to mało prawdopodobne,ale tak było.Nie należę do osób ,które wypisują nie sprawdzone rzeczy.Wiem też,że akumulator o którym pisałem po właściwym naładowaniu funkcjonował jakieś 3 lata.
Powtarzam i podkreślam raz jeszcze, opisana sytuacja jest wynikiem błędu i nie ma możliwości odwrotnego naładowania akumulatora lub odwrócenia jego polaryzacji.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Drużyna teoretyków...
Oczywiście, że w skutek odwrotnego podłączenia prostownika mogło dojść do zamiany biegunów. Ale taki akumulator jest trwale uszkodzony.
Nie da się do naładować takiego aku.
Napięcie na nim będzie niewielkie, na pewno nie 12v. Może 0,5V, a może 6. Nie wiem.
Natężenie prądu w obwodzie z takim aku będzie szczątkowe, niemierzalnie małe.
Z tych właśnie powodów ten aku jest nie do użytku.
Oczywiście, że w skutek odwrotnego podłączenia prostownika mogło dojść do zamiany biegunów. Ale taki akumulator jest trwale uszkodzony.
Nie da się do naładować takiego aku.
Napięcie na nim będzie niewielkie, na pewno nie 12v. Może 0,5V, a może 6. Nie wiem.
Natężenie prądu w obwodzie z takim aku będzie szczątkowe, niemierzalnie małe.
Z tych właśnie powodów ten aku jest nie do użytku.
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 00:10 przez AndrzejP4, łącznie zmieniany 1 raz.
To jest w teorii:) Ponieważ w praktyce ten akumulator chodził rok w maluchy a teraz (po drobnej modyfikacji kabla masowego) pracuje w Citroenie AX wiem że to malutkie autka, nie posiadające elektroniki, ale ten aku pracuje. Zobaczymy jak długo:)AndrzejP4 pisze:Z tych właśnie powodów ten aku jest nie do użytku
Zobowiązuję się, że gdy aku padnie napisze jak długo wytrzymał
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)
moje MK3
moje MK3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości