elektrozawór pompy wtryskowej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: czw lis 27, 2008 11:45
- Lokalizacja: łuków
- Kontakt:
elektrozawór pompy wtryskowej
panowie od czego jest ten elektrozawór u mnie nie dochodzi do niego prąd a na krótko jak podłącze to cyka.Pełni on jakąś funkcje?
karol kobojek
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: czw lis 27, 2008 11:45
- Lokalizacja: łuków
- Kontakt:
g
czyli on nie ma nic wspólnego z odpalaniem zimnego auta?u siebie mam ręczne ssania(przyśpieszacz) dlaczego po przekręceniu kluczyka nia ma na nim napięcia?
karol kobojek
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
na tym elektrozaworze co na foto [z przodu pompy] tak jak pislem napiecie podawane jest dopiero po ok 2700 obr, więc on nie ma nic do odpalania silnika,karolkobojek pisze:dlaczego po przekręceniu kluczyka nia ma na nim napięcia?
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
skąd masz takie info. z tego co mam jest to elektryczne KSB i steruje tym czujnik temperaturyandrew.zbyrko pisze:na tym elektrozaworze co na foto [z przodu pompy] tak jak pislem napiecie podawane jest dopiero po ok 2700 obr, więc on nie ma nic do odpalania silnika,karolkobojek pisze:dlaczego po przekręceniu kluczyka nia ma na nim napięcia?
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 19:32 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
napewno chodzi ci o ten elektrozawór, z tą rurką zaznacz na foto?
bo u mnie załącza sie prz 2,7 k RPM. na zimnym silniku nie działa, do końca też nie jestem pewien jak on działa..
[ Dodano: 11 Sty 2009 18:32 ]
aha, w tej rurce jest paliwo po jakimś tam ciśnieniem, a po podaniu napięcia na elektrozawór zamyka on przepływ..
bo u mnie załącza sie prz 2,7 k RPM. na zimnym silniku nie działa, do końca też nie jestem pewien jak on działa..
[ Dodano: 11 Sty 2009 18:32 ]
aha, w tej rurce jest paliwo po jakimś tam ciśnieniem, a po podaniu napięcia na elektrozawór zamyka on przepływ..
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
* KSB 'Kaltstartbeschleuniger' Cold starting timing advance system.
First used 1975. A number of different methods are employed to advance the timing for cold starting and low speed cold running.
Mechanical System. A lever is pulled which turns a cam that pushes the timing piston to provide about 5 degree advance at no load. At above approximately 2200rpm this has no effect on timing.
Mechanical KSB seal replacement
'Wax Motor' system. A solenoid is activated but is held open by a wax plug that melts as the engine warms allowing the solenoid valve to close. While the valve is held open the transfer pump pressure regulation valve is overridden allowing higher pressure to be made within the pump housing. These higher pressures provide a 5 degree advance that reduces with engine speed. When the engine is stopped the power to the solenoid is cut, opening the valve. As the engine cools the wax solidifies.
'Wax Motor' KSB Picture - a pipe would be fitted between the KSB and the pressure regulating valve
Thermo valve system. A vacuum pump acts on a dual stage diaphragm operated by a coolant temperature activated thermo valve. This system applies 8° injection timing advance below 7° Celsius, and 5° below 20° Celsius.
VE fitted to a Peugeot 306 turbo diesel with electrical type KSB the pipe to the pressure regulation valve has been cut. Shown clearly are also the cut-off lever and LDA
VE fitted to a Peugeot 306 turbo diesel with electrical type KSB the pipe to the pressure regulation valve has been cut. Shown clearly are also the cut-off lever and LDA
Electrical system. Similar to the wax motor system except the solenoid opens when powered. The power to the solenoid is switched on by a temperature switch in the coolant system.
Thermo valve system. A vacuum pump acts on a dual stage diaphragm operated by a coolant temperature activated thermo valve. This system applies 8° injection timing advance below 7° Celsius, and 5° below 20° Celsius.
[ Dodano: 11 Sty 2009 18:43 ]
First used 1975. A number of different methods are employed to advance the timing for cold starting and low speed cold running.
Mechanical System. A lever is pulled which turns a cam that pushes the timing piston to provide about 5 degree advance at no load. At above approximately 2200rpm this has no effect on timing.
Mechanical KSB seal replacement
'Wax Motor' system. A solenoid is activated but is held open by a wax plug that melts as the engine warms allowing the solenoid valve to close. While the valve is held open the transfer pump pressure regulation valve is overridden allowing higher pressure to be made within the pump housing. These higher pressures provide a 5 degree advance that reduces with engine speed. When the engine is stopped the power to the solenoid is cut, opening the valve. As the engine cools the wax solidifies.
'Wax Motor' KSB Picture - a pipe would be fitted between the KSB and the pressure regulating valve
Thermo valve system. A vacuum pump acts on a dual stage diaphragm operated by a coolant temperature activated thermo valve. This system applies 8° injection timing advance below 7° Celsius, and 5° below 20° Celsius.
VE fitted to a Peugeot 306 turbo diesel with electrical type KSB the pipe to the pressure regulation valve has been cut. Shown clearly are also the cut-off lever and LDA
VE fitted to a Peugeot 306 turbo diesel with electrical type KSB the pipe to the pressure regulation valve has been cut. Shown clearly are also the cut-off lever and LDA
Electrical system. Similar to the wax motor system except the solenoid opens when powered. The power to the solenoid is switched on by a temperature switch in the coolant system.
Thermo valve system. A vacuum pump acts on a dual stage diaphragm operated by a coolant temperature activated thermo valve. This system applies 8° injection timing advance below 7° Celsius, and 5° below 20° Celsius.
[ Dodano: 11 Sty 2009 18:43 ]
moim zdaniem makarolkobojek pisze:czyli on nie ma nic wspólnego z odpalaniem zimnego auta?
a skat to wie że ma tyle obrotówandrew.zbyrko pisze:bo u mnie załącza sie prz 2,7 k RPM. na zimnym silniku nie działa, do końca też nie jestem pewien jak on działa..
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
[ Dodano: 11 Sty 2009 19:02 ]
niech ktoś zrobi eksperyment , jeśli na zimnym niema napięcia to rozgrzać silnik i na wolnych sprawdź czy jest napięcie
nie każdy ma obroter a miernik żeby to było tak skomplikowane no nie wiemandrew.zbyrko pisze:miernik + obrotomierz
niech ktoś zrobi eksperyment , jeśli na zimnym niema napięcia to rozgrzać silnik i na wolnych sprawdź czy jest napięcie
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 20:08 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
czy na to wygląda że zawór gdy jest otwarty[czyli na niskich obrotach] to jest przepływ paliwa z obudowy pompy do dekielka [1 na foto]:
czyli wtedy bolec w pompie ma mniejsze wychylenie, no i wyprzedzenie dynamiczego kąta wtrysku jest mniejsze.
dopiero po 2700 RPM zamyka sie zawór [efekt taki jak w pompach bez tego elektrozaworu] i ciśnienie w punkcie 1 [na foto] jest mniejsze co pozwala na większe wychylenie bolca, wiec wyprzedzenie kąta wtrysku dynam. jest większe.
Tylko zostaje jedna sprawa żeby tłoczek pod wpływem ciśnienia[ze wzrostem obr silnika] się przsuwał ciśnienie w punkcie 2[foto] musi być większe od ciśnienia w punkcie 1[foto].
a przecież paliwo z obudowy pompy trafia chyba pod takkim samym ciśnieniam do obydwu końców bolca [1 i 2]?? czy może źle to rozumuje!!??
[ Dodano: 18 Sty 2009 18:14 ]
na załączonym rys. punkt 1 [dekielek] jest wypełniony jasno czeronym kolorem, a wnetrze pompy i punkt 2 ciemno czerwonym, za dekielkiem 1 napewno jest paliwo to dlaczego niby jest ono tam pod mniejszym ciśnieniem??
[ Dodano: 18 Sty 2009 18:41 ]
strzałka na foto
wiecie może czy to zgrubiebie to jest wzmocnienie czy może kanał do ujścia paliwa po stronie bolca??
czyli wtedy bolec w pompie ma mniejsze wychylenie, no i wyprzedzenie dynamiczego kąta wtrysku jest mniejsze.
dopiero po 2700 RPM zamyka sie zawór [efekt taki jak w pompach bez tego elektrozaworu] i ciśnienie w punkcie 1 [na foto] jest mniejsze co pozwala na większe wychylenie bolca, wiec wyprzedzenie kąta wtrysku dynam. jest większe.
Tylko zostaje jedna sprawa żeby tłoczek pod wpływem ciśnienia[ze wzrostem obr silnika] się przsuwał ciśnienie w punkcie 2[foto] musi być większe od ciśnienia w punkcie 1[foto].
a przecież paliwo z obudowy pompy trafia chyba pod takkim samym ciśnieniam do obydwu końców bolca [1 i 2]?? czy może źle to rozumuje!!??
[ Dodano: 18 Sty 2009 18:14 ]
na załączonym rys. punkt 1 [dekielek] jest wypełniony jasno czeronym kolorem, a wnetrze pompy i punkt 2 ciemno czerwonym, za dekielkiem 1 napewno jest paliwo to dlaczego niby jest ono tam pod mniejszym ciśnieniem??
[ Dodano: 18 Sty 2009 18:41 ]
strzałka na foto
wiecie może czy to zgrubiebie to jest wzmocnienie czy może kanał do ujścia paliwa po stronie bolca??
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 123 gości