"Kołysanie" kierownicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mc_Gyver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 14, 2008 08:43
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

"Kołysanie" kierownicą

Post autor: Mc_Gyver » pn gru 01, 2008 22:38

Witam. Od pewnego czasu mam następujący problem - przy powolnym ruszaniu na asfaltowej nawierzchni daje się wyczuc efekt kołysania kierownicą. Kierownica "bije" ewidentnie w prawo. Przy dużych prędkościach - powyżej 100 km/h występują drgania na kierownicy, ale wg. mnie w normie. Czekam na podpowiedzi w ustaleniu przyczyny stanu rzeczy. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » pn gru 01, 2008 22:45

Witam.
Masz do sprawdzenia felgi czy nie krzywe, a także opony czy nie są nigdzie wybrzuszone.
Pozdrawiam


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
Mc_Gyver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 14, 2008 08:43
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mc_Gyver » pn gru 01, 2008 22:48

Witam. dzięki za reakcję. Problem w tym, że na innych felgach i oponach było to samo (wcześniej miałem inny komplet kół z letnimi oponami)...no cóż. Pewnie znowu się okaże że trzeba wziąć pare groszy z kupki i jechać do mechanika:-)


Oo vw oO

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 01, 2008 23:05

Jeśli nie koła to może być coś z półosią, któryś przegub. Pamiętam w starej jetce tak objawiało mi się zużycie przegubu wewnętrznego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt gru 02, 2008 01:03

Paweł Marek ma rację, objawy wskazują na któryś przegub wewnętrzny, miałem podobny problem w Passacie B5, w momencie dodawania gazu było kołysanie nadwoziem, podczas jazdy na tzw. "luzie" nie było żadnych objawów, bo nie było "naprężenia" półosi - spróbuj tak zrobić - rozbujaj się do jakiejś prędkości np. 100 km/h i włącz luz - jak drgania i kołysanie ustanie to na 100% przegub wewnętrzny



jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » wt gru 02, 2008 21:35

Witam.

Mam podobny problem w moim golfie 3 z silnikiem AFN (1,9 TDI).
W czasie jazdy kierownica rusza się lekko na boki do tego dochodzi ciche stukanie w prawym kole. Czy jest to przegub w półosi czy coś innego? Jeżeli tak to czy ciężko jest wymienić samemu ten przegub w warunkach domowych i ile taka część kosztuje?



Awatar użytkownika
Pączek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: wt lut 13, 2007 21:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Pączek » śr gru 03, 2008 00:15

ja mialem taki problem i przeciw waga z prawej polosi zsunela mi sie blizej brzegubu zewnetrznego, przesunalem przeciw wage na stare miejsce i gitara.


golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212

Bonio_MS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: sob paź 18, 2008 21:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bonio_MS » śr gru 03, 2008 00:31

Kolego miałem taki sam problem i okazało sie ze skończył mi sie 1 klocek hamulcowy wymieniłem i jest gitarka nie ma żadnego bica


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3391738#3391738 <------ Maine Golf

jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » śr gru 03, 2008 01:34

Czy jeżeli przeciwwaga zsunie się to słychać stukanie?
Co do klocków, wydaje mi się że gdy klocek się zużyje to nie będzie stukać.



Awatar użytkownika
Mc_Gyver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 14, 2008 08:43
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mc_Gyver » ndz gru 07, 2008 22:08

witam ponownie. okazało się, że zsunęła sie przeciwwaga przy prawej półośce...mechanik stwierdził, że najlepiej wyciąć - i usunął przeciwwagę. Przeciwwaga usunięta - problem został. Tyle że nie ma juz drgań na kierownicy przy v>100 km/h. Czy może się tak dziać przez skrzywioną tarcze hamulcową? Dodam, że nie kołysze mi samochodem, tylko lekko bije przy ruszaniu...przy puszczonej kierownicy podczas ruszania widać "taniec" góra-dół. Nie stuka nic w zawieszeniu, nie ma luzów (sprawdzone na warsztacie). Na "letnich kołach" było to samo.



jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » sob sty 10, 2009 15:40

Pączek pisze:ja mialem taki problem i przeciw waga z prawej polosi zsunela mi sie blizej brzegubu zewnetrznego, przesunalem przeciw wage na stare miejsce i gitara.
sprawdziłem ta przeciwwagę. Jest to taka guma przymocowana do półosi. U mnie jest to tylko sama guma która rusza się na boki. Nie można jej dokręcić :/ podłożyłem pod nia gume żeby trzymała się sztywno. Przez chwile było OK ale znowu kierownica drży. Moge tą przeciwwagę ściągnąć? Czy nic się nie stanie jak to zrobie?



Awatar użytkownika
Pączek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: wt lut 13, 2007 21:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Pączek » ndz sty 11, 2009 12:45

jarkob, niektorzy wycinaja ta przeciw wagę i jezdza i nic sie nie dzieje ale ja jestem zdania ze jak cos tam jest to powinno zostac, takze ja tego nie wycialem tylko umiescilem na starym miejscu i pomoglo


golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212

jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » ndz sty 11, 2009 14:05

Też mi się wydaje że powinien zostą na swoim miejscu. Na allegro nie moge znaleźć tej przeciwwagi. Podeśle mi ktoś link?

W jakiej odległości od osłony przegubu (od silnika) powinien być zamontowany odważnik?

[ Dodano: 11 Sty 2009 15:22 ]
Sam sobie odpowiedziałem na swoje pytanie.
Oto zdjęcie pokazujące jak powinna być zamocowana przeciwwaga: Obrazek

U mnie jest prawie na środku. Więc już wiem dlaczego dalej kierownica drży.
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 14:11 przez jarkob, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości