Narzędzia niezbędne przy wymianie rozrządu TDI 1z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Narzędzia niezbędne przy wymianie rozrządu TDI 1z

Post autor: ilio » pn sty 12, 2009 21:14

witam

jaka jest średnica trzpienia blokującego koło pompy wtryskowej ?

i jaka jest grubość płaskownika blokującego wałek rozrządu ?

i jak wyglada blokada unieruchamiająca wał korbowy ?


tokarke mam , materiał tez , czas skonczyć ze znakami malowanymi.

klucze 13 i 10 mam i imbus 6 tez :)
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 21:18 przez ilio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn sty 12, 2009 21:34

ilio pisze: jaka jest średnica trzpienia blokującego koło pompy wtryskowej ?

i jaka jest grubość płaskownika blokującego wałek rozrządu ?
15.5mm
4mm
ilio pisze:i jak wyglada blokada unieruchamiająca wał korbowy ?
masz okienko na skrzyni, bez blokady sie obejdzie

potrzebny jeszcze klucz do napiecia napinacza

powodzenia przy odkrecaniu imbusów na kole pasowym wału, daj nowe sruby
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 21:36 przez piter_s, łącznie zmieniany 2 razy.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pn sty 12, 2009 21:55

piter_s pisze:powodzenia przy odkrecaniu imbusów na kole pasowym
u mnie nie obyło się bez przyspawania pręta do śrub, bo nie chciały puścic za chiny... Radze również od razu zaopatrzyć sie w te śróbki :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn sty 12, 2009 22:49

co Wy chcecie od tych srub :P porzadny klucz i blokada walu i jazda :D

ewentualnie mlotek i przecinak :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn sty 12, 2009 23:03

piter_s pisze:bez blokady sie obejdzie
Adamm pisze:porzadny klucz i blokada walu i jazda
Nie wiem panowie o jakiej blokadzie piszecie :blush: , ale do MK III nie ma takiej blokady wału korbowego na kółko pasowe paska rozrzadu jak jest np. do MK IV. :crazy:
Tam GMP ustawia się tylko na znak w oklienku skrzyni biegów, nie ma nawet znaku na tłumiku drgań. :chytry:

[ Dodano: 12 Sty 2009 22:11 ]
A najlepszą metodą odkręcania śróbek od tłumika drgań jest użycie klucza imbusowego takiego na grzechotkę, a przed odkręcaniem wsadzenie go w łeb śróby i kilkakrotne walnięcie młotkiem (dokładnie tak jak się wbija gwoździe :hmm: )
Ten zabieg delikatnie wzruszy gwiny i śróby bez problemu puszczą.

Problemy z tymi śróbami są tylko wtedy gdy do ich odkręcania używa się imbusów takich giętych pod kątem prostym, czego w żadnym razie nie wolno robić. Tylko klucze imbusowe zakładane na grzechotkę.
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 23:13 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt sty 13, 2009 00:28

mariusz75, blokada walu mialem na mysli tak zablokowac kola zeby nam sie nie ruszaly np nie odpinac paska rozrzadu i zablokowac na pompie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt sty 13, 2009 01:10

Adamm pisze:mariusz75, blokada walu mialem na mysli tak zablokowac kola zeby nam sie nie ruszaly np nie odpinac paska rozrzadu i zablokowac na pompie
To jest na prawde dobry sposób na odkręcenie tłumika drgań przy wymianie rozrządu. :bigok:

Pasek i tak do kosza więc czemu nie :hmm:

I znowu jestem troszke mądrzejszy. :grin:
Ostatnio zmieniony wt sty 13, 2009 01:11 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » wt sty 13, 2009 07:59

Adamm pisze:co Wy chcecie od tych srub :P porzadny klucz i blokada walu i jazda :D

ewentualnie mlotek i przecinak :D

ale po co ten młotek i przecinak , po co te nerwy , wszak czas to pieniądz Panowie .

wystarczy w objechanego imbusa 6 wbić spiline'a ciut większego , odkręci wszystko , sprawdzone wielokrotnie .



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » wt sty 13, 2009 10:53

Do rozrobionego imbusa wbijam zawsze klucz którym odkręcam przeguby wewnętrzne pasuje idealnie.Zablokowanego silnika blokadami nie powinno się ruszać .Blokady nie służą do blokowania silnika zeby odkręcać sruby tylko do ustawiania rozrządu. W najlepszym razie pokrzywicie blokady, w najgorszym cos się ułamie. :grin:



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt sty 13, 2009 14:25

Jak macie pneumatyczne klucze udarowe to moze nie trzaba blokowac, ale odkręcając grzechotką często bez blokowania nie pójdzie.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt sty 13, 2009 18:50

no u mnie tez nie obeszło sie bez spawania jednej sruby, bo nawet przecinak ni pomógł, tylko przyspawana nakretka hehehe, a mam dobrgo imbusa, twardy jak skała, a jak śruba sie obrobi to juz kicha.
chciałem odkręcić koło zębate na wale z zamiarem zmiany simeringa bo cos wilgotno było, ale nie dałem rady, wszystkie przedłużki poukręcałem heheh, i odpuściłem sobie to koło.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » wt sty 13, 2009 20:04

piter_s, z kołem pasowym wału jest zawsze zabawa :green_fuck:

w poprzednim golfiku walczyłem z pół godziny kluczem pneumatycznym :P



pitbul242
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 16:08
Lokalizacja: swinoujscie

Post autor: pitbul242 » pt kwie 10, 2009 18:50

jak ustawic rozrzad w golfie 3 1.9d pomozcie :(



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt kwie 10, 2009 19:41

poszło pw i nie rób spamu we wszystkich postach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości