Sonda Lambda wymiana

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris_Kros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt sty 13, 2009 10:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Sonda Lambda wymiana

Post autor: Kris_Kros » wt sty 13, 2009 12:48

Witam,
chodzi mi o wymianę sondy lambda w MK4 1,4 16v.
Czy muszę wjechać na kanał, czy da radę dojść do sondy od góry ?
Ktoś wymianiał we własnym zakresie i podzieli się możliwymi niespodziankami ?
Jak skasować komunikat "check..." na zegarze ?
dzięki za pomoc,
K_K



Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » wt sty 13, 2009 13:23

witaj
rozumiem ze chodzi o sonde przed katalizatorem


dojscie jest w miare łatwe-odnajdujesz ja -odchodzi od niej jeden kabelek

szukaj sondy u dołu silnika na srodku z przodu-jest wkrecona jakby do rury wylotowej spalin-znajdziesz bez problemów

odcinasz kabel i wykrecasz sonde kluczem nasadowym,ale niepamietma jakim

wkrecasz nowa, podłaczasz i jest



Awatar użytkownika
Kris_Kros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt sty 13, 2009 10:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Kris_Kros » wt sty 13, 2009 13:37

dzięki !
mam nadzieję, że to ta przed katalizatorem;
podobno klucz 22, sonde kupuję z kostką, więc nie będę odcinał
trochę mnie się zastanawiam, bo podobno w tym silniku czasami są dwie sondy, czasami jedna i nie wiem tak na prawdę ile mam, a jeśli dwie, to która;

co ze skasowaniem błędu - sam chyba nie zniknie ?
pozdro
K_K



Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » wt sty 13, 2009 13:43

odcinasz kabel zeby klucz włożyć a nie stara kostke wykorzystać

nie wiem jak jest u ciebie musisz pytac dalej



Awatar użytkownika
Kris_Kros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt sty 13, 2009 10:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Kris_Kros » wt sty 13, 2009 13:47

a płaskim kluczem się nie dojdzie ?



Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » wt sty 13, 2009 13:50

dojdzie ale wiesz jak to jest z płaskimi-zarz zniszczysz gwint albo ci spadnie i pokaleczysz dłoń:)

jak uważasz



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt sty 13, 2009 18:54

Płaskim da radę odkręcić!!! a co do kontrolki to tylko wszechmocny VAG!!!!!



Awatar użytkownika
Kris_Kros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt sty 13, 2009 10:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Kris_Kros » wt sty 13, 2009 21:09

witam,
niestety z wymiana sondy nie jest tak siup
dojście owszem bez potrzeby kanału tylko teoretycznie bo:
- trudno dojść jakimkolwiek kluczem jeśli nie zdejmie się osłony;
- a żeby zdjąć osłonę trzeba odkręcić śrubę M10 z dołu właśnie.
Coś mi się wydaje, że mamy inne silniki i Twoje doświadczenie nie przydaje mi się.

Co więcej - nie wiem dlaczego, ale w moim silniku jest sonda na 6 przewodów i kiszka, bo w sklepie sprzedali mi na 4 (po kodzie niby do tego silnika). Na allegro, na świstaku nie widziałem na 6 przewodów do silnika 1.4. O co chodzi ?
Pomocy,



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt sty 13, 2009 22:27

06A 906 262AF przed katalizatorem 06A 906 262AH za katalizatorem sądy te kosztują w ASO 714zł/szt można je dostać za 300zł odpowiedniki



Awatar użytkownika
Kris_Kros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt sty 13, 2009 10:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Kris_Kros » śr sty 14, 2009 09:42

Pszczyna - dzięki !

u mnie tylko jedna sonda - przed katalizatorem.
Liczę na zamiennik Boscha w cenie około 350 zł. Ten na 4 kable kosztowal 320 zł.

Wiem, że to lamerskie pytanie, ale proszę oświecić mnie. Co oznzacza skrót: VAG ?

pozdro,
K_K
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 09:43 przez Kris_Kros, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » śr sty 14, 2009 09:54

Kris_Kros pisze:Co oznzacza skrót: VAG ?
jest to program do diagnostyki aut z grupy VW



kiwu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw lut 24, 2005 11:13
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: kiwu » śr sty 14, 2009 12:48

Wcale nie trzeba użyć VAG aby wyłaczyć kontrolke błędu.
Małem to samo i po przykręceniu nowej sondy automatycznie kontrolka z błędem zgasła.



Awatar użytkownika
Ardian85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob cze 28, 2008 16:37
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ardian85 » śr sty 14, 2009 13:27

Mam podobny problem z tym ze u mnie poszla sonda za katalizatorem, koszt 285zl zamowilem i czekam na przesylke... Zastanawiam sie tylko dlaczego sonda ta kosztuje raz tyle co normalna :/



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr sty 14, 2009 16:25

A skad wiecie że to napewno Lambda? jakie są objawy? Odpalano VAG? Do skasowania błędu nie trzeba vag, zniknie po okresowym wykonaniu auto testu komputera samochodu, kłania się temat tzw. readiness code. Lampka gaśnie, a w komputerze pozostaje kod błedu z określeniem intermitent... coś tam co oznacza przypadkowy lub rzadko wystepujący bład.
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 16:32 przez Jacek75, łącznie zmieniany 3 razy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 279 gości