zmiana biegunowości akumulatora
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zmiana biegunowości akumulatora
Witam
Posiadam akumulator, który posiada feler. Otóż na plusie mam minus (-) a na minusie plus (+). Akumulator został ponoć odwrotnie naładowany. Z racji że musiałbym go odwrotnie włożyć do auta a tak nie pasuje moje pytanie brzmi:
1. Czy można jakoś jeszcze raz sformatować akumulator tak bym znowu na plusie był (+) a na minusie (-).
2. Jak to trzeba zrobić bo wydaje mi się że najpierw akumulator powinien być rozładowany do zera. No i czy można to zrobić zwykłym prostownikiem czy trzeba mieć jakiś inny specjalny.
3. I czy jest możliwość uszkodzenia akumulatora lub zmniejszenie jego żywotnosći.
Dzięki
Posiadam akumulator, który posiada feler. Otóż na plusie mam minus (-) a na minusie plus (+). Akumulator został ponoć odwrotnie naładowany. Z racji że musiałbym go odwrotnie włożyć do auta a tak nie pasuje moje pytanie brzmi:
1. Czy można jakoś jeszcze raz sformatować akumulator tak bym znowu na plusie był (+) a na minusie (-).
2. Jak to trzeba zrobić bo wydaje mi się że najpierw akumulator powinien być rozładowany do zera. No i czy można to zrobić zwykłym prostownikiem czy trzeba mieć jakiś inny specjalny.
3. I czy jest możliwość uszkodzenia akumulatora lub zmniejszenie jego żywotnosći.
Dzięki
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)
moje MK3
moje MK3
nie da się akumulatora odwrotnie naładować, ponieważ wynika to z budowy akumulatora (płyty są z innych materiałów), wiec to wada fabryczna i powinieneś go zwrócić, jak to zmierzyłeś że jest odwrotnie naładowany?
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Dobrze piszesz, ponieważ ja kupiłem za 20 zł ten akumulator. Fabrycznie był tak sformatowany czyli plus na minusie i odwrotnie. Miałem go w maluchu ojca lecz autko poszło na złom a tata ma teraz inne małe autko i pomyślałem że zmienił bym mu baterie bo tamta słaba. Jednak jak pisałem wcześniej akumulator wchodzi odwrotnie i kable nie pasują.andrew19_86 pisze:Tylko wada fabryczna mogła spowodować zamiane biegunów nie ma innej możliwości
Jesteście pewni, że nie da się z tym nic zrobić ?? NIkt nie próbował ??
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)
moje MK3
moje MK3
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... atory.htmlAkumulator taki składa się z kilku ogniw połączonych szeregowo. Każde ogniwo ma napięcie znamionowe 2 [V]. Zatem w celu uzyskania napięcia 6 [V] łączy się szeregowo trzy ogniwa. W celu uzyskania napięcia 12 [V] łączy się szeregowo sześć ogniw.
Akumulator ołowiowy składa się z dwóch zespołów płyt ołowiowych oraz naczynia z elektrolitem. Jeden zespół płyt jest biegunem dodatnim. Płyty te pokryte są dwutlenkiem ołowiu (Pb O2). W drugim zespole płyt, który jest biegunem ujemnym stosuje się tzw. ołów gąbczasty. Tak wykonane płyty będąc umieszczone w elektrolicie mają różne w stosunku do niego potencjały. Różnica potencjałów waha się od 1,75 do 2,4 [V] w zależności od stanu naładowania ogniwa. Elektrolitem jest w tego typu akumulatorach roztwór kwasu siarkowego.
Pojedyncze ogniwo składa się z płyt ujemnych i dodatnich umieszczanych na przemian. Warto zaznaczyć, że zespół płyt dodatnich ma o jedną płytę mniej niż zespół płyt ujemnych. Płyty dodatnie znajdują się pomiędzy płytami ujemnymi. Płyty dodatnie maja bowiem tendencje do wybaczania się przy jednostronnym obciążeniu. Płyty o przeciwnej biegunowości są oddzielone przekładkami umożliwiającymi swobodą wymianę elektrolitu i przepływ prądu jonowego. Przekładki mają własności izolacyjne. Po prostu nie dopuszczają do mechanicznego zwarcia pyt dodatnich z ujemnymi. Nazywa się je także separatorami. Materiałem są tu PCV lub specjalne żywice.
Blok akumulatora podzielony jest wewnątrz pionowym ściankami (tzw. grodziami). W ten sposób blok akumulatora dzieli się na komory (cele). Ich ilość można w niektórych akumulatorach poznać po ilości korków. Jeden korek to jedna komora. Na dnie każdej komory wykonuje się progi dzięki którym płyty nie dotykają dna komory. Między dolną krawędzią płyt a dnem bloku powstaje pusta przestrzeń w której mogą gromadzić się zanieczyszczenia. Gromadzi się tu także masa czynna spływająca z płyt w trakcie eksploatacji. Z dwóch skrajnym ogniw akumulatora wyprowadza się końcówki biegunowe: dodatnią i ujemną. Warto także zwrócić uwagę na budowę samego korka. Korki mają bowiem specjalne otwory umożliwiające wydostanie się na zewnątrz gazów wydzielających się z ogniw przy ładowaniu akumulatora (tlenu i wodoru). Otwory te wykonuje się w sposób labiryntowy. Opisaną budowę akumulatora ołowiowego i przykładowe rozwiązanie korka pokazują rysunki.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
plusa zebrać do średnicy minusa a minusa napawać do śr. + (proste jak lepienie z plasteliny)mobil01 pisze:Jesteście pewni, że nie da się z tym nic zrobić ??
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
A czy ten akumulator jest odwrotnie oznakowany? Bo generalnie można kupić akumulatory o polaryzacji L+ i P+ , i nie jest to żadną wadą fabryczną. Podobnie jak stare fordy nie miały czopów okrągłych tylko oczka pod fordowską kleme.
Ostatnio zmieniony wt sty 13, 2009 10:16 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
nie pamiętam jaka to marka ale jak będę w garaży to zobaczę i napiszę.Monsteer pisze:A jakiej marki jest ten akumulator?
Ten akumulator wykonany jest dobrze tylko źle sformatowany, ktoś sie pomylił przy ładowaniu i źle podłączył. Oznakowany jest normalnie plus ten gruby bolec minus ten cieńszy. Tylko z boku mam przyklejoną naklejkę że odwrotnie mam podpinać.A czy ten akumulator jest odwrotnie oznakowany
Więc nawet rozładowując baterię do zera chyba nie dam rady jej spowrotem naładować tak jak powinno być...
[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 11:55 ]
to nic nie da że zbiorę trochu ołowiu z bolca ponieważ ja mam masę tam gdzie powinien być plus i o to się cały czas rozchodzinorek111 pisze:plusa zebrać do średnicy minusa a minusa napawać do śr. + (proste jak lepienie z plasteliny)
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)
moje MK3
moje MK3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości