Czujnik temperatury [Golf III]
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Witam!
Pozwolę się podłączyć do tematu, żeby nie zakładać nowego. Mam problem w moim Golfie III (92rok) z temperaturą silnika - silnik nie osiąga temperatury - tak przynajmniej jest według wskaźnika temperatury. Sprawdzałem na wolnych obrotach jak grzeje sie silnik i po pewnym czasie górny przewód do chłodnicy zrobił się ciepły, dolny przewód również był ciepły (nie tak bardzo jak górny ale był). Wskaźnik temperatury w samochodzie jednak ani drgnie. Sprawdzałem rezystancję czujnika (pin 1 - 3) na początku powyżej 8kOhm (auto na mrozie) po pewnym czasie na zapalonym silniku 400Ohm wiec około 70-80 stopni. Po zwarciu pinu 1 i 3 wskaźnik w samochodzie również ani drgnie...
Pytanie co może być uszkodzone? Wskaźnik temperatury? Czujnik temperatury? Czy termostat również może być uszkodzony? (oba przewody z chłodnicy ciepłe) no i dodam jeszcze, że w trasie (ok 30km) ogrzewanie w samochodzie bardzo słabo grzeje, praktycznie letnie powietrze.
Dzięki za pomoc i za rady.
Pozdrawiam
Pozwolę się podłączyć do tematu, żeby nie zakładać nowego. Mam problem w moim Golfie III (92rok) z temperaturą silnika - silnik nie osiąga temperatury - tak przynajmniej jest według wskaźnika temperatury. Sprawdzałem na wolnych obrotach jak grzeje sie silnik i po pewnym czasie górny przewód do chłodnicy zrobił się ciepły, dolny przewód również był ciepły (nie tak bardzo jak górny ale był). Wskaźnik temperatury w samochodzie jednak ani drgnie. Sprawdzałem rezystancję czujnika (pin 1 - 3) na początku powyżej 8kOhm (auto na mrozie) po pewnym czasie na zapalonym silniku 400Ohm wiec około 70-80 stopni. Po zwarciu pinu 1 i 3 wskaźnik w samochodzie również ani drgnie...
Pytanie co może być uszkodzone? Wskaźnik temperatury? Czujnik temperatury? Czy termostat również może być uszkodzony? (oba przewody z chłodnicy ciepłe) no i dodam jeszcze, że w trasie (ok 30km) ogrzewanie w samochodzie bardzo słabo grzeje, praktycznie letnie powietrze.
Dzięki za pomoc i za rady.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 14:32 przez onicram, łącznie zmieniany 1 raz.
czujnik temperatury lub termostat bardziej stawiam na termostat.
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 14:40 przez J3L3N, łącznie zmieniany 1 raz.
[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]
Dzięki za rade, postanowiłem wymienić termostat - po wymianie coś się polepszyło, mianowicie silnik na pewno osiąga temperaturę. Wskaźnik po kilku uderzeniach też pokazuje temperaturę, czujnik według pomiaru rezystancji daje wskazanie podobne jak wskaźnik wewnętrzny więc czujnik wygląda na sprawny, wskaźnik raczej też, trzeba go uderzyć ale wskazuje temperaturę. Silnik się grzeje - górny przewód do chłodnicy bardzo ciepły dolny zimny, po osiągnięciu temperatury również ciepły i nawet włączył się wentylator (temp otwarcia termostatu to 87stopni).
Nadal jest jednak problem z ogrzewaniem, ponieważ nic sie nie grzeje, dmucha zimnym powietrzem. Jaka może być inna przyczyna tego?
Dzięki za pomoc.
Nadal jest jednak problem z ogrzewaniem, ponieważ nic sie nie grzeje, dmucha zimnym powietrzem. Jaka może być inna przyczyna tego?
Dzięki za pomoc.
Witam!
Mój problem polega na tym,że nie pokazuje mi temperatury na liczniku.Jak mogę sprawdzić czy czujnik jest dobry?
mam czujnik 4 pinowy
podobno 2 masa 4 sygnał na licznik 1-3 sygnał do komputera.
czy zetknięcie 4 i 2 pinu powinno ruszyć wskazówkę na liczniku? lub może licznik jest uszkodzony ji nie wyświetla .
Mój problem polega na tym,że nie pokazuje mi temperatury na liczniku.Jak mogę sprawdzić czy czujnik jest dobry?
mam czujnik 4 pinowy
podobno 2 masa 4 sygnał na licznik 1-3 sygnał do komputera.
czy zetknięcie 4 i 2 pinu powinno ruszyć wskazówkę na liczniku? lub może licznik jest uszkodzony ji nie wyświetla .
Panowie, jaki ma być czujnik do Golfiny 3 1.8 ABS, 92 rocznik?
Byłem w sklepie i sprzedali mi 'niebieski' popierając to jakimiś katalogami, ale po wymianie nic się nie zmieniło...
Byłem w sklepie i sprzedali mi 'niebieski' popierając to jakimiś katalogami, ale po wymianie nic się nie zmieniło...
[img]http://khainek.googlepages.com/tigersuserbar.jpg[/img]
www.krakowtigers.com
Klub Futbolu Amerykańskiego - Sioux Kraków Tigers.
www.krakowtigers.com
Klub Futbolu Amerykańskiego - Sioux Kraków Tigers.
Piny możesz zewrzeć, ale żeby nic nie uszkodzić na forum radzą żeby zwierać przez opornik 100 Ohm.
Czujnik temp. cieczy chłodzącej do ABS, AAM, 2E itd. jst taki sam ( 4 piny ).
W serwisie był tez z niebieską, ale facet mi mówił że z tych z niebieską przechodzą na zieloną obwódkę ( czujnik ten sam tyle że obwódka inna - jest luźna więc można ją zmieniać ) i będą w sprzedaży oryginalne z zieloną. Liczy się numer 357 919 501A i jego odpowiedniki.
Czujnik temp. też mam z niebieską obwódką ( firma Facet / EPS nr. 357 919 501A - w InterCars 92zł ). Tanie zamienniki miałem z żółtą.
Ja kupiłem droższy zamiennik ( akurat wtedy w dołku finansowym byłem i po znajomości kupiłem za 52zł czujnik co jest po prawie 80zł ) , ale jeżeli przytrafi się kolejna wymiana czujnika temp. to tylko oryginał ( tych tanich kupiłem jakieś 5szt. od 15 do 25zł i za to co wydałem na nie miał bym oryginał, no ale zielony byłem i człowiek się cały czas uczy ).
Czujnik temp. cieczy chłodzącej do ABS, AAM, 2E itd. jst taki sam ( 4 piny ).
W serwisie był tez z niebieską, ale facet mi mówił że z tych z niebieską przechodzą na zieloną obwódkę ( czujnik ten sam tyle że obwódka inna - jest luźna więc można ją zmieniać ) i będą w sprzedaży oryginalne z zieloną. Liczy się numer 357 919 501A i jego odpowiedniki.
Czujnik temp. też mam z niebieską obwódką ( firma Facet / EPS nr. 357 919 501A - w InterCars 92zł ). Tanie zamienniki miałem z żółtą.
Ja kupiłem droższy zamiennik ( akurat wtedy w dołku finansowym byłem i po znajomości kupiłem za 52zł czujnik co jest po prawie 80zł ) , ale jeżeli przytrafi się kolejna wymiana czujnika temp. to tylko oryginał ( tych tanich kupiłem jakieś 5szt. od 15 do 25zł i za to co wydałem na nie miał bym oryginał, no ale zielony byłem i człowiek się cały czas uczy ).
Ostatnio zmieniony pn lip 26, 2010 14:41 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
czujnik możesz sprawdzić omomierzem, najlepiej kupić go w ASO, a jeśli masz problem to zdradź co miało się zmienićTJ1988 pisze: ale po wymianie nic się nie zmieniło..
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Wskazówka się nie podnosi... po prostu. Tzn. wskazuje 0.
[ Dodano: 26 Lip 2010 23:23 ]
Teraz popatrzyłem na ten swój czujnik i on ma numer 6U0 919 501 B, to ok? Bo są też 357 919 501 A i nie wiem... może to przez to mi nie działa.
A w temacie. Które styki mam połączyć? Wszystkie? Czym? Sorry za prymitywne pytania,ale na elektryce znam się tyle że potrafię żarówki zmienić i kable polutować
[ Dodano: 26 Lip 2010 23:23 ]
Teraz popatrzyłem na ten swój czujnik i on ma numer 6U0 919 501 B, to ok? Bo są też 357 919 501 A i nie wiem... może to przez to mi nie działa.
A w temacie. Które styki mam połączyć? Wszystkie? Czym? Sorry za prymitywne pytania,ale na elektryce znam się tyle że potrafię żarówki zmienić i kable polutować
Ostatnio zmieniony pn lip 26, 2010 17:31 przez TJ1988, łącznie zmieniany 1 raz.
6U0 919 501 B nr ten widnieje u mnie na opakowaniu czujnika razem z numerem 357 919 501A i są one "zamienne".
Piny musisz zewrzeć w kostce czujnika ( piny 2 i 4 ) przez opornik. Po forum krąży rozpiska temperatur razem z oznaczeniem pinów na czujniku ( sądzę że to masz ) i odpowiednio do oznaczenia na czujniku musisz zewrzeć w kostce, a czym.... opornikiem ( albo drucikiem, ale mniej bezpieczne ).
Skoro zmieniałeś czujnik i nic, to raczej zostały 2 rzeczy: albo kable gdzieś przerwane, albo padł wskaźnik w liczniku. W przypadku tych usterek w obu zwarcie pinów nie ruszy wskazówki.
Piny musisz zewrzeć w kostce czujnika ( piny 2 i 4 ) przez opornik. Po forum krąży rozpiska temperatur razem z oznaczeniem pinów na czujniku ( sądzę że to masz ) i odpowiednio do oznaczenia na czujniku musisz zewrzeć w kostce, a czym.... opornikiem ( albo drucikiem, ale mniej bezpieczne ).
Skoro zmieniałeś czujnik i nic, to raczej zostały 2 rzeczy: albo kable gdzieś przerwane, albo padł wskaźnik w liczniku. W przypadku tych usterek w obu zwarcie pinów nie ruszy wskazówki.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
czujnik jest raczej do wymiany, kupuj lepszej firmy na przyszłość. Nie kombinuj z tym opornikiem, po co, weź miernik włącz zapłon i zmierz napięcie czy dochodzi we wtyczce - ok 12V między pinami 3 i 4 oraz ok 5V miedzy 1 i 3. Jeśli jest napięcie to już wiesz że okablowanie jest dobre i coś masz wykluczone
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 130 gości