Witam.
Zauważyłem, iż w niedawno zakupionym przez znajomego Golfie 5 nie działają wycieraczki. Tzn. próbują wykonać ruchy, niestety lewa (od strony kierowcy) zachacza o maskę i blokuje się.
Oglądałem mechanizm pod maską i zauważyłem, że mocowanie tejże wycieraczki jest ułamane i oderwane całkowicie od jakiejś chyba poziomej prowadnicy, wykonanej z aluminium.
Czy spotkał się już ktoś z takim problemem?
Potrzebuję to wymienić wręcz natychmiastowo, gdyż autem nie da się jeździć po prostu w warunkach zimowych już nie wspomnę o opadach...
Czy ktokolwiek orientuje się jaki może być koszt naprawy? Robocizna, sama prowadnica, lub jakkolwiek się to nazywa?
Może miałby też ktoś namiar na dobry i tani warsztat we Wrocławiu, aby dokonać takiej naprawy?
Bardzo proszę o możliwie szybką pomoc i z góry za nią dziękuję.
Pozdrawiam.
Wymiana mechniazmu wycieraczek.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana mechniazmu wycieraczek.
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 17:19 przez Vendeur, łącznie zmieniany 1 raz.
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Kupujemy i montujemy , a ile zaoszczędzimy aż dziw
http://moto.allegro.pl/item517118290_me ... kazja.html
http://moto.allegro.pl/item517364176_me ... f_v_5.html
http://moto.allegro.pl/item506668491_me ... 5_1k0.html
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... ries=1&p=1
http://moto.allegro.pl/item517118290_me ... kazja.html
http://moto.allegro.pl/item517364176_me ... f_v_5.html
http://moto.allegro.pl/item506668491_me ... 5_1k0.html
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... ries=1&p=1
http://moto.allegro.pl/item517798931_si ... olf_v.html
Udało mi się znaleźć w dobrej cenie oraz z okolicy. Kupię od razu w poniedziałek.
Zaś jeśli chodzi o montaż... Bez warsztatu nie sądzę, aby był możliwy. Ja nie byłem w stanie nawet dostać się do gwintu mocującego ramię wycieraczki, gdyż jest pod plastikową osłoną, której w normalnych warunkach nie da się usunąć...
Proszę o informację, czy można to samemu w miarę łatwo i szybko wykonać, ponieważ dla mnie wyglądało to na trudną sztukę, z racji zasłonięcia całego mechanizmu przez inne komponenty :/.
Udało mi się znaleźć w dobrej cenie oraz z okolicy. Kupię od razu w poniedziałek.
Zaś jeśli chodzi o montaż... Bez warsztatu nie sądzę, aby był możliwy. Ja nie byłem w stanie nawet dostać się do gwintu mocującego ramię wycieraczki, gdyż jest pod plastikową osłoną, której w normalnych warunkach nie da się usunąć...
Proszę o informację, czy można to samemu w miarę łatwo i szybko wykonać, ponieważ dla mnie wyglądało to na trudną sztukę, z racji zasłonięcia całego mechanizmu przez inne komponenty :/.
Czytałem 2 porady jak się dostać do tego mechanizmu, jednak nie jestem w stanie zrobić podstawowej rzeczy, mianowicie usunąć tej plastikowej osłony pod szybą... Nie jest ona w żaden sposób przykręcona, od strony maski mocuje ją tylko uszczelka, po której usunięciu, można tę osłonę łatwo odginać. Niestety od strony szyby już nie jest tak łatwo. Nie wiem zupełnie w jaki sposób ona się trzyma, sprawia wrażenie wciśniętej pod szybę, ale przecież to jest niemożliwe. Siłuję się z nią bardzo mocno i zero efektu :/
Czy wie ktoś jak usunąć tę osłonę w Golfie V ?
[ Dodano: 12 Sty 2009 08:06 ]
Wie ktoś jak to zrobić? Jeśli nie, zaraz będę musiał zostawić auto na warsztacie :/
[ Dodano: 12 Sty 2009 22:06 ]
Ostatecznie udało się wyciągnąć podszybie przy pomocy mechaników u szklarzy, potem już wymiana mechanizmu samemu nie stanowi problemu. Choć nie obyło się bez młotka przy wyciąganiu samych wycieraczek...
Czy wie ktoś jak usunąć tę osłonę w Golfie V ?
[ Dodano: 12 Sty 2009 08:06 ]
Wie ktoś jak to zrobić? Jeśli nie, zaraz będę musiał zostawić auto na warsztacie :/
[ Dodano: 12 Sty 2009 22:06 ]
Ostatecznie udało się wyciągnąć podszybie przy pomocy mechaników u szklarzy, potem już wymiana mechanizmu samemu nie stanowi problemu. Choć nie obyło się bez młotka przy wyciąganiu samych wycieraczek...
Temat dobrze mi znany bo niestety wczoraj mój mechanizm przestał działać.
Generalnie wygląda to następująco:
- Należy upewnić sie co do usterki sprawdzić w pierwszej kolejności bezpieczniki, jeżeli są ok możemy działać dalej.
Aby wyciagnąc plastikową osłonę należy otworzyć maskę i sciagnać gumową uszczelkę ktora jest zamocowana wzdłuż całego plastiku.
Po tym kroku można już delikatnie zajrzeć i ujrzeć cały mechanizm ( bardziej po stronie kierowcy) tam znajduje sie też sama kostka mechanizmu. W pierwszej kolejności można sprawdzić samą kostkę czy dochodzi prąd
W kostce są 4 piny 2 plusy i jeden minus 4 to brak w przypadku w wersji BEZ sensorow deszczu- w takim przypadku są 4 kabelki
Przed sciagnieciem plastiku NALEZY zdemontowac wycieraczki- odczepia sie kapturki z wycieraczek i kluczem odkreca nakretke mocujaca. Wycieraczki sa na wieloklinie dlatego trzeba nagiac do szyby wycieraczki i wyciagnac je do siebie
Aby sciagnac plastik trzeba delikanie poruszac gora dol calosc. Zaomontowane jest to na wcisk od gory wiec sam demontaz nie jest trudny wystarczy tylko z jednej strony mocno wypiac to z rowka a dalej odchodzi sam.
Sam mechanizm zamontowany jest na 2 srubach typu gwiazdka. Po odkreceniu dwoch srub wystarczy tylko wyciagnac sam mechanizm i to na tyle
Pozdrawiam
Generalnie wygląda to następująco:
- Należy upewnić sie co do usterki sprawdzić w pierwszej kolejności bezpieczniki, jeżeli są ok możemy działać dalej.
Aby wyciagnąc plastikową osłonę należy otworzyć maskę i sciagnać gumową uszczelkę ktora jest zamocowana wzdłuż całego plastiku.
Po tym kroku można już delikatnie zajrzeć i ujrzeć cały mechanizm ( bardziej po stronie kierowcy) tam znajduje sie też sama kostka mechanizmu. W pierwszej kolejności można sprawdzić samą kostkę czy dochodzi prąd
W kostce są 4 piny 2 plusy i jeden minus 4 to brak w przypadku w wersji BEZ sensorow deszczu- w takim przypadku są 4 kabelki
Przed sciagnieciem plastiku NALEZY zdemontowac wycieraczki- odczepia sie kapturki z wycieraczek i kluczem odkreca nakretke mocujaca. Wycieraczki sa na wieloklinie dlatego trzeba nagiac do szyby wycieraczki i wyciagnac je do siebie
Aby sciagnac plastik trzeba delikanie poruszac gora dol calosc. Zaomontowane jest to na wcisk od gory wiec sam demontaz nie jest trudny wystarczy tylko z jednej strony mocno wypiac to z rowka a dalej odchodzi sam.
Sam mechanizm zamontowany jest na 2 srubach typu gwiazdka. Po odkreceniu dwoch srub wystarczy tylko wyciagnac sam mechanizm i to na tyle
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 407 gości