rozładowanie akumulatora - help
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Dragon
- Forum Master
- Posty: 1002
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
- Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
- Kontakt:
U mnie po tygodniu nieużywania auta aku niejako podupadł. Sprawdzam amperomierzem i 0,5A; wyjmuję kolejno bezpieczniki i mam !!! Nie wyłączała się lampka w bagażniku. Banał.
Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................
To jezeli przecietny akumulator ma ok 40Ah to podzielic przez 0,4A to daje mu zywotnosci ok 100h co jest ok 4dni tu chodzilo pewnie o 0,04A ale to i tak jest za duzo moim zdanie bo daje 1000h. Jezeli mialby samochod taki pobor pradu w spoczynku to po ok miesiacu nieuzytkownia akumulator bylby rozladowany
to znaczy po paru dniach znowy klemy Ci się odkręciły - dobrze rozumiem?darkoy pisze:witam po dluzszej nieobecnosci. Prawdopodobną przyczyną rozladowania sie akku w moim aucie było u mnie poluzowanie sie klem.Dziwna rzecz dokrecilem ja i po paru dniach bylo to samo. Miał z was cos podobnego.?
pozdr
Przeczytalem posty z tego forum i wiele innych jakie tylko znalazlem i po dokonaniu wszystkich mozliwych pomiarow i sprawdzen dochodze do wniosku ze w moim przypadku problem polega na tym ze auto malo jezdzi co odpowiada za slabnacy akuu.Jaki jest pobor na postoju to wiem kiedy wszystko jest wylaczone(do 0,05mA) ale jak wlacze alarm i auto stoi czy to mozliwe ze po 10 dniach stan akuu spada do 20-30%mocy dodam ze akuu nowy.
Ma ktos dane jaki jest pobor podczas zalaczonego alarmu itd. ?
Nie wiem czy moge sie podpiac zwyklym miernikiem przed zalaczeniem alarmu bo on jest do 10A a zamek centralny i cztery zarowki kierunkow to moze byc wiecej ? Ma ktos podobne doswiadczenia jak takie autko postoi kilka tygodni to akuu ile potrzyma ?
Ma ktos dane jaki jest pobor podczas zalaczonego alarmu itd. ?
Nie wiem czy moge sie podpiac zwyklym miernikiem przed zalaczeniem alarmu bo on jest do 10A a zamek centralny i cztery zarowki kierunkow to moze byc wiecej ? Ma ktos podobne doswiadczenia jak takie autko postoi kilka tygodni to akuu ile potrzyma ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Ostatnio miałem podobny problem. Nowy akumulator, który się rozładował. Tata podpiął kable i odpalił z innego samochodu, po 30 minutach jazdy zgasił silnik, samochód nie odpalił, a aku się nie podładowało.
No wiec przystępujemy do pracy:
Sprawdzam ładowanie: na poziomie 11,5V wiec pierwsza rzecz jaka zrobiłem to naciągnąłem pasek -> podskoczyło do trochę ponad 13V (słaby alternator ale nie to jest tutaj istotne)
Kolejna rzecz to czy jest zwarcie i jaki jest pobór prądy przy zgaszonym silniku. U mnie jest 6,4 mA czyli 0,0064A. Nie mam alarmu, a jedyne co wcina prąd to zegarek w aucie. (MK2 z silnikiem PF) Czy to dużo czy mało -> nie wiem, niech się ktoś wypowie
Jak zmierzyć prąd pobierany na postoju -> szeregowo w obwód plusa lub masy wpinasz się amperomierzem.
To czy zbadasz przy pracującym silniku jaki jest pobór to zależy od miernika. Mój by się spalił przy takim rozruchu i raczej nic bym nie zmierzył przy pracy (właśnie taki miernik do 10A).
Pytanie: Skąd można się dowiedzieć ile auto powinno brać prądu na postoju?
No wiec przystępujemy do pracy:
Sprawdzam ładowanie: na poziomie 11,5V wiec pierwsza rzecz jaka zrobiłem to naciągnąłem pasek -> podskoczyło do trochę ponad 13V (słaby alternator ale nie to jest tutaj istotne)
Kolejna rzecz to czy jest zwarcie i jaki jest pobór prądy przy zgaszonym silniku. U mnie jest 6,4 mA czyli 0,0064A. Nie mam alarmu, a jedyne co wcina prąd to zegarek w aucie. (MK2 z silnikiem PF) Czy to dużo czy mało -> nie wiem, niech się ktoś wypowie
Jak zmierzyć prąd pobierany na postoju -> szeregowo w obwód plusa lub masy wpinasz się amperomierzem.
To czy zbadasz przy pracującym silniku jaki jest pobór to zależy od miernika. Mój by się spalił przy takim rozruchu i raczej nic bym nie zmierzył przy pracy (właśnie taki miernik do 10A).
Pytanie: Skąd można się dowiedzieć ile auto powinno brać prądu na postoju?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 360 gości