wymiana płynu smarującego wspomaganie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana płynu smarującego wspomaganie
witam,
czy ktoś z Was sam wymieniał ten płyn w mk IV 1.9 tdi? czy to trudne zadanie? (nie jestem mechanikiem nawet z zamiłowania, ale radzę sobie z narzędziami;)
dzięki za pomoc,
jacek
czy ktoś z Was sam wymieniał ten płyn w mk IV 1.9 tdi? czy to trudne zadanie? (nie jestem mechanikiem nawet z zamiłowania, ale radzę sobie z narzędziami;)
dzięki za pomoc,
jacek
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
dziękuję Wam za odpowiedzi.
chodzi o to, że przy skręcaniu, szczególnie w trakcie manewrów parkingowych, mechanizm wspomagania hałasuje - jakby buczy. znajomy, który przywiózł mi to auto z holandii powiedział, że chyba mam za mało płynu smarującego i powinienem go uzupełnić. stąd moje pytanie.
więc jak sobie poradzić z tym buczeniem?
pozdrawy,
chodzi o to, że przy skręcaniu, szczególnie w trakcie manewrów parkingowych, mechanizm wspomagania hałasuje - jakby buczy. znajomy, który przywiózł mi to auto z holandii powiedział, że chyba mam za mało płynu smarującego i powinienem go uzupełnić. stąd moje pytanie.
więc jak sobie poradzić z tym buczeniem?
pozdrawy,
- Pablo Corrado
- Forum Master
- Posty: 1110
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
- Lokalizacja: Chrzanów
Zaobserwuj, że wszystkie VW buczą. Te typy tak mają. Zobacz na zbiorniczku czy masz płynu wystarczająco i jak będzie faktycznie za mało to dolej. Do MK IV tylko syntetyk-zielony, lib jeśli FEBI to żółty.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Zgodnie z normami UE teraz wszystkie plyny do wspomu czyli oleje do przekładni automatycznych są czerwone a pozatym wspomaganie zawsze wydaje rózne odgłosy przy max skrecie. Proponuje sprawdzic stan oleju i ewentualne ubytki uzupełnic olejem DEXTRON III! Mieszalny z innymi (DEXTRON II - nie miesza sie ze wszystkim!!!)woojas25 pisze:jak chcesz wymienic to musisz wiedziec czy masz plyn czerwoony albo zileony
mówisz, że DEXTRON III mogę dolać do każdego płynu? mam go trochę za mało a nie wiem ,jaki płyn był wlany. jeśli nie to czy płyny wspomagania można mieszać zgodnie z kolorami czy też występują jakiś gryzące się? może dodam ,że mam golfa3 '92r 1.8 55kwArcturus pisze:Zgodnie z normami UE teraz wszystkie plyny do wspomu czyli oleje do przekładni automatycznych są czerwone a pozatym wspomaganie zawsze wydaje rózne odgłosy przy max skrecie. Proponuje sprawdzic stan oleju i ewentualne ubytki uzupełnic olejem DEXTRON III! Mieszalny z innymi (DEXTRON II - nie miesza sie ze wszystkim!!!)woojas25 pisze:jak chcesz wymienic to musisz wiedziec czy masz plyn czerwoony albo zileony
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tydzien temu kupiłem oryginalny płyn do wspomagania w SEATcie, jest jakoś zielony!!! moze to wynika z tego ze jak mowisz norma dotyczy plynów do przekladni automatycznych a przekladnia kierownicza nie jest automatyczna tylko jest wspomagana...no nie wiem tak czy inaczej mam zielony i wątpie żeby nie spełniał norm unijnych...Arcturus pisze: Zgodnie z normami UE teraz wszystkie plyny do wspomu czyli oleje do przekładni automatycznych są czerwone a pozatym wspomaganie zawsze wydaje rózne odgłosy przy max skrecie. Proponuje sprawdzic stan oleju i ewentualne ubytki uzupełnic olejem DEXTRON III! Mieszalny z innymi (DEXTRON II - nie miesza sie ze wszystkim!!!)
Witam.
Słuchajcie jestem posiadaczka VW Golfa III '92, 1.8 kat. CL i mam własnie problem z przekładnią i płynem. Przy skręcie piszczy. Tez mam podobno sprawdzic płyn i naprawić cos z przekładnią. Moje pytanie czy macie w Warszawie miejsce godnie polecenia gdzie mogłabym to zrobić ?? Dopiero zaczynam przygodę z warsztatami... A drugie pytanie to wiecie może czemu czujnik oleju wyje jak opętany... zaznaczam że olejowo był sprzawdzany i wszystko jest w porządku, wszystkie płyny, filtry wymienione... zaproponowano mi elektryczny przegląd komputera i że tam wyjdzie co jest z tym pisczeniem ale też nie wiem gdzie poza autoryzowanym serwisem mogłabym to zrobić i ile to kosztuje...
będe wdzięczna za wszelka pomoc
Agatka-sasetka
Słuchajcie jestem posiadaczka VW Golfa III '92, 1.8 kat. CL i mam własnie problem z przekładnią i płynem. Przy skręcie piszczy. Tez mam podobno sprawdzic płyn i naprawić cos z przekładnią. Moje pytanie czy macie w Warszawie miejsce godnie polecenia gdzie mogłabym to zrobić ?? Dopiero zaczynam przygodę z warsztatami... A drugie pytanie to wiecie może czemu czujnik oleju wyje jak opętany... zaznaczam że olejowo był sprzawdzany i wszystko jest w porządku, wszystkie płyny, filtry wymienione... zaproponowano mi elektryczny przegląd komputera i że tam wyjdzie co jest z tym pisczeniem ale też nie wiem gdzie poza autoryzowanym serwisem mogłabym to zrobić i ile to kosztuje...
będe wdzięczna za wszelka pomoc
Agatka-sasetka
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jesli chodzi o przekładnie to nie da sie jej raczej delikatnie wyremontowac, trzeba wyjac cala i zregenerowac zeby to mialo rece i nogi, koszt nie jest maly (kilkaset złotych)
Co do teg oczujnika to stawiam ze to jakas pierdółka, najlepiej bylo by zmierzyc miernikiem czy prąd dochodzi do tego czujnika.....
Czujniki są dwa takie same koło siebie, pod brzęczyk jest podłączony ten bliżej silnika
Sprawdz czy kablek jest tam dobrze nasadzony, moze zaśniedziały styki i nie ma przejscia, ja tak ostanio miałem
Najlepiej wez jakigos faceta zeby to szybko oblukał, po co masz sie brudzić pozdrawiam
]
czujnik mniej wieej jest w kółku na foto
Co do teg oczujnika to stawiam ze to jakas pierdółka, najlepiej bylo by zmierzyc miernikiem czy prąd dochodzi do tego czujnika.....
Czujniki są dwa takie same koło siebie, pod brzęczyk jest podłączony ten bliżej silnika
Sprawdz czy kablek jest tam dobrze nasadzony, moze zaśniedziały styki i nie ma przejscia, ja tak ostanio miałem
Najlepiej wez jakigos faceta zeby to szybko oblukał, po co masz sie brudzić pozdrawiam
]
czujnik mniej wieej jest w kółku na foto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 295 gości