challengerPL pisze:Czyli w mono jest mniej rzezby w elektyronike??? Czy to tak samo! Zaóważcie ze człowiek uczy sie na błedach i jesli zamontuje turbo w silniku 1.8 mono i nawet mu silnik wybuchnie to napewno sie czegoś nauczy a pisane ze montaz turba to 15tyś jest lekką przesadą i zniechętą dla "młodych napalenców"
Ponawiam pytanie co to odprezenia silnika z 9:5 do 8:5 jaką uszczelka to zrobic jesli to możliwe? a w 9:5 silnik w soft tez bedzie smigał po wspomniany Grabowski rzekł ze do softa nie trzeba odpreżac jesli sie ma te wspomniane 9:5. Pozdrawiam
wiesz 15 tysi to naprawde male koszta jesli uturbiasz fure robiac wszystko od a do z jak sie powinno nie tylko z silnikiem. i nie jest to do zniechecenia a raczej do uswiadomienia napalencow ktorzy za 5 tysi uturbiaja fury i na doladowaniu pozwalajacym osiagac 250 ps maja kolo 150 topiac wszystko co sie da w silniku....
[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 20:32 ]
co do odprezania, odpreza sie silnik zmieniajac tloki, odprezenie uszcxzelka konczy sie zwykle mega awaria i kosztami razy dwa plus kupno silnika. to tak na wstepie
dalej powiedz mi jaka jest granica soft turbo a zwykle bo jak dla mnie jest ona takim latajacym holendrem, niby widac a nie ma.. odpreza sie kazdy silnik do turbo a wartosc odprezenia jest zalezna od cisnienia jakie chce mu sie dmuchac i na 0.4..0.5 bara kreconego wysoko lub czesto odprezyc powinienes do okolo 9.0 do 9.3 chwilowo dmuchnac mozesz i wiecej a bankowo sie na tym skonczy w kjs( dla uswiadomienia, to samo auto ta sama proba te same warunki jedna przejechana na doladowaniu 1,2 bar druga z boostem 0,4 trzecia z rozwalonym ic bez doladowania czasy z boostem 1.2 bara 0.55.14 z 0,4 bara 1.01.40 bez 1.03.13) auto z turbo ma ta tendencje ze jedzie dopiero po chwili wyjezdzajac z lini idealnej jazdy i musisz to nadrabiac na prostych i dohamowaniach a jezdzac na malym booscie tak sie nie da i robi sie gorsze wyniki