Narzędzia niezbędne przy wymianie rozrządu TDI 1z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Narzędzia niezbędne przy wymianie rozrządu TDI 1z
witam
jaka jest średnica trzpienia blokującego koło pompy wtryskowej ?
i jaka jest grubość płaskownika blokującego wałek rozrządu ?
i jak wyglada blokada unieruchamiająca wał korbowy ?
tokarke mam , materiał tez , czas skonczyć ze znakami malowanymi.
klucze 13 i 10 mam i imbus 6 tez
jaka jest średnica trzpienia blokującego koło pompy wtryskowej ?
i jaka jest grubość płaskownika blokującego wałek rozrządu ?
i jak wyglada blokada unieruchamiająca wał korbowy ?
tokarke mam , materiał tez , czas skonczyć ze znakami malowanymi.
klucze 13 i 10 mam i imbus 6 tez
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 21:18 przez ilio, łącznie zmieniany 1 raz.
15.5mmilio pisze: jaka jest średnica trzpienia blokującego koło pompy wtryskowej ?
i jaka jest grubość płaskownika blokującego wałek rozrządu ?
4mm
masz okienko na skrzyni, bez blokady sie obejdzieilio pisze:i jak wyglada blokada unieruchamiająca wał korbowy ?
potrzebny jeszcze klucz do napiecia napinacza
powodzenia przy odkrecaniu imbusów na kole pasowym wału, daj nowe sruby
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 21:36 przez piter_s, łącznie zmieniany 2 razy.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
piter_s pisze:bez blokady sie obejdzie
Nie wiem panowie o jakiej blokadzie piszecie , ale do MK III nie ma takiej blokady wału korbowego na kółko pasowe paska rozrzadu jak jest np. do MK IV.Adamm pisze:porzadny klucz i blokada walu i jazda
Tam GMP ustawia się tylko na znak w oklienku skrzyni biegów, nie ma nawet znaku na tłumiku drgań.
[ Dodano: 12 Sty 2009 22:11 ]
A najlepszą metodą odkręcania śróbek od tłumika drgań jest użycie klucza imbusowego takiego na grzechotkę, a przed odkręcaniem wsadzenie go w łeb śróby i kilkakrotne walnięcie młotkiem (dokładnie tak jak się wbija gwoździe )
Ten zabieg delikatnie wzruszy gwiny i śróby bez problemu puszczą.
Problemy z tymi śróbami są tylko wtedy gdy do ich odkręcania używa się imbusów takich giętych pod kątem prostym, czego w żadnym razie nie wolno robić. Tylko klucze imbusowe zakładane na grzechotkę.
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 23:13 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
To jest na prawde dobry sposób na odkręcenie tłumika drgań przy wymianie rozrządu.Adamm pisze:mariusz75, blokada walu mialem na mysli tak zablokowac kola zeby nam sie nie ruszaly np nie odpinac paska rozrzadu i zablokowac na pompie
Pasek i tak do kosza więc czemu nie
I znowu jestem troszke mądrzejszy.
Ostatnio zmieniony wt sty 13, 2009 01:11 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Adamm pisze:co Wy chcecie od tych srub porzadny klucz i blokada walu i jazda
ewentualnie mlotek i przecinak
ale po co ten młotek i przecinak , po co te nerwy , wszak czas to pieniądz Panowie .
wystarczy w objechanego imbusa 6 wbić spiline'a ciut większego , odkręci wszystko , sprawdzone wielokrotnie .
Do rozrobionego imbusa wbijam zawsze klucz którym odkręcam przeguby wewnętrzne pasuje idealnie.Zablokowanego silnika blokadami nie powinno się ruszać .Blokady nie służą do blokowania silnika zeby odkręcać sruby tylko do ustawiania rozrządu. W najlepszym razie pokrzywicie blokady, w najgorszym cos się ułamie.
no u mnie tez nie obeszło sie bez spawania jednej sruby, bo nawet przecinak ni pomógł, tylko przyspawana nakretka hehehe, a mam dobrgo imbusa, twardy jak skała, a jak śruba sie obrobi to juz kicha.
chciałem odkręcić koło zębate na wale z zamiarem zmiany simeringa bo cos wilgotno było, ale nie dałem rady, wszystkie przedłużki poukręcałem heheh, i odpuściłem sobie to koło.
chciałem odkręcić koło zębate na wale z zamiarem zmiany simeringa bo cos wilgotno było, ale nie dałem rady, wszystkie przedłużki poukręcałem heheh, i odpuściłem sobie to koło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 20 gości