Brak ogrzewania w AUDI A4 1,8 '95

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Brak ogrzewania w AUDI A4 1,8 '95

Post autor: łyssy » ndz sty 11, 2009 14:37

Witam - jak w temacie - niema ogrzewania z nawiewów, w środku samochodu zimno jak na zewnątrz, powiedzcie co sprawdzić, co może być przyczyną, możliwości mam dość ograniczone jest to samochód mojej koleżanki, przebywamy właśnie na terenie holandii, a niestety zima tego kraju w tym roku nie ominęła i mrozik trzyma, pomocy - z góry dzieki



Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » ndz sty 11, 2009 14:58

termostat, ew. pompa wody.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz sty 11, 2009 15:03

termostat (aczkolwiek w tym przypadku po rozgrzaniu silnika do 90 stopni ogrzewanie powinno działać chociaż trochę)

nagrzewnica (możebyć zakamieniona w środku i nie oddawać ciepła)

pompa wody jakby padła to silnik by sie gotował więc odpada


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz sty 11, 2009 15:05

Prono89 pisze:termostat, ew. pompa wody.
przy termostacie autko trochę grzeje a nie wcale
a jeśli chodzi o pompę to silnik by się grzał jeśli byłaby nie wydajna



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » ndz sty 11, 2009 15:24

jak sprawdzić ten termostat?



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz sty 11, 2009 15:38

Trzeba sprawdzić stopnie nagrzania chłodnicy (węży do nich idących) przy rozgrzewaniu silnika. Jeśli grzeją się wszystkie naraz odrazu to termostat jest walnięty. Jeśli pierw grzeje się silnika a dopiero później węźe od chłodnicy to teoretycznie jest ok


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » ndz sty 11, 2009 15:41

ok, a jak naprawić/wymienic termostat?



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz sty 11, 2009 15:43

łyssy pisze:jak sprawdzić ten termostat?
jeśli jest padnięty termostat i cały czas otwarty to podczas jazdy nie trzymałby temperatury co widoczne by było na wskaźniku,pokazywałby około 60 stopni
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 15:58 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz sty 11, 2009 17:50

generalnie to najlepiej jak byś poszukał opisu wymiany na jakimś audikowskim forum Nie mam pojęcia jakie są dojścia do termostatu w 1.8 i do tego jeszcze przy wzdłużnym położeniu silnika


Obrazek Obrazek

memekk222
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 17:51
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Post autor: memekk222 » ndz sty 11, 2009 18:20

ostatnio w piatek robilem paska b5 i dopejscie bylo takie jak w mk2 czyli tylko 2srubki na wieszchu. klina i wspoma z boku audi teoretycznie jest taka sama.a przed swietami tez robilem brak ogrzewqnia i okazalo sie ze nagrzewnica byla tak zabita ze w w pasku bylo masakrycznie zimno. pomoglo wypulkanie nagrzewnicy octem 2 razy po 15 minyt .i w pasku zrobilo sie cioeplo. moze w ty audi poprostu jest zapowietrzony układ chlodzenia.i wystarczy dolac plyny .i przy nagrzewnicy odpowietzryc to znaczy lekko sciagnac przewud na nia idacy tak zeby woda sie pokazała. postaraj sie dowiedziec cos wiecej na temat tego grzania . np czy temp silnika jest w normie ok 90 czy jest plyn czy w czasie jazdy temp silnika rosnie a w jezdzie spada.moze *#cenzura#* a ly tu sie rozpisdujemy :goof:



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » ndz sty 11, 2009 19:17

memekk222 pisze:lekko sciagnac przewud
..to znaczy mam ścisnąć przewód czu go zdjąć-odłączyć od nagrzewnicy?



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz sty 11, 2009 19:20

..to znaczy mam ścisnąć przewód czu go zdjąć-odłączyć od nagrzewnicy
nie wiem jak jest w A4 ale w B4 na prawym wężu od nagrzewnicy jest zaworek odpowietrzający
może w A4 jest tak samo,musisz zobaczyć
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 19:22 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



memekk222
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 17:51
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Post autor: memekk222 » ndz sty 11, 2009 19:30

nie na jednym przewodzie od nagrzewnicy sa dwie kreski namalowane na tym przewodzie sciskasz opaske i przesuwasz ja. pod opaska jest otworek .to taki maly odpowietrznik zamiast korka .zaczynasz sciagac przewud tak zeby otworek byl poza plastikowym kruccem nagrzewnicy. wtedy powinno sie pojawic powietrze lub woda jesli powietrze to dobrze bo jest szansa ze tylko zapowietrzone .potem skladasz i dolewasz plunu do zbiorniczka na maxxa.jesli nagrzewnica bedzie juz cieplaa to sprawdz czy w aucie robi sie cieplo. jesli nie to znaczy ze jest zabita,a w tedy tylko wymiana czaschlonna i kosztowna lub wypulkanie. zawsze warto zaryzykowac tylko nie wolno przesadzic zeby nie zaczeła cieknac.zdaj relacie z naprawy :grin:



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » pn sty 12, 2009 18:16

... wiec, znalazłem te dwa węże co wchodzą do nagrzewnicy, zsunąłem ten wężyk z dziurką trochę z króćca tak aby nie zasłaniał otworu, usłyszałem cikchuchutkie psyknięcie, potem pościskałem wąż od chłodnicy, trochę nawet płynu się wydostało przez otwór po paru ściśnięciach, zmontowałem całość z powrotem, niestety płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest 2 cm poniżej minimum i miałem już dolać ale koleżanka ma w zbiorniczku różowy płyn, a na dolewkę zakupiła niebieski - czy to można miaszać?-nic się nie stanie?
Mimo nie dolania płynu postanowiłem sprawdzić - zapaliłem motor i po około 5-7 minutach węże od nagrzewnicy zaczęły sie robić ciepłe (oba),ale niestety powietrze z nawiewów nadal zimne, poczekałem aż temperatura silnika wzrosła na 90, wtedy już płyn krążył nawet przez chłodnice,ale z nawiewów nadal zima... i co teraz?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 202 gości